Forumindex › Forums › Modellen › Manta › tips 5 bak ombouw carroserie deel update met foto s
- Dit onderwerp is leeg.
-
AuteurBerichten
-
17 januari 2011 om 22:09 #17231255
voordat ik zelf alles ga uit meten
ik wil een tunnel deel van een 5 bak in een b1 carrosserie lassen
iemand tips of punten wat ik makkelijk aan kan houden zodat ik gat voor 5 bak op de goede plek krijg ?b v d
17 januari 2011 om 22:43 #17800099je hebt een ruime stelmogelijkheid achteraf, het komt allemaal niet zo noaw…;-) zorgen dat je de uitgeslepen stukken van te voren mooi pas hebt geslepen…
succes ennuhhh we want pictures he..
17 januari 2011 om 22:45 #17800100er zitten van die vierkante gaten in de tunnel zelf, en in het 5bak tunneldeel, deze moeten mooi over elkaar heen vallen. Kan zijn dat 1 van de 2 net niet overeen komt in de breedte, net als bij mij. Maar met een beetje verstand kom je er wel uit:)
18 januari 2011 om 06:25 #17800101Even uitmeten vanaf het bevestigingspunt in het midden van je console. Die zit bij beide types op hetzelfde punt.
Dat vierkante gaatje zeg maar. Er zit zo’n wit dopje in waar de schroef normaal gesproken in gaat.18 januari 2011 om 14:09 #17800102idd die 4kamte gaat jes weet ik die zit dus 4 en 5 bak op zelfde plek ?
das mooi heb ik herkenings punt want wil niet 2 x spul los halen nl:kewlpics zal der paar maken
want mijn gele krijgt kleine updateandere motor met5 bak nu en ander intrieur waarschijnlijk andere voorbumper
iig voor komende tyd even weer toon baar maken
18 januari 2011 om 15:43 #17800103AnoniemLid sinds:
1 January 1970als je de mogelijkheid hebt
bouw dan eerst de bak indan kun je de “nieuwe” plaat precies zo zetten dat je pook in neutraal/vrij mooi in het midden staat;)
18 januari 2011 om 16:39 #17800104idd, zal zelf de tunnelbak gewoon los-slijpen
vervolgens de 5 gang bak monteren, en dan de tunnel weer dicht maken.maaruh ed, heeft de gele geen 4bak met korte pook dan?
want das het zelfde toch als 5 bak.. althans.. da dacht ik. :D18 januari 2011 om 16:45 #17800105jou geheugen is niet verkeerd
hij heeft idd 4 bak en korte pook maar wel een ingekorte pook van 4 bak
kan wel eerst bak in bouwen maar wil onder kant ook af kitten en behandelen dus dan zou bak der weer uit moetenvandaar dat ik het liefst deel der in zet zonder bak
18 januari 2011 om 16:56 #17800106maar als je een carroserie hebt waar standaard een 4bak in zat met een korte pook, dus niet die met een knik,
dan zit het gat al op de goede plek, en past een 5 bak probleemloos.vandaar ff :D
18 januari 2011 om 17:08 #17800107[rquote=1845348&tid=140759&author=Ghanz]maar als je een carroserie hebt waar standaard een 4bak in zat met een korte pook, dus niet die met een knik,
dan zit het gat al op de goede plek, en past een 5 bak probleemloos.vandaar ff :D[/rquote]
klopt helemaal.
Gat van de korte pook 4 bak zit op de zelfde plek als de 5 bak :thumbup18 januari 2011 om 17:14 #17800108Even goed lezen allemaal…hij wil het in een b1 gaan zetten!!
Dan zit het gat dus niet op de goede plaats.
Gewoon dat vierkante bevestigingsgaatje aanhouden die onder je handrem zit.
is dus het middelste gaatje van je console.18 januari 2011 om 17:17 #17800109:o maar daar zaten toch beide typen 4 bakken in?
of is kromme pook b1 en korte pook b2?
:hmmz18 januari 2011 om 17:30 #17800110als je de bovenplaat van een 5 bak hebt (deel wat in de bodem zit), en je hebt deze schoon, de plastic afdek plaat er overheen leggen, achterste schroefgat gelijk leggen, en de inlaasplaat gelijk leggen met het grote gat (waar de pook doorkomt), en helemaal vooraan de 2 schroefgaten uitlijnen, plastic er weer af, aftekenen of gelijk fixeren
en gereed voor lassen
heb je niet zo een plaat, mail me maar, heb er wel 1 los liggen dacht ik18 januari 2011 om 17:31 #17800111wat jij bedoeld is de 4 bak van 1800 die zit wel goed
18 januari 2011 om 18:30 #1780011218 januari 2011 om 19:10 #17800113gt/w bedankt
zo komen we der wel uitplaat heb ik al los liggen
heb der nog wel 3 geloof ik hahahopelijk vrijdag ene blok der uit dan de boel maar eens aan passen
zaterdag der weer in
want ben hem maandag weer nodig19 januari 2011 om 07:57 #17800114Michel, sorry, helemaal overheen gelezen :angel
19 januari 2011 om 15:04 #17800115[rquote=1845372&tid=140759&author=Ghanz]:o maar daar zaten toch beide typen 4 bakken in?
of is kromme pook b1 en korte pook b2?
:hmmz[/rquote]Idd…krom is b1, kort is b2.
19 januari 2011 om 15:07 #17800116[rquote=1845920&tid=140759&author=Freestyler]Michel, sorry, helemaal overheen gelezen :angel[/rquote]
Geeft niet…ik lees ook wel eens ergens overheen19 januari 2011 om 15:25 #17800117Gepost op 1-19-2011 op 16:05
Quote: origineel gepost door Ghanz
maar daar zaten toch beide typen 4 bakken in?of is kromme pook b1 en korte pook b2?
Idd…krom is b1, kort is b2.
mijn b1 heb een kromme korte pook
19 januari 2011 om 18:33 #17800118Had de B1 1200 ook geen korte pook?
20 januari 2011 om 18:15 #17800119idd die had ook korte pook geloof ik
28 januari 2011 om 21:16 #17800120Zoals belooft wat fotos der bij zijn met telefoon gemaakt
maar eerst ieder bedankt voor de tipsgoude tip was van gt/w ik heb plastik dopje der in laten zitten en deze in gat van de auto geplaats werkte prima
OUDE DEEL ER UIT
DONOR DEEL
NIEUWE DEEL DER WEER IN GELAST
TEVENS PLATEN LATEN MAKEN VOOR VERPLAATSEN VAN DE BAK STEUN
HIERVAN HEB IK ER 2 GEMAAKT
als er iemand zo n plaat nodig hebt u2u maartevens ander blok er in geplaats
na 3 jaar stil liggen liep hij weer direckt29 januari 2011 om 08:38 #17800121netjes hoor
en waneer komen d epics van het nieuwe blokkie derin
ja zei ik je toch al van stil liggen krijgen ze niets :D
mooi dus vrouwtje kan weer rijden met de gele rakker29 januari 2011 om 20:53 #17800122ja blokkie loopt supper
van de week effe rest aan sluitenmaar was vandaag effe te druk
-
AuteurBerichten
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.