Forumindex › Forums › Techniek › C20ne/seh (2.0 8v) › timing distributieriem
- Dit onderwerp is leeg.
-
AuteurBerichten
-
27 november 2013 om 14:08 #17262170
8v liefhebbers :wors
ik ben bezig mijn c20ne weer op te bouwen.nu wou ik de Driem op tijd zetten.alleen staat er op mijn distributiekap onderaan geen
merkteken.als ik het krukas( merk teken ) onderaan zet.dan staat mijn krukas net niet 100% bovenaan.zeg maar 98%.
kan dit kloppen? :hmmz27 november 2013 om 14:16 #18195591Je kunt het ook anders bekijken.
Je kunt de distributieriem 1 tand heen en terug proberen te zetten, de positie waarbij de zuiger van cilinder 1 bovenin staat en de uitsparing in het nokkenas tandwiel bovenin staat, dat is de juiste.
Dus als je zuiger voor 98% bovenin staat, probeer de riem dan eens een tand anders te zetten en kijk dan eens hoe de zuiger staat bij de nul positie van de nokkenas.
27 november 2013 om 17:05 #18195592oke dus het belangrijkste is eigenlijk dat de zuiger 1e cil 100% bovenaan staat.
ik heb even een foto.
http://s30.postimg.org/gbo85gjzl/DSC_0158.jpg” onclick=”window.open(this.href);return false;nu staat mijn zuiger 100% bovenaan
27 november 2013 om 17:06 #1819559327 november 2013 om 20:51 #18195594Heb je dit blok zelf samengesteld?
Hij kan er geen tand naast staan toch?
27 november 2013 om 20:55 #18195595merkteken staat op de v snaar poelie van de krukas.
28 november 2013 om 16:12 #18195596@theunm wrote:
merkteken staat op de v snaar poelie van de krukas.
ik had gisteren avond het blok oprijd gekregen door de vsnaar poulie :thumb idd theun
en dan staat staat de 1e zuiger 99% boven aan.dus dat zal wel zo horen.ook staat het merkteken op de krukas dan helemaal
onderaan. hier ga ik het maar is mee proberen.thanks :thumb28 november 2013 om 17:25 #18195597Zo doe ik het normaal ook.
Gewoon alle mertekens goed zetten en gaan met zo’n 8v. Nooit eigenlijk op gelet of die dan ook 100% op bdp staat.Hmmmmmzz
Leer momentje hahaha.28 november 2013 om 17:40 #18195598in het oliepomphuis staat toch ook een merkteken?
28 november 2013 om 17:51 #18195599@corsaboy wrote:
Zo doe ik het normaal ook.
Gewoon alle mertekens goed zetten en gaan met zo’n 8v. Nooit eigenlijk op gelet of die dan ook 100% op bdp staat.Hmmmmmzz
Leer momentje hahaha.haha ja idd normaal let je daar ook niet op.riempje dr op een gaan!!! mja weten we dat ook weer.
wat ik mij eigenlijk afvroeg, waarom staan dr geen merktekens op m’n driem kap…. :hmmz stom:Pen idd normaal zou het vast wel op de oliepomp staan.maar dr zit een nieuwe pomp op;)
9 januari 2014 om 14:07 #18195600tijdstip van de krukas merk ik normaal zelf (want zoals de foto laat zien klopt deze niet),moet om zuiver uit te klokken 100% dode punt staan .
11 januari 2014 om 07:34 #18195601Staat wel een merkteken op de driem kap icm je dynamo pulley is die af te lezen.
Maaaaaar in die pulley zit een rubber en die merktekens kloppen vaak niet helemaal meer. Hihi
-
AuteurBerichten
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.