Forumindex › Forums › Modellen › Vectra, Signum › Tips aanschaf Vectra B2 v6 station.
- Dit onderwerp is leeg.
-
AuteurBerichten
-
19 december 2010 om 16:43 #17229744
Hallo,
ik kon deze vraag zo niet beantwoord krijgen via de zoekfunctie.
ik ben een beetje aan het rondkijken voor een vectra B v6 station.
ze zijn er niet erg ruim gezaaid helaas, en heb op zich de tijd wel om een goeie naar mijn smaak te vinden.
liefst full options met ZWART leer.Maar wat zijn de punten waar ik op moet letten bij aanschaf?
Automaatbakken zijn die betrouwbaar? (vooral met dikke aanhangers er achter?)
x25xe en y26se do’s and dont’s
ECC’s gaan wel eens kapot, of werken niet juist. hoe merk je dit eenvoudig?
19 december 2010 om 16:51 #17777272ECC’s zie je niet aan de buitenkant
je kan een opcom setje en je laptop meenemen, dan kun je um terplekke uitlezenop de site van Paashaas (http://www.opelvectra.info) staan een hoop aankooptips.
Je zou ook eens naar een mooie duitse Sport Ed II kunnen kijken bij onze oosterburen en dan de auto invoeren.
http://www.mobile.de
Daar zijn de auto’s net wat meer beladen met luxe dan in NL en daar staan ook meer V6jes19 december 2010 om 17:17 #17777273Heb nu zelf ook ongeveer 1,5 maand een Vectra B Station uit 2000 en een 2.0i 16v. Dit is dan wel een sport edition II met bijna alle extra’s behalve jammer genoeg geen leer,
Wat ik belangrijk vindt is of er ook een histori bij zit dan wel met boekjes of via de opel dealer, Vooral belangrijk de d-riem.
Maar kijk goed rond en informeer erna zou ik zeggen.
Veel succes19 december 2010 om 21:43 #17777274Zwak punt van de 2.6 V6, zijn de 1e 2 katalysatoren.
Deze gaan bij bijna elke 2.6 kapot, daardoor krijg je wel storing.
Echter voor de APK is dit geen probleem.
Willem
19 december 2010 om 23:13 #17777275weet niet of hier dezelfde autbakken achter hangen als achter de 2L en de 1.8, weet alleen wel dat die niet echt veel-km en zware-rechtervoet bestendig zijn zeg maar…. (even een puntje uit eigen ervaring;)
20 december 2010 om 14:34 #17777276Hallo,
Ik heb nog een vectra sport edition 2 2.6 v6, en wil deze binnenkort te koop zetten i.v.m een diesel
Auto heeft alle opties.
oa:Dealer onderhouden.
bj 2001.
kleur zilver grijs.
org. schuif/kanteldak
half leer.
klimaatcontrol.
xenon.134120 km.
distributie is verv bij 110800km in mei 2009.
remschijven voor + blokken nov 2010.Het is idd een kwaal bij de 2.6 v6 dat de 1e 2 katalysatoren kapot gaan, dit is bij mij ook gebeurd, ook kwam hij hierdoor ook niet door de apk, daarom heb ik er in 2009 2 nieuwe in laten zetten, in totaal a1800 euro :(
Als je intresse hebt kan ik je via de mail wel meer info geven en evt foto’s
Gr Eupol
eupolonderdelen@hotmail.co20 december 2010 om 14:35 #17777277Het is ook een stationwagen en een handgeschakelde
gr eupol
20 december 2010 om 19:56 #17777278heb zelf bijna 6 jaar een 2.6.v6 station gehad, en geen gekke onkosten gehad.
was een 4 traps automaat, en dat merk je wel.
gaat harder als de brandweer, maar zuipt als een heel cafe.
de mijne deed 1op3, maar heb dan ook schoenmaat 46. haha, alleen mijn vrouw niet, maar het verbruik was hetzelfde.
zware aanhangers waren geen probleem, dik 2,5 ton ging goed, het verbruik ook.
heb er veel plezier mee gehad, maar zijn drankprobleem heeft mij besloten om hem een ander baasje te geven.
misschien was de mijne wel erg dorstig, maar je hebt de ook 6 gasten aan de bar zitten.groeten.
20 december 2010 om 20:07 #177772791op3 ? nou dan is er iets niets helemaal in orde lijkt me.
[rquote=1820609&tid=138771&author=eupol]Hallo,
Ik heb nog een vectra sport edition 2 2.6 v6, en wil deze binnenkort te koop zetten i.v.m een diesel
Auto heeft alle opties.
oa:Dealer onderhouden.
bj 2001.
kleur zilver grijs.
org. schuif/kanteldak
half leer.
klimaatcontrol.
xenon.134120 km.
distributie is verv bij 110800km in mei 2009.
remschijven voor + blokken nov 2010.Het is idd een kwaal bij de 2.6 v6 dat de 1e 2 katalysatoren kapot gaan, dit is bij mij ook gebeurd, ook kwam hij hierdoor ook niet door de apk, daarom heb ik er in 2009 2 nieuwe in laten zetten, in totaal a1800 euro :(
Als je intresse hebt kan ik je via de mail wel meer info geven en evt foto’s
Gr Eupol
eupolonderdelen@hotmail.co
[/rquote]Klinkt goed ! lijkt me een mooie wagen.
Maar 1800 euro is flink aan de prijs.
Voor dat geld heb denk zowat een compleet edelstahl systeem van voor tot achter gemonteerd en wel.20 december 2010 om 20:15 #17777280Ja het is idd erg veel, het was wel compleet met luchtmassa meter, maar goed dat was maar 150 euro, katalysatoren zijn nu eenmaal erg duur, vooral die in de beide spruitstukken, de rest van de uitlaat valt in vergelijking nog wel mee.
Verder rijd ie super lekker, en is hij best pittig.
20 december 2010 om 20:18 #17777281oh, ok. Maar is dat niet een compleet spruitstuk dan toevallig ?
Zo’n 2.6 heeft toch ‘n kwartet aan lambda sensoren ? Mijn god wie dat verzonnen heeft..Ben blij dat ik er gewoon eentje heb bij m’n v6-je, en gewoon een 1 kat.. :)
20 december 2010 om 20:45 #17777282Ik heb al een mailtje gestuurd.
Het is idd hetgeen wat mij tegen zal houden om niet een 2.6 te kopen…. maargoed als ze goed zijn…..
20 december 2010 om 20:51 #17777283Hallo,
ja dat is een compleet spruitstuk ja, met voor de kat 1 lambda sensor en achter de kat 1, en die achterste gaf telkens storing.
20 december 2010 om 21:17 #17777284ja dat dacht ik al. Dat zijn prijzige grappen.
Maar ja, als ‘t bij jouw vervangen is, moet ‘t nu toch goed zijn. Iig voor een lange tijd weer lijkt me !
20 december 2010 om 21:45 #17777285I heb de X25XE, en dat is een zeer betrouwbare partner.
ik heb wel 2 lampbda’s, 1 per bank VOOR de kat.
en slechts 1 katalysator..
Lang leven de mileurzooi
Dat is ook de rede dat de 2.6 niet harder gaat als de 2.5 V6, en verbruikt ook meer door de 3 kats
Willem
21 december 2010 om 18:40 #17777286er is een topic over de kats van de 2.6 en die zou je kunnen omzeilen door de lambda sonde’s niet direct in de luchtstroom van de uitlaat te hangen. ik moest voor 2 kats 1200 euro af rekenen, maar ik heb een op-com gekocht voor 25 euro. mijn co is goed en komt elk jaar de door de apk, verder heb ik er een irmscher einddemper en een remus midden demper vervanger (gewoon een rechte pijp dus) onder hangen.
21 december 2010 om 18:55 #17777287[rquote=1820609&tid=138771&author=eupol]Hallo,
Ik heb nog een vectra sport edition 2 2.6 v6, en wil deze binnenkort te koop zetten i.v.m een diesel
Auto heeft alle opties.Gr Eupol
eupolonderdelen@hotmail.co
[/rquote]-offtopic Toevallig Haha heb ik die diesel te koop:D
Jan
21 december 2010 om 18:57 #17777288ik heb nu bijna 4 jaar mijn 2.5 v6 en geen gekke kosten gehad, bevalt mij super(rij ok niet veel zo’n 7500 km per jaar, en een gemiddeld verbruik van 1:10 met een aanhanger heb ik geen ervaring(geen trekhaak)maar lijkt mij geen probleem.
Ps kwam je commodore al op marktplaats tegen, jammer dat die er uit gaat21 december 2010 om 19:44 #17777289Eingelijk ben ik op zoek naar een vectra GTS 1.9 cdti, moet leer hebben of in ieder geval half leer.
Die van jou is ook een stationwagen?Gr Eupol.
21 december 2010 om 20:01 #17777290[rquote=1821177&tid=138771&author=eupol]Eingelijk ben ik op zoek naar een vectra GTS 1.9 cdti, moet leer hebben of in ieder geval half leer.
Die van jou is ook een stationwagen?Gr Eupol.[/rquote]
Staat in het verkoop gedeelte en hier
http://link.marktplaats.nl/385564619
Gr Jan
22 december 2010 om 21:32 #17777291Ja dat is zeker een mooie vectra, lekker snel, en ook nog zuinig.
Ik heb zeker intresse in de vectra, alleen moet ik wel eerst mijn eigen kwijt.Gr Johan.
23 december 2010 om 18:47 #17777292[rquote=1821611&tid=138771&author=eupol]Ja dat is zeker een mooie vectra, lekker snel, en ook nog zuinig.
Ik heb zeker intresse in de vectra, alleen moet ik wel eerst mijn eigen kwijt.Gr Johan.[/rquote]
U2U tje voor je.
Jan
25 december 2010 om 12:01 #17777293Bij mij ging de automaat na 220 dkm-er kapot.
Kostte me 1400 euro voor een nieuwe + 650 montage.
Gelukkig heb ik dus een kennis bij de dealer zitten anders had het al minimaal 1500 aan revisie gekost. :oVoor de rest geen rare dingen aangehad, normaal onderhoud.
Heb hem nu zo’n 15 dkm-er op LPG lopen en dat gaat prima.
Verbruik zonder aanhanger, maar wel met ecc aan is 1 op 8 (benzine 1 op 9).
Verbruik met aanhanger, dat hangt af van waar je rijdt, maar slechtste op LPG is 1 op 6 geweest.En ja het is mogelijk om op LPG de 1 op 10 te halen, maar dat is me maar 1 keer gelukt. :P
Op benzine is met een beetje rustig doen die 1 op 10 wel haalbaar.Het is wel zo dat als je hem op sportstand zet en vol gaat knallen je de 1 op 5 wel haalt, zelfs op benzine. ;)
Moet wel zeggen dat ik een gechipte X30XE erin hebt zitten :D
27 december 2010 om 17:21 #17777294:hmmz had jij nou niet die paarse (grijs op kenteken) station uit 2000 ?
Dat je er geen handbak van gebouwd hebt. Lijkt me dat je dan meer profijt uit die 3 liter haalt én zuiniger.
Zo’n aanhanger (weet niet of zware aanhangers zijn) is geen opknapper denk voor de automaat.ecc heeft er origineel in die auto nooit gezeten volgens mij. en trekhaakje heb je terug gezet :P
28 december 2010 om 18:01 #17777295Ja dat is die ja :D
Handbak is ook weer zo’n gedoe en een automaat rijdt wel lekker relaxed.
En de trailer weegt wel zo’n 1500 kg (eigen gewicht + Corsa). -
AuteurBerichten
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.