Forumindex › Forums › Modellen › Vectra, Signum › Tip/opgepast voor remblokken Vectra C
- Dit onderwerp is leeg.
-
AuteurBerichten
-
25 augustus 2012 om 08:36 #17251678AnoniemLid sinds:
1 January 1970Ik had een vreselijke rammel nadat de beunhazen mijn remmen hadden vervangen, wat blijkt, de goedkoopste remblokken die er zijn, hebben ze erop gezet. Deze missen dus klemveertjes op de rug, waardoor ze niet worden vastgedrukt in de klauw. dit geeft een halve millimeter speling, maar klinkt alsof je halve achterbrug er onder vandaan valt..
Zie hier, de remblokken die je dus nooit moet kopen:
Zie hier, de goeie remblokken met veertjes, nog geen 10 euro duurder..(34 euro)
25 augustus 2012 om 09:35 #18060381dat is echt een klusje wat heel veel mensen gewoon zelf kunnen doen.
gewoon op je gat op de parkeerplaats, steuntje onder de auto en sleutelen maar.25 augustus 2012 om 09:40 #18060382AnoniemLid sinds:
1 January 1970Daar gaat het toch niet om? Het gaat om het soort remblokken.
Dat ik het zelf kan doen begrijp ik ook wel, echter viel dit onder garantie.
25 augustus 2012 om 10:27 #18060383zo is het.
Bedankt voor de tip.
Hier hebben de mensen wat aan.
goedkoop is duurkoop.25 augustus 2012 om 11:18 #18060384Waarom bezuinigen op remmen.
Blijf bij de goede merken.
Bosch
ATE
Delfi
Febi
enz.Stomme fout van de garage.
25 augustus 2012 om 19:10 #18060385Ik mis TRW – Lucas in je lijstje…
Willem
25 augustus 2012 om 19:15 #1806038625 augustus 2012 om 19:19 #18060387Bosch Goede blokken, heb ik nog niet aan het Faden gekregen
ATE Prima spul
Delfi Trap je zo je pedaal naar de bodem, of ze worden wel snel hard
Febi Vind ik niet echt een topmerk, alleen gemonteerd op Basis autootjesSerieuze merken persoonlijke ervaringen:
Blokken:
Ferodo
EBC brakes
Bosch
TRW (oem Opel)
ATE (oem Opel)Schijven:
Brembo
Bosch
ATE
Zimmermann25 augustus 2012 om 19:23 #18060388@wim-v6 wrote:
Ik mis TRW – Lucas in je lijstje…
Willem
Klopt heb je helemaal gelijk in!!!
Daarom ook enz. ;)
25 augustus 2012 om 19:37 #18060389Die veertjes zijn belangrijk maar wat denk je van het raakvlak van de zuiger?
Er zijn ook types met een metalen klem op de blok, die moet je over de zuiger heen schuifen. Sommige blokken hebben dat niet, sommige wel. Heb al diverse varianten op de vectra c’s gezien.26 augustus 2012 om 05:28 #18060390AnoniemLid sinds:
1 January 1970Ik heb ze ook gezien met die klem, wat is daar de functie precies van en wat als je het niet hebt? Die Bosch blokken van mij hebben het niet namelijk, maar het rammelen is gelukkig weg door de veertjes..
Verstuurd van mijn HTC One S met Tapatalk
29 augustus 2012 om 13:40 #18060391Pffffff…. ik heb exact hetzelfde!
Rechtsachter ratelt het als een malle :DZeer binnenkort maar eens laten vervangen
29 augustus 2012 om 16:18 #18060392Mijn voorkeur gaat uit naar TRW blokken !
29 augustus 2012 om 20:46 #18060393Mijn eigenlijk ook, Remt het lekkers, zijn meestal goed Compleet en prima kwaliteit en pasvorm..
Ik heb de TRW’s nog nooit aan het Faden gekregen..
Willem
10 september 2012 om 17:53 #18060394Grappig…
Een tijdje geleden ook problemen gehad.
remschijven en blokken (laten) vervangen. Soms een zoemend geluid tijdens het rijden.
tot ik uit stapte toen was links voor vreselijk heet.
Teruggegaan, toen was alles ongeveer vervangen, later bleek het remblokje toch niet goed of niet goed gemonteerd te zijn.
gelukkig zonder ellende opgelost :)30 december 2013 om 16:10 #18060395Beste
Ik heb deze bij mij ook geinstalleerd met veertjes dus. Maar ik ben zo dom geweest om de veren van de blokken toe te nijpen en deze zo door de remklauw te steken.
Zou dit kwaad kunnen?
30 december 2013 om 16:15 #18060396AnoniemLid sinds:
1 January 1970Kan geen kwaad, eigenlijk zet je ze juist alleen maar strakker erin.. Als ze gewoon netjes in en uitgaan richting de schijf en er rammelt niets is het prima.. Maar volgende keer, niks zomaar inknijpen
Mocht je wel last hebben of het loopt aan, gewoon voorzichtig terugbuigen…
31 december 2013 om 13:28 #18060397Wel, daar heb ik nu net schrik voor: de blokken die niet netjes richting schijf gaan zodat de volledige remblok tegen de schijf aangedrukt wordt.
Wel rammelt er niks. dat is toch al iets…
Misschien toch binnenkort maar op de juiste manier monteren?
Greetz
31 december 2013 om 13:59 #18060398AnoniemLid sinds:
1 January 1970Lijkt me verstandig ja!
29 juni 2014 om 09:44 #18060399heeft er iemand ervaring met optimal remblokken? ik ben bezig om de remblokken en schijven achter te vervangen. en de automaterialen zaak had op dat moment alleen remblokken van het merk optimal. aangezien ik altijd daar naar toe ga voor mijn spullen heb ik er wel vertrouwen in, maar omdat ik het merk niet ken vroeg ik het mij af.
29 juni 2014 om 11:02 #18060400Ik ken alleen hun lagers.
En daar ben ik niet zo kapot van.
Op een auto die lagers gemonteerd en 3 maanden later de boel al weer kapot.29 juni 2014 om 12:27 #18060401Ze hadden helaas geen ander merk op dat moment, dus ik zal het merken. Mochten ze te snel slijten dan ga ik er gewoon mee terug.
Eind augustus rijd ik naar Spanje met de auto, dus dat is meteen een goede test!28 augustus 2014 om 20:43 #18060402Heb vorig weekend een bosch setje gemonteerd, waarvan 2 remblokjes veertjes hadden, maar nu hoorde ik vanavond ook wat gerammel achter, moeten ze alle 4 een veertje hebben?
29 augustus 2014 om 08:36 #18060403vond hier nog een duidelijke how-to,
http://www.vxronline.co.uk/forum/showthread.php?254475-How-to-Replace-Vectra-VXR-Rear-Brakes-Pads-amp-Discs” onclick=”window.open(this.href);return false;
niks anders gedaan en op dezelfde manier gemonteerd.
iemand ervaring met rammelende Bosch blokken? las namelijk ook iets over draai richting van remblokken, hier had ik verder niet bij stil gestaan toen ik afgelopen weekend de blokken had gemonteerd.
29 augustus 2014 om 15:32 #18060404AnoniemLid sinds:
1 January 1970Nee, 2 hebben een veertje en die moeten wel aan een bepaalde kant zitten.. Echter zo lang geleden dat ik het niet meer weet..
-
AuteurBerichten
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.