Forumindex › Forums › Modellen › Meriva, Agila › toekomstig meriva rijder welke motor heeft hydraulisch klepp
- Dit onderwerp is leeg.
-
AuteurBerichten
-
17 maart 2012 om 17:21 #17242785
hoi ik ben leo en wil een meriva kopen.bj2004
wie kan mij vertellen welke motoren hydraulische klepstoters hebben.
mijn voorkeur gaat uit naar 16/16v
alvast bedankt leo :wors
17 maart 2012 om 20:05 #17934307AnoniemLid sinds:
1 January 1970Z16XEP (1.6 16v) heeft geen hydraulische klepstoters.
17 maart 2012 om 20:52 #17934308thnks
das jammer heb liever wel hydraulische klepstoters en welke komen dan wel in aan merking
17 maart 2012 om 21:37 #17934309Huh, hebben de twinport motoren dan geen hydraulische klepstoters meer? had mijn X16Xel in mijn Astra G in ieder geval wel en dacht eigenlijk elke Opel motor sinds de OHC motoren.
18 maart 2012 om 11:24 #17934310ja dacht ik ook maar het schijnt van niet.
maar ik wil weten welke wel dan
groetjes leo
19 maart 2012 om 22:14 #179343111.6 16V Z16XE motor heeft ze nog wel, de 1.6 16V twinport Z16XEP niet meer inderdaad.
Evenals de Z18XER, die heeft ook vaste stoters, echter heeft de Z18XE motor Wel hydraulische klepstoters..
willem
20 maart 2012 om 15:28 #17934312hoi wim-v6 bedankt
nou moet ik nog ff uitzoeken of die in een meriva zitten maar denk t niet zullen wel oude type,s zijn
:thumb20 maart 2012 om 15:51 #17934313Moet je bij die Z16XEP Twinport dan weer “ouderwets” kleppenstellen na zoveel kilometer?
Hoe wordt die ene klep die af en toe dicht blijft bij deellast eigenlijk aangestuurd? Of zeg ik het nu verkeerd? Ik ken het Twinport-principe alleen maar via wikipedia ;)20 maart 2012 om 16:03 #17934314Twinport:
Klep dicht bij Twinport, Dat gebeurt middels een vlinderklepje in het inlaat zodat er geen luchtstroom meer heerst..
Kleppen stellen.
Jup iedere 150.000km (15.000 of 30.000km bij LPG) klepspeling Controleren, Stellen is weer een ander verhaal, de nokkenassen moet ervoor eruit..namelijk..
Willem
Willem
20 maart 2012 om 20:42 #17934315Twinport is toch niks anders dan een vlinderklep in inlaatspruitstuk om een korte weg of een lange weg voor de lucht door het inlaatspruitstuk te regelen? Dus eigenlijk hetzelfde als vroeger al dual ram heette bij de Omega’s en systeem zoals trouwens ook op mijn Z22SE zit.
Moet dat kleppen stellen dan met stelschroef/moer of met vulplaatjes, tjee wat ouderwets weer.21 maart 2012 om 22:51 #17934316iets anders Midnight black..
Deze heeft op het inlaat 2 pijpjes naar de 2 inlaat kleppen (per cilinder) in 1 daarvan zit een vlinderklepje.. zodat 1 inlaatklep niet gebruikt word..
Dit heeft als voordeel dat ie onderin het verbruik kan bewerkstelligen dat bij een 8klepper op dat toerental behoort.. lager als bij de gemiddelde 16klepper dus..
Willem
22 maart 2012 om 13:54 #17934317ok wim-v6 bedankt
wat een gedoe he een auto zoeken zo veel verschillende motoren .
22 maart 2012 om 21:15 #17934318Oh ok, ook weer wat geleerd, bedankt. :thumbup
-
AuteurBerichten
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.