Forumindex › Forums › Modellen › Corsa › Tips voor Corsa B GSI 1.6 16V tuning?
- Dit onderwerp is leeg.
-
AuteurBerichten
-
1 december 2009 om 23:23 #17214697
Ik ga zaterdag pas me Corsa ophalen, maar vroeg me toch af wat je nou allemaal motorisch er makkelijk aan kan veranderen(heb geen zin om dagen te sleutelen meer dat heb ik al vaak genoeg met me scooter gedaan haha).
Zat zelf te denken aan een Cold Air Intake met zo’n propellor en een powerfilter of zo’n Green filter.
Ik wil in elk geval me Corsaatje opvoeren tot iets 125-140 pk als het kan.
Hebben jullie tips? Heb zelf nooit iets aan auto tuning gedaan en weet ook nog niet zoveel van de techniek.
Gr
Martin
2 december 2009 om 00:46 #17558527-offtopic
Heb nu al medelijde met de GSI die je gaat ophalen :sleeping ‘opvoeren’, ‘powerfilters’ ben er zelf een groot tegenstander van. En ‘opvoeren’ king:
En weer ontopic:
Wat heb jezelf al gevonden? Alleen meer lucht in de cilinders rammen is niet genoeg als je 125~140pk eruit wilt rammen. Denk aan een andere Chip in de ECU, verbeterd uitlaatsysteem, wellicht een andere versnellingsbak?Als ik heel eerlijk ben, opel heeft die 1.6 gsi niet voor niets ondergedoopt in die Corsa B gestopt. Dat ding is van zichzelf al bloedsnel… Gezien ‘t je eerste auto is, zou ik eerst afvragen of meer vermogen wel verstandig is… En als je niet dagen wilt sleutelen, dan ga je die 140pk die je wilt niet halen…
2 december 2009 om 01:16 #17558528voor dat wat jij wilt met de corsa moet je dik gaan sluitelen kzit daar nou ongeveer in de klasse (140pk) met me 1.6gsi en dat kost je niet alleen veel sleutelwerk maar wat denk je van de prijskaartjes die aan die dingen hangen k kocht mijn setje throttlebodys van dbilas voor 450 en dan waren ze nog 2ehands.
2 december 2009 om 06:28 #17558529Martin,
ik zou wat aapje zegt eerst een lekker gaan rijden.
En een beetje ervaring opdoen.De techniek van je scooter is totaal anders dan die van een auto.
Laat je ook nix wijs maken dat filter, cold air intake etc wonderen verrichten..
Tuurlijk een green of k&n inlegfilter zorgt ervoor dat de motor makkelijker aan zijn lucht komt.Maar dat betekent niet automatisch dat er meer vermogen bij komt.
Als je er een tijdje aan gewend ben zou ik als ik jouw as eens kijken naar een powerbox,
met een setje nokkenassen. Vergeet dan niet de ecu te laten omprogrammeren en een goed uitlaatsysteem aan te schaffen.
Dan hobbel je nog wel een keer richting de 140-150 pkOf een c20xe inbouwen :D
2 december 2009 om 10:23 #17558530Ik sluit me volkomen bij de voorgaande berichten aan. Als je dan toch besluit om meer uit je blok je halen, kun je denken aan nokkenassen, chippen, spruitstuk, andere luchtinlaat denk aan lexmaul, manzel etc. Hier is meer dan genoeg over te vinden op het forum.
2 december 2009 om 12:55 #17558531Ok thx dudes, ben in elk geval wat wijzer geworden.
En zal denk ik in het begin zoiezo wel ff gewoon rijden(wel optisch een beetje opleuken;))
2 december 2009 om 15:44 #17558532zo n B gsi trek je standaard met gemak naar de 200 km/h
maar idd filter is leuk voor t geluid verder heeft het niet veel nut
maar nokkenassen powerbox uitlaat e.d scheeld al veel
2 december 2009 om 16:19 #17558533Zoals hierboven al genoemd, Begin in iedergeval niet met after marketing troep zoals propeller dingetjes enz. Dit is allemaal onzing. Een gsi is standaard als best rap. Een powerbox, andere nokken en een chip is al aardig. Heb nu alleen een powerbox, en dat is al vrij genoeg voor mij dan althans.
2 december 2009 om 18:28 #17558534propellor?
2 december 2009 om 19:14 #17558535origineel gepost door Corsa_B_66
Zoals hierboven al genoemd, Begin in iedergeval niet met after marketing troep zoals propeller dingetjes enz. Dit is allemaal onzing. Een gsi is standaard als best rap. Een powerbox, andere nokken en een chip is al aardig. Heb nu alleen een powerbox, en dat is al vrij genoeg voor mij dan althans.Mantzel powerbox, is dat niet wat?
2 december 2009 om 19:18 #17558536ik heb er geen verstand van met opvoeren, andere luchtfilter is eigenlijk prut te noemen, meestal lever je in aan pk’s. denk maar aan een oud puchie met 72.5cc getuned, andere krukas, snelle koppeling, 2speedblok eronder. en dan denken dat je een openluchtfilter nodig heb. nou vergeet het maar, het kost je veel vermogen hoor.
ik zou zo even blijfen rijden in je gsi ja. je heb 0.0 ervaring.
vind zowieso dat een gsi als begin auto niet top is. gaat veelste snel.2 december 2009 om 19:39 #17558537Zijn goede powerboxen, maar probeer er maar eens aan te komen.
Worden niet meer gemaakt door Mantzel.En ga er gewoon is mee rijden, zo’n GSI heeft PK’s/koppel van zichzelf al zat als beginnend bestuurder.
2 december 2009 om 20:04 #17558538dbilas heeft ook een powerbox variant, de flowtec, en ik kan zelf uit ervaring spreken dat dat erg goed werkt in combinatie met nokkenassen, een chip op maat en een beetje goed uitlaatsysteem:vertag:vertag
ik haalde 125pk uit een X14XE dus een X16XE gaat zeker tegen de 140pk zitten…
2 december 2009 om 20:44 #17558539Thx voor jullie reacties, ja ik hoor het wel vaker, te veel pk’s voor beginnend bestuurder, maar als ik soms zie hoe sommige beginnende bestuurders rijden begrijp ik dat wel.
Maar ik hou hem voorlopig wel ff ‘standaard’.:D
2 december 2009 om 23:09 #17558540Ik heb er een van Crooke opzitten. Heb keertje ergens op de sloop op de kop kunnen tikken.
Rijd voor de rest goed, geen problemen mee.2 december 2009 om 23:54 #17558541origineel gepost door jblfreak
zo n B gsi trek je standaard met gemak naar de 200 km/hmaar idd filter is leuk voor t geluid verder heeft het niet veel nut
maar nokkenassen powerbox uitlaat e.d scheeld al veel
niet meer als er een Open filter opzit.
Mijn met powerbox wil niet met open filter in ieder geval.
enige wat ie doet is herrie maken haha…
Standaard box loopt t lekkerst.
Willem
3 december 2009 om 00:02 #17558542Plaatje bij het praatje:
> Crooke powerbox: (alleen bovendeel inlaat word aangepast)
> Lexmaul inlaatspruitsuk (is een compleet inlaatspruitstuk)
> Dbilas powerbox of compleet spruitstuk:
> Matzel powerbox:
Willem
3 december 2009 om 22:13 #17558543Handige foto’s, zal wel een keertje op internet kijken naar die dingen als ik hem wil gaan opvoeren.
4 december 2009 om 07:19 #17558544de beste keus is een Mantzel powerbox
meeste waar voor je geldik zeg speur stad en land voor zo’n ding
4 december 2009 om 08:26 #17558545Of je moet even snel naar Essen gaan!
Daar staat Dbilas en die verkoopt de powerbox variant voor 550 euro! Als ik het geld toch ook had….4 december 2009 om 09:55 #17558546Wel mooi spul bij Dbilas trouwens haha…
Voor bijna elke motor wel een oplossing!!!
zag zelfs al inlaat systemen voor de XEP motoren.
Willem
4 december 2009 om 15:18 #17558547Ik was toevallig donderdag in Essen(met school, en goh wat een babes daar zeg:) )
Maar ik wacht nog eventjes met opvoeren denk ik, wil eerst een beetje meer ‘sleutelervaring met auto’s’ hebben.
4 december 2009 om 15:21 #17558548Sleutel ervaring doe je alleen maar op door het te doen :thumbup
Eventueel onder begeleiding van iemand die al ervaring heeft ;)4 december 2009 om 17:15 #17558549dit klinkt miss ff raar
maar ga eerst es ff een tijdje wat kilometers sturen in dat ding en hem onder de knie krijgen en ga je dan eens verdiepen in wat je met het motertje kunt
zou zonde zijn als je er een hoop aan verspijkerd en hem 2 dagen later om een lantarenpaal vouwt
4 december 2009 om 19:04 #17558550Ik zou er gelijk een C20LET Fase-2 in leggen haha…
een ieder moet zelf weten wat ie doet, ik weet wel dat je met een goede set-up met powerbox katvervangen, en C16XE nokkenassen, een Corsa-B met standaard C20XE aardig het leven zuur kan maken.
Willem
-
AuteurBerichten
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.