Forumindex › Forums › Modellen › Calibra › Tjilpend geluid.
- Dit onderwerp is leeg.
-
AuteurBerichten
-
1 februari 2012 om 20:33 #17246002
Paulo vertelde het me al voor ik de auto kocht maar nu deel ik ff dit probleem.
Als ik met mijn Calibra naar LINKS stuur dan ontstaat er een hard tsjilpend geluid.
Naar RECHTS , niks aan de hand.
Paulo vertelde mij dat dit de stuurbekrachtiging was die dit veroorzaakt.Iemand tips hoe dit te verhelpen,want het trekt aandacht en het is storend.
Bedankt vast.
PS.
Beter wintertenen dan sneeuwballen !
2 februari 2012 om 11:41 #17986264Heb je al naar het olie niveau van je stuurbekrachter gekeken?
2 februari 2012 om 12:56 #17986265het geluid blijft als je stuur al gedraaid is? of enkeld als je aan het sturen ben?
het stuurhuis zelf kan bijna geen aanhoudend geluid geven; eenmaal op positie gebeurd daarbinnen niet zoveel meer.zou het zelf zoeken in de pomp, mogelijk dat die het niet meer aankan (of inderdaad droogloopt)
2 februari 2012 om 17:27 #17986266Nee het gebeurt tijdens het links af slaan.
Als ik het stuur niet beweeg dan is het ook stil.
Maar als hij geen olie heeft dan zou hij toch ook moeten tjilpen als ik naar rechts stuur ?
……..Waar kan ik kijken of er nog olie in zit ?
En wat voor olie gaat er in ?Dank jullie heren / dames .
2 februari 2012 om 18:33 #17986267@81supporter wrote:
Nee het gebeurt tijdens het links af slaan.
Maar als hij geen olie heeft dan zou hij toch ook moeten tjilpen als ik naar rechts stuur ?
Zou je wel verwachten maarja..
Er gaat ATF olie in geloof ik das olie voor automaat bakken en stuurbekrachtigings pompen.
Zie foto:
FOTO VERWIJDERD DOOR MODERATOR IVM HOTLINKING VANAF LYCOS
Zit bij mij achter de accu, die zwarte beetje ronde pot.
2 februari 2012 om 18:40 #17986268@2slow wrote:
@81supporter wrote:
Nee het gebeurt tijdens het links af slaan.
Zou je wel verwachten maarja..
Er gaat ATF olie in geloof ik das olie voor automaat bakken en stuurbekrachtigings pompen.
Zie foto:
FOTO VERWIJDERD DOOR MODERATOR IVM HOTLINKING VANAF LYCOS
Zit bij mij achter de accu, die zwarte beetje ronde pot.
Die zit er bij mij ook.
Dus makkelijk te vinden en bereikbaar.
Ik ga het ff nakijken en als ik niet vast vries dan meld ik me weer……4 februari 2012 om 14:11 #17986269Ik heb net ff het luchtfilter vervangen en direct even naar het vloeistofniveau gekeken van de ATF olie.
Halverwege het peilstokje tot de 1e verdikking.
De houder is ongeveer half vol , of half leeg voor de depressieven onder ons..5 februari 2012 om 14:20 #17986270als je de voorkant omhoog gooit en dan stuurt, maakt hij dan hetzelfde geluid? (met de motor uit)
dan kan je de pomp uitsluiten namelijk ;)maar zoals het nu klinkt lijkt het of je stuurhuis gewoon beschadigd/kapot is. pokkewerk om zelf te vervangen maar opzich goed te doen ;)
5 februari 2012 om 15:34 #17986271@ drakos: is dit niet wat ik ook met mncalibra had…dit was bij mij toen 1 of andere snaar toch????
6 februari 2012 om 13:26 #17986272@mike; heb ik dit meegemaakt? hangt me niet bij namelijk :angel
maar fluitende snaar merk je meteen, als je dan vochtig weer heb zou hij blijven fluiten en niet specefiek met alleen insturen
6 februari 2012 om 19:05 #17986273Hoe groot is de kans dat de oliekanaaltjes verontreinigd zijn ?
En is dit door te blazen / te reinigen ?Het lijkt dat als ik er wat langer mee rij het geluid afneemt en zelfs ophoudt.
Maar als het geen APK afkeur is dan maak ik me geen zorgen.6 februari 2012 om 20:47 #17986274@ drakos:ja dit was helemaalinhet begin…
en het was niet de hele tijd,alleen met bochten naar rechts…en zover ik mekan herinderen was er toen een snaar vervangen en toen was het over…6 februari 2012 om 21:06 #17986275@81supporter wrote:
Hoe groot is de kans dat de oliekanaaltjes verontreinigd zijn ?
En is dit door te blazen / te reinigen ?Het lijkt dat als ik er wat langer mee rij het geluid afneemt en zelfs ophoudt.
Maar als het geen APK afkeur is dan maak ik me geen zorgen.heb eerlijk gezegt geen flauw idee of die verstopt kunnen raken, maar je kan altijd proberen de olie te vervangen ;)
deze wordt bijna nooit vervangen en 20 jaar oude olie is hoe dan ook wel iets verontreinigdvoor de apk is het geen afkeur zolang er geen speling opzit of er olie lekt (en de hoezen mogen niet gescheurd zijn)
7 februari 2012 om 18:54 #17986276Maandag AS. gaan we toch de voorste draagarmen vervangen en dan kunnen we de boel eens nader inspecteren.
Is die olie 100% af te tappen vraag ik me af ?
Want dan doen we gewoon de oude olie er uit en nieuwe olie er in..zien of het dan nog tjilpt.
Wordt vervolgt,maar tips blijven welkom.
In ieder geval bedankt voor de reacties.2 maart 2012 om 16:39 #17986277Opgelost.
Bij het vervangen van de remschijven voor zagen we dat de ABS sensor aanliep als je naar links stuurde. -
AuteurBerichten
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.