Forumindex › Forums › Modellen › Calibra › Tips/advies voor tip-top maken Calibra
- Dit onderwerp is leeg.
-
AuteurBerichten
-
22 november 2014 om 23:02 #17269196
Mijn zoon heeft gisteren een Calibra gekocht (zie voorstel topic voor foto’s/uitrusting). Ik ben bezig om de auto tip top te maken. Alhoewel de auto absoluut een uitstekend onderhouden en keurig verzorgd exemplaar is, heeft deze toch ook wel enige TLC nodig om hem helemaal perfect te maken. De volgende punten verdienen aandacht:
– voor het mooie dient de auto overgespoten te worden, auto is roestvrij, maar kent diverse lakbeschadigingen.
– radio ontvangst is slecht (antennekabel?)
– achterruitsproeier werkt niet (heb al gelezen dat dit een bekend euvel is bij oudere calibra’s)
– koplampsproeiers werken niet
– gebruikershandleiding ontbreekt
– luidsprekers rechtsvoor werken niet
– remblokindicator brand somsMijn vragen zijn:
– Wie heeft er welke positieve ervaringen met een betaalbare spuiter?
– Wat zijn goede werkplaatshandboeken voor de Calibra om zelf zoiets als dakantenne/sproeier te vervangen?
– wat zijn goede betrouwbare adressen voor onderhoud van Open in Midden Nederland
– Waar kan ik een gebruikershandleiding kopen
– Bestaat er voor Opel ook zoiets als een systeem waar je op basis van VIN een complete explode van je auto in onderdelen kan krijgen met alle onderdelennummers (zoals Mercedes EPC, voor degeneg die dat kennen)?23 november 2014 om 19:30 #18261961Alvast twee antwoorden op je vragen:
– Ik vind de “Vauxhall/Opel Calibra Haynes Service and Repair Manual” erg handig. Is nog wel aan te komen via internet, boek heeft een groene omslag met groene Calibra erop.
– Op http://ecat24.com/opel/catalog/models/1 kun je exploded views vinden met alle onderdeelnummers.23 november 2014 om 21:28 #18261962Hartelijk dank Opaul!
Handige site inderdaad om onderdelen op te zoeken. Ga ik zeker gebruik van maken!
Haynes manuaal ook gevonden, en besteld.
24 november 2014 om 20:19 #18261963Een maand geleden heb ik ook een Calibra gekocht en wil deze net als jullie tip top in orde maken. Via marktplaats kun je een digitaal werkplaatshandboek bestellen. Zo’n cd kost niet veel en er staat heel veel info op. Met wat zoeken vind je op internet ook een digitale versie van het Haynes handboek.
Elektrische schema’s van de Calibra zijn hier op de site te vinden. Dit is de link: viewtopic.php?f=132&t=180684Succes met de Calibra!
-
AuteurBerichten
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.