Forumindex › Forums › Modellen › Kadett › Time Attack Kadett Turbo
- Dit onderwerp is leeg.
-
AuteurBerichten
-
15 november 2011 om 19:27 #17613020
Duidelijk!!
15 november 2011 om 19:28 #17613021Echt gaaf wat hier weer gebeurd, laatst dit topic doorgebladerd echt respect voor het werk wat aan deze kadett al gedaan is…. En dan toch weer wat nieuws weten te bedenken..
Ga zo door en ik zal het zeker blijven volgen, en hopelijk kan ik hem eens in het echt bewonderen. :wub :wub
15 november 2011 om 19:51 #17613022mocht je nou zover zijn met het verbouwen van de achter wiel aandrijving …
wil ik het wel een keer proberen tegen je , met name de 400 meter
ben benieuwd naar het resultaat ;)
16 november 2011 om 08:07 #17613023AnoniemLid sinds:
1 January 1970@patrick1986 wrote:
mocht je nou zover zijn met het verbouwen van de achter wiel aandrijving …
wil ik het wel een keer proberen tegen je , met name de 400 meter
ben benieuwd naar het resultaat ;)
Right….. :jerry :jerry
16 november 2011 om 08:50 #17613024haha, die andre.
ga je toch door met de middenmotor.
je had het er toen wel over, maar vond het veel werk.
ben reuze benieuwd hoe hij er straks bij staat als hij klaar is.
ga lekker door, en houd ons vooral op de hoogte.groeten.
16 november 2011 om 13:20 #17613025Hehe wat rij jij dan?
@patrick1986 wrote:mocht je nou zover zijn met het verbouwen van de achter wiel aandrijving …
wil ik het wel een keer proberen tegen je , met name de 400 meter
ben benieuwd naar het resultaat ;)
16 november 2011 om 16:30 #17613026wat een super project weer zeg!
Nu snap ik waar al die tijd naar toe gaat Andre haha!!hopelijk binnenkort weer nieuwe foto’s
16 november 2011 om 18:53 #17613027omega 3000 12V turbo (Garret Gt40) rond de 395 pk en 530 k/nm
doe me best maar weet niet
mijn omega is natuurlijk wel zwaar met zijn 1380 kilo ;)mooie calibra BTW , mooi kleurtje
16 november 2011 om 19:21 #17613028@patrick1986 wrote:
omega 3000 12V turbo (Garret Gt40) rond de 395 pk en 530 k/nm
doe me best maar weet niet
mijn omega is natuurlijk wel zwaar met zijn 1380 kilo ;)mooie calibra BTW , mooi kleurtje
Kan je wel vergeten………..
Botter heeft ongeveer 500 pk en de auto weegt denk ik rond de 1000 kilo (als het niet nog minder is) ;)16 november 2011 om 19:35 #17613029ja dan ga ik het idd niet redden
heb hem volgens mij ook zien rijden op assenwas ook een oranje
mis mijn kadettj nu ook wel beetje al ik deze zo volg ;)
18 november 2011 om 15:42 #17613030Haha ik ken dat gewicht, mn Calibra weegt evenveel als je omega hehehe, voordeel van mij is wel mn 4×4 ;) of heeft die omega dat ook!?
Bedankt voor de compliment ;)
Mja die kadett van Botter is moeilijk snel :D
Groetjes Ram
@patrick1986 wrote:
omega 3000 12V turbo (Garret Gt40) rond de 395 pk en 530 k/nm
doe me best maar weet niet
mijn omega is natuurlijk wel zwaar met zijn 1380 kilo ;)mooie calibra BTW , mooi kleurtje
18 november 2011 om 23:21 #17613031Welk voordeel heeft die 4×4? Dat is alleen de eerste paar meters maar dat je voordeel hebt en zelfs dat is betrekkelijk. De 4×4 is veel kwetsbaarder en zal veel zwaarder zijn voor de koppeling e.d. met wegsprinten uit stilstand. En als je eenmaal grip hebt zal de rwd veel minder verlies in de aandrijflijn hebben als een 4×4.
19 november 2011 om 08:47 #17613032@giuliettaevo wrote:
Welk voordeel heeft die 4×4? Dat is alleen de eerste paar meters maar dat je voordeel hebt en zelfs dat is betrekkelijk. De 4×4 is veel kwetsbaarder en zal veel zwaarder zijn voor de koppeling e.d. met wegsprinten uit stilstand. En als je eenmaal grip hebt zal de rwd veel minder verlies in de aandrijflijn hebben als een 4×4.
ben ik niet helemaal met je eens.
ik heb toch al meerdere stoplicht sprintjes gewonnen met de 4×4, met redelijk vergelijkbare auto,s zonder 4×4.
zou het veel zwaarder voor je koppeling zijn, zou die van mij er door heen zijn gevallen.
en ziet er na 6 jaar nog goed uit.
als een fwd of rwd geen wielspin meer heeft, kan hij het volle vermogen gaan gebruiken.
met 4×4 heb jeeigenlijk geen wielspin, op uitzonderingen na dan.
ga je met sper en sliks werken, dan zal er weinig verschil inzitten.
velgmaat doet ook al veel.
maar zo zullen er altijd wel discussies blijven, maargoed.groeten.
19 november 2011 om 09:32 #17613033Stoplichtsprintjes duren ook meestal niet zo lang.. Vandaar dat ik ook zeg de eerste meters. ;)
Zet jouw kadett langs een normale fwd kadett met dezelfde motor en hij komt je waarschijnlijk toch echt wel voorbij in de III.
En omdat je nauwelijks wielspin hebt gaat er vaker iets kapot bij een 4×4 zoals een koppeling of bak oid. Je gaat er dan namelijk wel het volle koppel opzetten omdat je grip hebt terwijl bij een rwd/fwd de krachten dan te groot zouden worden voor de grip van de banden en de belasting op de aandrijflijn dan wegvallen omdat er geen grip meer is.
Volgens mij ben ik overigens een van de weinige hier die het jammer vind dat er een middenmotor-kadett wordt gebouwd. :( Ik had liever gezien dat de motor 90 graden gedraaid werd en er gewoon een rwd kadett van werd gemaakt. :agent En dan met een mooie achteras eronder, geen starre.
19 november 2011 om 19:33 #17613034@patrick1986 wrote:
ja dan ga ik het idd niet redden
heb hem volgens mij ook zien rijden op assenwas ook een oranje
mis mijn kadettj nu ook wel beetje al ik deze zo volg ;)
Ik heb nog wel een leuk autotje waar je tegen kan racen :wors
@guilettaevo Ach het is weer eens wat anders he’, altijd hetzelfde is ook zo saai, en een E kadett met motor voor in, en achterwielaandrijving word ook al gemaakt(wat ik zo hoorde :D )
Ik vind het wel cool, ben benieuwd hoe het er straks allemaal uitziet dus Botter post effe wat foto’s :thumbup :thumbup
Groeten nick
21 november 2011 om 08:28 #17613035als jou avatar jou auto is dan geef ik het op ;)
ben wel aan het kijken in engeland voor een lotus zijn daar niet zo heel erg duur in vergelijking met hierben alleen bang voor de maandelijkse kosten;)
22 november 2011 om 16:19 #17613036update????
23 november 2011 om 17:27 #17613037te gekke shit zeg
ben er echt super benieuwd naar
25 november 2011 om 23:44 #17613038Zeer vet project maar had ook niks anders verwacht van je andre
Hopelijk lukt het om alle technische kinderziektes er uit te krijgen voordat de auto het circuit opgaat in 201226 november 2011 om 21:14 #17613040Nou de auto staat al weer op 4 wielen, achter nog wel op twee thuiskomer’s :hmmz
De spoorbreete is wat toegenomen :D :D :D
Nu nog schokbrekers inmeten en bij PROFLEX laten maken.
En dan nog.
1. motor afdekking maken.
2. bedrading.
3. slangen / koelvloeistof.
4. schakel stang/kabels.
5. Tank voor in maken + pompen.
6. chargecooler.
7. carrosserie uitbouwen.
8. Achterremmen.
9. enz enz
26 november 2011 om 21:59 #1761304127 november 2011 om 08:02 #17613042Jep hij word flink breder . Heb de velgen gezien.
Greetz
Marcel
Sent from my GT-I9000 using Tapatalk
27 november 2011 om 09:38 #17613043het geluid en de warmte zal wel flink toenemen nou in de auto.
raampje open, en oordopjes in.
ben benieuwd naar het beestje als hij klaar is.groeten.
27 november 2011 om 10:11 #17613044@chopperbob wrote:
Jep hij word flink breder . Heb de velgen gezien.
Greetz
Marcel
Sent from my GT-I9000 using Tapatalk
Hopelijk blijft de strakke lijn die de Botter-Kadett had wel een beetje behouden…
27 november 2011 om 10:18 #17613045Wordt weer zeer lekker!
OP en top racen zo met de motor achterin. MOet je ook maar durfen zon ombouw :vertagking: :thumbup
-
AuteurBerichten
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.