Forumindex › Forums › Modellen › Corsa › tips over corsa c
- Dit onderwerp is leeg.
-
AuteurBerichten
-
12 februari 2013 om 14:22 #17255332
Hallo allemaal,
Ik zit te denken om mijn astra g te verkopen en een corsa C te kopen,
Ik twijfel nog tussen een gsi en een easytronic met 1.4.
Ik weet dat er vast al meer over is geschreven , maar kreeg het niet zo snel gevonden.
Wat zijn de punten om op te letten? Zijn die easytronc bakjes betrouwbaar? En hoe rijden ze?
Wat zijn bekende manco’s?
Graag jullie reactie’s
Groet ruud13 februari 2013 om 21:04 #18105928Easytronics hebben vaak problemen met bepaalde sensoren.
Vooral met koud weer willen ze nog wel eens problemen geven.Verder is een corsa c prima.
Homokineten controleren, de originele plastic ashoesen komen los, het vet slingert er uit en de homokineet loopt droog. Niemand die dat controleert dus die gaat een keer kapot. Dat maakt een knappent geluid tijdens het rijden rechtuit of met bochten.
Deze zijn nieuw maar 75 euro, tis alleen even een werkje om hem te vervangen. ALs je handig bent zit ie binnen een half uur er op.Handremkabels gaan rafelen in de doorvoer op de achteras.
veertjes breken wel eens, komt omdat ze zo licht geconstrueerd zijn.Heb 1 keer een corsa c moeten keuren die een gaatje in het subframe had. Verder geen apparte dingen.
Ik zou iig niet zomaar voor een easytronic kijken…
Met de gsi corsa c ben ik niet bekend.ook nog een bekend voorval met de c-corsa’s is een vochtige vloer.
Komt door de BCM kap achter de parafan, de oude type’s kapjes zijn niet fijn en laten vocht door.
Afkitten of vervangen is de oplossing.
Nieuwe type kap heeft een iets andere vorm en blijft goed.Ik weet niet of je percé een 1400 wil.
Ik heb namelijk een 1.2 te koop staan, hij staat hier op het forum ook te koop.
Is een betrouwbare wagen zonder verborgen gebreken :thumb13 februari 2013 om 21:49 #18105929bedankt voor je reactie.
ik zat aan een 14 te denken omdat ik graag goed meekom met het verkeer.
heb ook nog nooit in een 12 gereden dus weet niet of hij pittigen rijd. en of je nog iets overhoud voor een aanhanger.
zal zeker je adv. ff opzoeken
en zal de tips zeker onthouden!
groet ruud13 februari 2013 om 22:37 #18105930een 1.2 16v is ook nog best rap. Met het verkeer mee lukt zeker wel. Dat lukt met elke motor wel ;)
Hoe die het doen met een aanhanger weet ik niet.
13 februari 2013 om 22:49 #18105931Wou zeggen een 1.2 16V is rap zat, en zuinig!!
ik verbaas me nog altijd over die gekke 1.0 3cilindertjes, zelf die lopen lekker mee (als je maar toeren maakt)..
en je kan er 1 op 20 mee halen haha…Willem
14 februari 2013 om 13:30 #18105932oke dan hou ik die nog ff in de gaten. krijg het weekend een 1.2 corsa c voor olie enz.na te kijken. kan ik die mooi ff testen haha
14 februari 2013 om 19:06 #18105933Ze kunnen wel eens wat ratelen, vooral bij koude start.
Zijn meestal de wat slechter onderhouden blokjes.14 februari 2013 om 21:16 #18105934dank je. zal wel eens kijken
15 februari 2013 om 20:45 #18105935@wim-v6 wrote:
Wou zeggen een 1.2 16V is rap zat, en zuinig!!
ik verbaas me nog altijd over die gekke 1.0 3cilindertjes, zelf die lopen lekker mee (als je maar toeren maakt)..
en je kan er 1 op 20 mee halen haha…Willem
Haha! Dat klopt! Onze Corsa C 1.0 3 cilinder kan goed meekomen in het verkeer!! En dat verbruik is geweldig: 1 op 20 is geen enkel probleem.
Op de snelweg is de Corsa met deze motor minder geschikt vind ik, maakt veel toeren bij 120. Gelukkig zitten wij vooral op 80-wegen en maakt het ons niet zoveel uit. Voor de snelweg pakken we de Kadett vaak.
En een ratelende motor is mogelijk de distributieketting. Onze Corsa ratelde erg bij stationair toerental, bij rijden merkte je het minder. Bij ons was de ketting uitgerekt en de spanner was niet meer goed. Als je handig bent is de ketting heel goed zelf te vervangen, dat hebben wij ook gedaan. Nu een perfect draaiende motor.
16 februari 2013 om 04:59 #18105936Achterassen zijn gevoelig voor roest, rest staat eigenlijk wel al vermeldt. Ben dik tevreden met mijn GSi tegenover Astra G.
16 februari 2013 om 11:13 #18105937Heb nog nooit echt een C corsa zien rotten op een achteras, wel een subframe voor een klein gaatje.
Wel veel corsa B assen zien rotten.
Zal er eens goed op letten als ik er weer 1 voor de apk krijg.16 februari 2013 om 16:05 #18105938Oké. Dus een 1.0 kan ik vergeten. (Maak best veel km’s 40k per jaar)
Dus kom ook vaak op snelweg.
Dat ratelen van de ketting wist ik al.Ze adverteren ook overal met onderhoudsvrij.
En ga kijken naar een elegance ivm de optie’s zoals abs en airco.16 februari 2013 om 17:48 #18105939Onderhoudsvrij, mits goed onderhouden. Dus elk jaar of 15dkm een beurt.
16 februari 2013 om 19:09 #18105940Ik weet niet wat je budget is. Maar een van de laatste bouwjaren zijn rijkelijk uitgerust. Zoals Maxx of silverline edtion ;). Inderdaad om de 15 dkm even olie verversen is wel aan te raden.
16 februari 2013 om 21:42 #18105941De latere modellen vallen buiten mijn budget.
Daarom dacht ik ook aan een gsi deze zijn ook rijk uitgerust en lekker veel powerrrrr. :thumb
Heb nog wel even om te sparen, de astra brengt me nog overal.
Weet graag van te voren wat de voor en nadelen zijn en waar op te letten. :agent16 februari 2013 om 21:57 #18105942Die groene van mij, mag deze maand voor 2500 weg. Weet niet wat je uitgeven wil?
17 februari 2013 om 01:52 #18105943mijn onderstel staat volledig in de tectyl. dus rotten zal hij nergens! haha
17 februari 2013 om 11:03 #18105944Als je 40 duizend gaat rijden per jaar, is het dan niet beter om een diesel te gaan aanschaffen?
18 februari 2013 om 03:41 #18105945Ben je inderdaad beter af met een 1.7 Dieseltje in mijn mening..
18 februari 2013 om 19:18 #1810594640dkm is heel wat voor een benzine auto.
Diesel is dan toch wel even goedkoper rijden.
Mn vriendin reedt 30dkm met een benzine auto in een jaar.
Dat was al teveel van het goede.
Nu heeft ze het werk in de buurt dus scheelt een stuk.19 februari 2013 om 00:03 #1810594725.000 zou voor mij al een overslagpunt zijn.
19 februari 2013 om 05:48 #18105948Ik dacht dat ik zoveel reed.
Bleek nadat ik het weekend eens keek naar mijn astra dat ik rond de 25k zit.
Heb eerder diesel gehad, dat reed ik r toen net niet uit. Gas zou rendabeler zijn, maar die zijn erg zeldzaam aan het worden,
Sorry voor de verwarring.19 februari 2013 om 23:18 #18105949maar kijk dan wel heel even na het gebruik van je oude diesel tegenover die van de corsa. kosten per maand in de verzekering en wegenbelasting..
maar een tip.. :thumb
23 februari 2013 om 17:59 #18105950Bedankt voor jullie reactie’s heb, nu een corsa c gekocht een gsi ;)
Rijd heerlijk lekker pittig,
Nog een nieuwe apk erop beurt je en remmen vervangen dan mag ik hem halen.
Kan niet wachten!23 februari 2013 om 18:24 #18105951Kost dat nou?
-
AuteurBerichten
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.