Forumindex › Forums › Modellen › Ascona › tips aankoop ascona
- Dit onderwerp is leeg.
-
AuteurBerichten
-
20 februari 2016 om 18:29 #17275493
Hallo allen,
ik ben net nieuw op het forum omdat ik maandag een ascona C (denk ik is van 1986) ga bezichtigen om misschien te kopen. Dit voor dagelijks vervoer.
Hierdoor had ik aan jullie (de kenners dus) willen vragen op welke punten ik allemaal moet letten, mogelijks word de wagen niet gekeurd door de verkoper (achterlicht beschadigd) dus zou ik dan als het zover zou zijn snel een achterlicht moeten vinden om dan te gaan keuren.
Maar ik wil toch alle mogelijke zware afkeurdingen al bekeken hebben voor ik toehap.
De wagen is een 1.6, hebben deze een distributieriem? of ketting?groeten en dank voor eventuele tips
20 februari 2016 om 21:44 #18311281Deze heeft een riem.
Zwakke punten,vooral roest.Wieranden achter
dorpels
kuipjes onder de achterbumper
Veerschotels achter
Bevestiging schokbrekers in kofferbak
vloer bij ophanging voor
onderzijde deurenAls dat in orde is en de auto goed rijdt en schakelt kan er niet heel veel mis zijn,verder beresterke auto’s
21 februari 2016 om 17:55 #18311282dank voor het antwoord, weet er iemand of deze (87) al met injectie zijn? of zijn deze nog steeds met carburator?
21 februari 2016 om 20:37 #18311283Ik gok erop dat dit er een met carburateur is,
Qua roest, het belangrijkste punt is mijn inziens de ophanging voor, dit zijn de balken
waar de draagarmen aanzitten, en de binnenkant hiervan.Als dit rot is is het zeker veel werk, en meniggeen is hierom ook op de sloop gekomen.
Ik heb zelf een 86er gehad met rotte ophanging voor en ik kan je vertellen als je met een 90km/h
bij een gat in de weg ineens je rechterdraagarm los onder de auto hebt hangen en zodoende een scheef wiel,
en de koets over de grond schuren, dat je aardig schrikt. :wtf :wtfWas 4 dagen eerder bij de rdw gekeurd!!! :fy1 :fy1 , en verkocht bij de bekende veels te dure handelaar in Leek,
Daar hebben ze in ieder geval de moeite genomen dit ” professioneel” dicht te stoppen met een dikke bak plamuur
en hierover heen een dikke laag bodyschutz, Als de bodem net vers gedaan is met dat spul zou ik in ieder geval erg achterdochtig worden en de volgende keer goed in elke hoek met de hamer kloppen.
Een veerschotel of dergelijke vindt ik dan weer niet zo heel spannend om te lassen :thumb :thumbMotorisch zijn ze mijn idee onverwoestbaar zolang er olie in zit en op tijd een keer een filtertje,
Qua onderdelen-prijs is het goed te doen en qua comfort is het een van de lekkerst rijdende opels die ik ken,
Als de Ascona goed hard is is dit een zeer fatsoenlijke en betrouwbare keuze als daily driver!!21 februari 2016 om 20:48 #18311284Ohja ik zou de eigenaar de Ascona zeker laten apk-keuren,
hoe mooi een auto ook kan zijn er zijn genoeg punten waarop apk-afkeur van toepassing kan zijn,
Een ongekeurde Ascona C is ook beduidend minder waard als een net opnieuw gekeurde!
Een achterlicht van een Ascona C moet nog wel te vinden zijn
hierop zou ik geen auto kopen zonder apk, als dit teveel moeite is voor de eigenaar/verkoper
zou ik verder gaan kijken, Kan hij geen achterlicht vinden lijkt me dat jij met hetzelde probleem blijft zitten.
Ik heb helaas te vaak dergelijke verhalen gehoord dat ik in zoiets niet meer intrap.
Een achterlichtje is dan iets kleins maar vaak is een dergelijek manier van verkopen
voorbode dat de eigenaar waarschijnlijk wel meerdere apk-punten verwacht.
Je kunt natuurlijk de weinig voorkomende, uitzonderlijke, 100% eerlijke auto-verkoper treffen
die je op zijn blauwe ogen kunt vertrouwen
maar meestal gaat een auto om meerdere redenen weg waarvan aankomende kosten een veelvoorkomende is.
Niks ten nadele over deze ascona en de verkoper maar even in het algemeen wil ik dit wel vermeld hebbenJust my 2 cents ;)
21 februari 2016 om 22:48 #18311285@johny89 wrote:
dank voor het antwoord, weet er iemand of deze (87) al met injectie zijn? of zijn deze nog steeds met carburator?
Ligt aan je keuze.
Waren er al vanaf 1983 met injectie.
(1.8E)
Later kwamen er steeds meer injectie motoren.
(1.6i 1.6i-kat 1.8E 1.8i 1.8i-kat)Ik heb bijde:
1.6S 90pk carburateur Handchoke 1986:
1.8i-kat 100pk injectie katalysator 1986:
verstuurd door WIM-V6 via zijn SAMSUNG S5-mini
23 februari 2016 om 18:22 #18311286heb de wagen toch gekocht zonder keuring, had lichtjes roest op de wielkast (1wielkast maar) en 1 plekje op een deur.
onderkant roestvrij, nieuwe uitlaat van voor naar achter, startte goed en reed zeer zacht, distributie ligt er 30.000km op.
minpunten:
verlagingsset dus weet niet wat de keuring hiervan gaat zeggen (bij deze zoek ik dus ook originele veren, als iemand weet waar ik er kan vinden hoor het graag.)
1 band lost soms wat lucht
ventilator voor de verwarming piept wat. maar bekijk dit zodra de wagen terug is van de garage (voor de keuring dan)24 februari 2016 om 16:47 #18311287dat de ventilator van de verwarming piept hebben mijn 3 allemaal :P ff wat kruipolie op t asje van de ventilator doen dan hoor je t n tijdje niet meer :P
25 februari 2016 om 10:25 #18311288Als de ventilator piept dan is dat slijtage van het asje. Als het goed is kun je nog steeds nieuwe ventilators kopen, dan ben je er vanaf voor de komende 25 jaar.
4 maart 2016 om 13:55 #18311289wagen is gekeurd :D heeft opmerking bevestiging schokbreker rechts :hmmz bij monteren nieuwe veren nochthans niets gezien.
en opmerking achterlicht (glas richtingaanwijzer is kapot)
och hij is goed voor 1 jaar dat telt -
AuteurBerichten
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.