toch weer startprobleem: koude start heeeel lastig

Forumindex Forums Techniek Overige motor types toch weer startprobleem: koude start heeeel lastig

• Dit onderwerp is leeg.
1 bericht aan het bekijken (van in totaal 1)
  • Auteur
    Gidopel

Hoi,

Ik heb dit forum en andere forums eerst gelezen voordat ik dit berichtje post, maar het is toch net wat anders dus ik dacht, ik stel ‘m wel.

Ik heb het volgende probleem wat erger lijkt te worden: Als ik mijn nieuwe kadett c-tje 1979 wil starten (1.2 benzine), dan lukt dat echt met moeite:

– de eerste drie keer ofzo slaat de motor niet aan (met of zonder choke / met of zonder gas erbij),
      – de volgende drie keer slaat de motor aan, maar slaat hij direct weer af (of ik nu wel of geen gas (flink of weinig) geef.
      (Soms hoor ik ook een licht ploffend geluid)
      – de volgende keer slaat de motor aan en blijft lopen als ik gas geef, maar als ik gas loslaat valt hij uit.
      -Daarna start ik ‘m weer (met half-choke en gas) en dan lukt het uiteindelijk wel, maar ben ik voor mijn gevoel 5 minuten verder haha.

De ANWB was langsgekomen en toen hij wat brandstof-spray direct in de carburateur spoot, sloeg de motor direct aan. Dus dan zouden het de volgende dingen kunnen zijn (kijkend naar andere posts hierover en gezond verstand):

-de temperatuursensor is kapot (is dat dan de temperatuursensor naar het metertje ‘motor-temperatuur’ in je dashboard?). Mijn auto heeft wel het probleem dat ie nooit helemaal uit het ‘blauw’ komt als ik rijd, de meter gaat niet naar het midden, maar blijft op de grens van het blauwe vlak.
      -de carburateur geeft niet genoeg brandstof af, dus kwestie van afstellen?
      -de carburateur is van binnen vies en moet gereinigd worden.
      -de choke werkt niet goed? (Als de motor loopt werkt de choke in ieder geval wel goed).

Als ik er eenmaal een stukje mee gereden heb, start ie elke keer direct, maar als ik bv na een hele werkdag weer ga rijden, dan heeft ie een beetje moeite.

De vorige eigenaar zei dat de carburateur en choke zeker in orde waren, maar daar twijfel ik nu wel over.

Sorry voor het lange verhaal! maar ik dacht dat ik beter alles erin kon zetten en ook laten zien dat ik er zelf ook over nadenk voordat ik iets vraag :)

Alvast erg bedankt voor eventuele hulp-reacties!

Groet,

Gido

1 bericht aan het bekijken (van in totaal 1)
    • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.