Toerental blijft niet stabiel

Forumindex Forums Modellen Kadett Toerental blijft niet stabiel

• Dit onderwerp is leeg.
6 berichten aan het bekijken - 1 tot 6 (van in totaal 6)
  • Auteur
    Kadett-E

Hallo,

Het is namelijk zo dat de toerental van mijn Kadett-E 1.3s ’88 nooit niet stabiel is. Volgens de zelf geplaatste toerenteller schommelt die continue tussen 850-900 (stationaire). Volgens een ander toerenteller schommelt deze rond 800-850. De toeren zelf maken niet zoveel uit, ik vraag me gewoon af waarom dat de pijl continue in beweging is tijdens stationaire draaien.

Alvast bedankt.

Vinci
      Deelnemer

Kan afstellen zijn, maar soms moet de gasklepregelaar gereviseerd worden. Hangt ervan af wat erin zit, maar ik ga ervan uit dat het zo’n gaar frans Pierburg carburateurtje is?

http://autos.tweedehands.net/volkswagen/revisie-gasklepregelaar-pierburg-2ee-carburateur-garantie2.html

Is typisch voor onregelmatig stationair lopen dat deze defekt is…

Eerst proberen met afstellen natuurlijk, en als je zelf geen idee hebt laat het dan even door een professional doen…

Kadett-E

Ik denk niet dat mijn Kadett-E 1.3s dat heeft. Mijn Kadett heeft een Pierburg 2E3.
          Toch bedankt.

Vinci
          Deelnemer

Die 2E3 heeft naar mijn weten ook een electronisch gestuurde gasklep. Zit toch ook al een automatische choke op?

Kadett-E

Er zit inderdaad een automatische choke op. Maar van dat elektronisch gestuurde gasklep weet ik niet goed. Staat dat toevallig in de vraagbaak?

Mocht ik een elektronisch gestuurde gasklep hebben, kan het probleem dan daaraan liggen? Of aan de automatische choke?

Vinci
              Deelnemer

Ben hem zelf nog een beetje aan het bestuderen, heb er nog nooit aan geknutseld aan dit type… Maar dit moet denk ik wel wat licht op de zaak schijnen…

6 berichten aan het bekijken - 1 tot 6 (van in totaal 6)
              • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.