Forumindex › Forums › Modellen › Astra › Tip water in dorpel astra H // klotsend geluid
- Dit onderwerp is leeg.
-
AuteurBerichten
-
15 mei 2012 om 18:50 #17248588
Even wat info delen met elkaar.
Hoorde vandaag bij optrekken en remmen water ‘stromen”
dacht eerst aan de benzine tank maar daarvoor was het geluid te sterk ( echt kolkend /stromend geluid )
Even gezocht op ons forum en kwam alleen een topic van 2008 tegen.(zegt misschien meer iets over mij en queries maken dan de volledigheid van ons forum :D )
Daar werd ik op het spoor gezet dat er mogelijk water in de dorpel zat. Oplossing aldaar, een gaatje boren.
Op een Engelstalige site vond ik de tip om onder de dorpel te voelen.
Daar zitten 5 rubberen stoppen, kan je zo verwijderen.
1 dop verwijderd , er kwam wat water uit. Mogelijk zijn mijn drain gaatjes in de dorpel verstopt.
Kon in de rubber stop gemakkelijk een heel klein gaatje maken en heb deze weer terug geplaatst.
Opgelost.blijkt een astra h kwaaltje en met dit weer zal ik vast niet de enige zijn dus , maar ff delen!!!
BTW ik heb begrepen dat dit mogelijk kan worden veroorzaakt door bladeren onder de motorkap tussen het schutbord , bij de ventilatieopeningen onder het raam.
paulus
15 mei 2012 om 18:54 #18018463De Astra zal dan toch een type blijven dat blijft sukkelen met rotte dorpels. Als je het laat zitten dan zal het niet lang gaan duren eer er zich roest gaat vormen.
15 mei 2012 om 19:00 #18018464Kan je ff een foto ervan maken hoe en waar je het hebt toegepast.
15 mei 2012 om 19:03 #18018465mwah , ik maak me niet te druk , er stroomt ook water aan de binnenkant van je deuren alleen merk je dat niet totdat die draingaatjes dicht gaan zitten. tegenwoordig worden de dorpels zo goed ingespoten met vet aan de binnenkant dat de roestduivel veel moeilijker grip krijgt. Volgens mij zijn er weinig moderne auto’s die daar nog last van hebben.
of ben ik abuis?
15 mei 2012 om 19:07 #18018466haha, ik voorzie nu al rotte dorpels bij de h, 1 ding is dan wel heel erg zeker, ze rotten van binnenuit
15 mei 2012 om 19:17 #18018467@alper, ik kan wel even een howto -tje maken.
Misschien morgen , want hier pist het nu van de lucht en dan moet ik ff een fotootje maken ;)maar in de basis is het echt heel simpel. voel maar even met je hand onder de dorpel. dan voel je rubber dopjes ( 5 stuks) die kan je er heel makkelijk uittrekken. dan loopt je dorpel al leeg ( mocht er wat water instaan)
in het rubberdopje zit een klein tuutje, als je daar het puntje vanaf knip heb je een klein gaatje.
Dit gaatje zal geleidelijk het kleine beetje water wat de dorpel inloopt afvoeren.Ik verwacht niet dat door zo’n gaatje water naar binnen kan komen. ( ik heb de dop ter hoogte van de naad voordeur en achterdeur aangepast omdat ik verwacht dat daar veel minder opspattend water is dan bij de dopjes die dichter bij het voorwiel zitten)
17 mei 2012 om 07:12 #18018468Hmm…Zal er ook eens een dopje uit halen dan voor de gein..Ben benieuwd.
17 mei 2012 om 07:31 #18018469:shock: :shock:
Het zal toch niet zo zijn dat de Astra H hier ook nog last van heeft ???
dat zou van te zotte wezen vind ik.
De Kadett E en de Astra F oke, dat weten we al.
Maar de H ????Ben benieuwd naar jullie bevindingen, zal dit topic op de voet volgen ;)
Rik :D
17 mei 2012 om 08:42 #18018470Tja wellicht een idee om alle dopjes er eens uit te halen en te behandelen met tectyl of bijenwax ?
Mark
http://www.AstraTuningClub.nl” onclick=”window.open(this.href);return false;17 mei 2012 om 09:06 #18018471@KadAstra-EF wrote:
:shock: :shock:
Het zal toch niet zo zijn dat de Astra H hier ook nog last van heeft ???Mijn Astra H uit 2005 heeft meer roest dan mijn G uit ’99 had.
Overigens is dit niet alleen bij mijn H zo, ik zie dit bij enorm veel Astra H’s terug.17 mei 2012 om 10:52 #18018472Nou zeg !!!
Dit is helemaal nieuw voor mij.
Dit zou een schande zijn van Opel.Rik :)
17 mei 2012 om 22:03 #18018473Bij mij zit er roest op het subframe en onder de dop waar de moer van de voorveren zit, ik denk dat ze bij het ontwerpen van de H af en toe hebben zitten slapen.
18 mei 2012 om 05:07 #18018474Vind de kwaliteit van de G zowiezo beter dan van de H..
Ik heb beide Atra’s en merk echt het verschil..
Wil niet zeggen dat de H waardeloos is, maar ik vind
de G gewoon beter…18 mei 2012 om 07:11 #18018475Ik moet zeggen dat de zitpositie en stoel in de oude G beter was dan in mijn H, mijn g had helemaal geen last van roest maar na 200.000km moest ik er gewoon te veel aan vervangen.
18 mei 2012 om 09:43 #18018476Ik Denk trouwens dat de opstaande randen bij de stoelen ook weer slijten net als bij de vorige types.
Altijd als ik uitstap hang ik met mn volle gewicht op de wang van mn stoel.Zal binnenkort mijn dorpels ff checken om te kijken of dit voor de gtc ook geld.
18 mei 2012 om 11:40 #18018477ik heb even gekeken bij mijn dorpels, ik heb overigens aan iedere kant twee rijen van 5 doppen bij de stationwagon, alles is droog.
En ja toen wij de astra H kochten met 56.000km zag je ook al slijtage bij de stoelen, in ons geval lendesteun bestuurderskant, erg vreemd want in de astra G hadden we na 200.000 km nog steeds prima stoelen zonder slijtagesporen.
18 mei 2012 om 14:37 #18018478Zit nou op 85k maar nog geen enkele slijtage sporen bij mijn stoelen.
Dus dat valt me nog mee, maar verwacht wel dat het snel slijt aangezien ik er telkens met vol gewicht opzit:)
18 mei 2012 om 15:38 #18018479Bij mijn stoelen is ook nog niks te zien,
en mijn H staat nu op 197000 KM.
Bij mijn G zijn de stoelen wel aan het slijten,
en die staat nog maar op 99.990 KM…. :hmmz19 mei 2012 om 07:38 #18018480@bassie16V wrote:
Vind de kwaliteit van de G zowiezo beter dan van de H..
Ik heb beide Atra’s en merk echt het verschil..
Wil niet zeggen dat de H waardeloos is, maar ik vind
de G gewoon beter…+1 Helemaal mee eens
@opel-mark wrote:
En ja toen wij de astra H kochten met 56.000km zag je ook al slijtage bij de stoelen, in ons geval lendesteun bestuurderskant, erg vreemd want in de astra G hadden we na 200.000 km nog steeds prima stoelen
Veel hangt ook af van de manier waarop je in en uitstapt. In de G had ik de Recaro’s uit de OPC I en voor ik uitstapte ging de stoel eerst helemaal naar achteren, puur om die wang te beschermen.
In de Astra H (zit half leer in) is er bij 115.000 km nog steeds niets te zien.
Deze stoelen van iedere maand in de leather conditioner.20 mei 2012 om 08:58 #18018481Roest op de H? Enkel dat foutje met de doppen op de schokbrekers. Subframe etc heb ik geen lastt van. Was daar ook niet een terugroep actie over?
Voor de mensen die het niet vinden kunnen dat een H roest.. Moet je ff bij Mercedes kijken….. Die rotten harder als de gemiddelde kadett.
Stoelen heb ik ook geen last van, vol leder en 92000 op de klok.
20 mei 2012 om 10:02 #18018482Wil nu niet de domme afhangen.
is dat dan de instaplijst of aan de deur zelf?nevermind gevonden, onder de instaplijst.
deze is droog bij mij. alleen beetje vuil aan het rubber,… en nu uit gekuist.20 mei 2012 om 11:19 #18018483AnoniemLid sinds:
1 January 1970De Astra H ook al :shock:
20 mei 2012 om 15:16 #18018484Slijtage aan de stoelwangen is net zoals juffer1 zegt te wijten aan de manier waarop je in en uit stapt.
Onze vorige H met 205.000 km. Had half leer en niks aan te zien.
Overigens was ook bij die H ook roest aanwezig.21 mei 2012 om 17:18 #18018485@paulers wrote:
mwah , ik maak me niet te druk , er stroomt ook water aan de binnenkant van je deuren alleen merk je dat niet totdat die draingaatjes dicht gaan zitten. tegenwoordig worden de dorpels zo goed ingespoten met vet aan de binnenkant dat de roestduivel veel moeilijker grip krijgt. Volgens mij zijn er weinig moderne auto’s die daar nog last van hebben.
of ben ik abuis?
Ik ook in shock :shock:
Ben dus abuis :wtf :wtf :wtf :wtf
Ik las idd ook een topic over roestende meriva’s , in de dorpel.21 mei 2012 om 17:26 #18018486dus dit is ook bij de astra f zo? want ik heb dit ook al een langere tijd, zit er dus water in de dorpels? en dit word dus opgelost door een gaatje te boren in de onderkant van de dorpel??
-
AuteurBerichten
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.