Forumindex › Forums › Modellen › Tigra › Toch nog een probleempje..
- Dit onderwerp is leeg.
-
AuteurBerichten
-
4 juni 2010 om 11:42 #17222072
Hallo allemaal,
Nadat het een en ander verholpen is bij mijn Tigra, is er toch nog een probleempje..
Wanneer ik bijv. op een rotonde afrijd, of op een stoplicht valt mijn motor af en toe ook spontaan uit.. Of wanneer ik stil sta voor het stoplicht schommelt hij heel erg in zn toeren en soms valt ie dan gewoon uit.. Toch is dit niet altijd zo..
Voorheen hield hij ook wel eens in wanneer ik weg wilde rijden, maar ik heb dit niet gehad sinds ik eergister een spulletje van Tuneup door mn benzine heb gedaan.. Dit kan ook toeval zijn natuurlijk omdat hij de ene keer lekkerder rijdt dan de andere keer..
Mijn vader heeft de EGR afgesloten..dus dit kan het inprincipe niet meer zijn denk ik..Iemand een idee?;)
4 juni 2010 om 11:55 #17682861temperatuursensor al gecheckt?
vuile stappenmotor zou ook HEEL goed kunnen.
deze los maken en reinigen4 juni 2010 om 15:00 #17682862ff half leeg rijden en weer bijtanken.. misschien is de mengverhouding niet goed van die tuneup nu?
4 juni 2010 om 17:26 #17682863Gasklep en stappenmotor goed schoongemaakt.
door afgesloten EGR mag ze niet uitvallen
Willem
4 juni 2010 om 17:57 #17682864Ok, bedankt allemaal voor jullie reactie! Nou dan moet het de stappenmotor zijn, want de gaskleppen zijn schoon.
Ik was vandaag toevallig even bij de opel dealer en die vertelde mij dat het alsnog de EGR kan zijn als hij gewoon niet meer naar behoren werkt.. Klopt dit? Aangezien hij niet vervangen is voor het afsluiten ervan.. Maarja hun vertelde mij ook nog steeds dat je de klep niet kan afsluiten bij de tigra..
Ook brand het motormanagement lampje niet.. Ja heel afentoe voor een paar minuutjes max en dan gaat hij weer uit, maar ik las dat dat normaal was wanneer de EGR is afgesloten..De enige opties zijn dus de stappenmotor en de (motor)temperatuursensor?
Hoe moet de stappenmotor precies gereinigd worden? Ik hoop dat het niet te veel moeite kost, want denk niet dat mijn vader dat nog grappig vindt na alles, haha.Oja, ik ging net even kijken..maar wanneer ik mijn auto start loopt ie gewoon helemaal goed.. Geef ik wat gas bij in zn vrij en laat het weer los, valt ie gewoon uit..
5 juni 2010 om 07:10 #17682865Bij afgesloten EGR, kan tijdens rijden het Motormanagement lampje gaan branden, deze blijft dan branden tot het stopzetten van de motor, na opnieuw starten is ze dan weer uit.
als het motor lampje na branden vanzelf uitgaat tijdens de rit zal er een andere storing aanwezig zijn.
Uitlezen van de storing kan je zelf met een paperclip.
uitleesstekker zit in de zekering kast.
omschrijving staat in het VECTRA gedeelte / code plaats je in DIT topic.
Willem
8 juni 2010 om 12:00 #17682866Hallo,
Opel heeft een tijdje een soort pomp gebruikt voor de brandstof toevoer teregelen weet niet zeker of dat bij de tigra ook het geval is geweest.
Weet toevallig bij de omega wat ik heb gehad was dat wel zo.
Zou je ook even controleren of de sensors ff checken..Groete Yannick
8 juni 2010 om 15:41 #17682867Soort pomp gebruikt om brandstof toevoer te regelen???
Alleen bij de Diesel Waarschijnlijk??
De pomp van de omega-B Benzine modellen is gelijk aan die van de Corsa-B / Tigra / Vectra-B
met dit type pomp zijn weinig problemen..
Is het benzine filter al eens vervangen, hangt onder de auto ter hoogte van de benzine tank.
Willem
9 juni 2010 om 20:05 #17682868Hallo!! Ik heb zojuist m even uitgelezen met de paperclip..
Dit kwam er uit:
85
43
61
71
45
34
33
12Ik kon zo snel even niets vinden op dit forum over de codes, maar zal nog even verder zoeken.. Als iemand eerder is dan dat ik ben hoor ik het graag :D
9 juni 2010 om 20:12 #17682869origineel gepost door Kimberly
Hallo!! Ik heb zojuist m even uitgelezen met de paperclip..
Dit kwam er uit:
85 > Startblokkerring vekreerd signaal
43 > EGR klep onderbreking Circuit (ERG gaar dus)
61 > tankontluchtings klep voltage laag
71 > Inlaat temp sensor voltage laag
45 > Lambda sensor Mengsel Rijk
34 > Mapsensor Spanning laag
33 > Mapsensor Spanning hoog
12 > Start uitlezenDenk dat je eerst een de accu een half uurtje los moet koppelen en dan weer moet rijden en dan nog een keer uitlezen om te kijken welke storingen er terug komen.
Willem
-
AuteurBerichten
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.