Forumindex › Forums › Overige › Wassen, Poetsen en Detailing › tips om krasvrij te wassen
- Dit onderwerp is leeg.
-
AuteurBerichten
-
26 juli 2013 om 06:55 #17259506
Hoi allemaal. Nu mijn vec een nieuw jasje heeft, is helemaal overnieuw gespoten, wil ik hem
Natuurlijk zo goed mogelijk wassen en waskrassen voorkomen. Wat kan ik hier het beste voor pakken?
Een wasborstel met slang achterop, zodat hij continu doorspoelt? Of een spons met dreadlocks???
En voor het drogen een microvezel droogdoek?
hoor het graag.26 juli 2013 om 07:15 #18162097Ik zou hem met een washandschoen doen, en dan ook meteen de 2 emmer methode aanhouden.
1 emmer voor je sop
1 emmer om je handschoen uit te spoelen, na elk paneel (deze emmer regelmatig voorzien van schoon water)Zo voorkom je nml dat er zand oid in je sop terecht komt.
Gebruik ook voor je velgen een andere washandschoen.
Tevens zou ik (moet je er wel de middelen voor hebben en het nut/belang ervan inzien) eerst de wagen foamen vervolgens afspoelen daarna wassen dmv de 2 emmer methode vervolgens wederom afspoelen en daarna “drogen met water” (tuinslang zonder sproeikop)
Daarna kan je hem drogen met een doek die daar voor bedoeld is bijv de miracle dryer.
Gebruik echter nooit een zeem, ook deze zal weer voor krasje zorgen bij evt achtergebleven korreltjes zand oid.Daarna kan je evt goed (laten/ zelf) poetsen en afsluiten met een goede wax (bescherming)
Mocht je meer vragen hebben kan je altijd even contact opnemen.26 juli 2013 om 08:21 #18162098Waar kan ik de miracle dryer kopen? En die washandschoen is dat zo, n handschoen met van
Die soort dreadlocks eraan? Weet even ni hoe ik het beter moet verwoorden.26 juli 2013 om 08:25 #18162099Die speciale droogdoeken( hoeft niet perse de MD te zijn) kan je via http://www.carclean.nl kopen.
De washandschoen (idd die met die “dreadlocks”) haal ik gewoon bij de action, hier zijn ze nog geen euro en werken net zo goed.
26 juli 2013 om 09:48 #18162100Eerst foamen om grote vervuiling los te weken, even laten inwerken, dan afspuiten met hogedruk (geen industrieding natuurlijk).
En dan de 2 emmer methode zoals B44 zei.Sarah haar corsa is ook recentelijk herspoten en durf hem op geen andere manier meer te poetsen, zwarte wagen en krassen….
Als je je wagen 1 maal poetst met een borstel zoals je zelf eerst aangaf kan je hem gelijk opnieuw laten polieren ofzo. Er is op een schuursponsje van de afwas na bijna niets dat meer krassen maakt dan een borstel…
26 juli 2013 om 09:55 #18162101Foamen tijdens het inweken ff een bakkie koffie of een sigaret.
Ondertussen emmers klaar maken.
Na ongv 10 tot 15min kan je lekker de boel afspuiten.Idd borstel houdt vaak het zand en andere vuil vast, deze zorgen op hun beurt weer voor krassen
26 juli 2013 om 10:09 #18162102Heel dom misschien, ik heb me voor het spuiten niet echt verdiept in wassen,
Maar wat houdt foamen in?26 juli 2013 om 10:17 #18162103Is niet dom.
Ff simpel uitgelegd: Een dikke schuimlaag over de gehele wagen spuiten. Dit een 10 a 15min erop laten zitten/inweken.
Deze neemt het grootste vuil al mee naar de grond.26 juli 2013 om 10:32 #18162104En hoe breng je die schuimlaag op?
26 juli 2013 om 10:34 #18162105Idd, ik heb me zelf zo een foamlans aangeschaft en werkt super. Kan de dikte van de schuim regelen en de straal zelf ook.
Deze heb ik:
Dan ook gebruik maken van foamshampo ipv gewone autoshampo uiteraard.
26 juli 2013 om 10:40 #18162106Bovenstaande doe je met de hogedrukreiniger.
Ikzelf heb er 1 die je gewoon op de tuinslang kan aansluiten26 juli 2013 om 17:48 #18162107Kan ook, in een recente flash ook eentje gezien met een drukpompje zoals een plantenspuit, maar dan ben je toch wel eventjes zoet denk ik :D
Die ik gebruik kun je ook een dikke krachtige straal in je wielkasten spuiten en tussen de velgen door, ding werkt echt super :thumb26 juli 2013 om 19:14 #18162108Jongens heel erg bedankt voor alle info.
Ga mezelf een washandschoen aanschaffen en een goede droogdoek.
Wassen volgens de 2 emmer methode en is kijkn voor een foamlans.26 juli 2013 om 19:49 #18162109Kijk ook even voor gritguards / schratchschield.
Kosten wat maar scheelt uiteindelijk een hoop narigheid.Vooraf foamen scheelt inderdaad enorm in het voorkomen van swirls.
Daarna de auto afspoelen en wassen via het 2 emmer systeem, let ook op de juiste dosering van je shampoo zodat je de wax laag zo min mogelijk beschadigd / stript.
Zorg dat de emmers groot genoeg zijn en niet voor andere doeleinden gebruikt worden.Per paneel zou ik minimaal 2x de Washmitt schoonmaken, afhankelijk van de vervuiling.
Doe eerst de liggende delen, dan de bovenste delen en als laaste de onderste deen.
Gebruik voor bijvoorbeeld het gedeelte onder de deurstrips een andere Washmitt zodat je voor de voornaamste delen die in het zicht vallen een schone Washmitt hebt en houdt.Je Washmitt / droogdoek / sopje niet voor je velgen en je lak gebruiken.
Uiteindelijk staat en valt alles met veel water / vocht gebruiken en zorgen dat de middelen schoon zijn en blijven.
26 juli 2013 om 20:16 #1816211012 augustus 2013 om 10:40 #18162111voor zo’n foamlans moet je wel een HD reiniger hebben. Het is ook belangrijk te weten welke HD reiniger je hebt, want hierin zitten verschillen qua aansluitingen. Foamen hoef je echt niet elke keer te doen hoor, hierdoor wordt je waxlaag zeker aangetast. Ik zou dit alleen doen als ie echt heel smerig is. Daarnaast is het eigenlijk altijd zo, hoe meer shampoo je gebruikt, hoe sneller de aanwezige waxlaag weg is, maar Dat zei Arjan ook al hierboven.
Verder nog een tip qua wassen, ga in rechte banen te werk. dus geen ronddraaiende bewegingen met je mitt/spons. Dus als je bijv. naast je auto staat en je doet je motorkap, begin bovenaan de kap en maak rechte banen richting de neus van de auto.
Zorg dat je ook detailerspray hebt en gebruik deze bij het drogen van de auto, hierdoor glijdt de doek beter over de auto en vermindert dus de kans op krassen.
-
AuteurBerichten
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.