Forumindex › Forums › Modellen › Kadett › Time Attack Kadett Turbo
- Dit onderwerp is leeg.
-
AuteurBerichten
-
16 januari 2011 om 19:32 #17612749
[rquote=1842632&tid=120646&author=black champion][rquote=1841605&tid=120646&author=paganiproductions]Andre wat zijn je verdere plannen voor je kadett?
Het inlaat en uitspruitstuk ziet er goed uit
[/rquote]weet niet waar jij een inlaatspruitstuk ziet??
ziet er netjes uit andre:thumbup[/rquote]
Ik zie wat jij niet ziet lol
Ik bedoelde uitlaat spruitstuk16 januari 2011 om 19:52 #17612750[rquote=1843091&tid=120646&author=Sebbe GSI][rquote=1842293&tid=120646&author=bd.]
die stuurbekrachteging, heb je dat gemaakt van een corsa b/c of astraf stuurkolom/pomp icm. kadett stuurhuis? of totaal iets anders?[/rquote]Om het maar even te verklapen hoop niet dat botter nu weer boos wordt:jerry:jerry
Hij heeft kaddett/astra f stuurhuis en daar een astra G stuur pomp opgebouwt ziet er zeer netje uit ga het ook zo doen bij me mattig vandaag wezen kijken ziet er weer toppie uit allemaal:wors:wors
Groeten bas[/rquote]
Zoals de zafira dat ook heeft? met een elecktrische pomp met reservoir er op.
Zou ik ook wel willen, die pomp vreet zo geen motorvermogen meer:thumbup
16 januari 2011 om 19:58 #17612751[rquote=1843872&tid=120646&author=Fearless][rquote=1843091&tid=120646&author=Sebbe GSI][rquote=1842293&tid=120646&author=bd.]
die stuurbekrachteging, heb je dat gemaakt van een corsa b/c of astraf stuurkolom/pomp icm. kadett stuurhuis? of totaal iets anders?[/rquote]Om het maar even te verklapen hoop niet dat botter nu weer boos wordt:jerry:jerry
Hij heeft kaddett/astra f stuurhuis en daar een astra G stuur pomp opgebouwt ziet er zeer netje uit ga het ook zo doen bij me mattig vandaag wezen kijken ziet er weer toppie uit allemaal:wors:wors
Groeten bas[/rquote]
Zoals de zafira dat ook heeft? met een elecktrische pomp met reservoir er op.
Zou ik ook wel willen, die pomp vreet zo geen motorvermogen meer:thumbup[/rquote]
Ja idd pomp met reservoir er boven op maar dan van 1 astra g maar zal wel het zelfde zijn als in een zafira
17 januari 2011 om 18:13 #17612752Jullie maken je druk om vermogen dat een stuurpomp vreet? Bij vol vermogen ga je meestal rechtuit en wordt de stuurpomp nauwelijks belast. Als je gaat beweren dat je het verschil kunt voelen vind ik dat een erg sterk verhaal…:hmmz Een elektronische pomp trekt overigens stroom en daardoor wordt de dynamo zwaarder belast wat op zijn beurt ook weer vermogen kost..;)
Dat je van al die zooi met slangen en pomp afbent is wel mooi meegenomen natuurlijk.
Spruitstukje ziet er leuk uit, maar ik ben meer benieuwd wat je met de inlaat gaat doen.:)
17 januari 2011 om 20:24 #17612753[rquote=1844576&tid=120646&author=giuliettaevo]
Dat je van al die zooi met slangen en pomp afbent is wel mooi meegenomen natuurlijk.[/rquote]
het is idd. gewoon dat je van de zooi af bent :) dat sleutelt weer wat makkelijker, en ziet er weer wat netter uit :)
17 januari 2011 om 23:44 #17612754is het ook niet zo dat die stuurbekrachtiging alleen werkt tot een bepaalde snelheid waar je dus bekrachtiging nodig zou kunnen hebben?
met parkeren bv??
denk dat een electronische pomp uitgeschakeld is als je gewoon op gang ben zeg maar en dat het dus wel vermogen oplevert omdat die poulie van de stuurbekrachtigingspomp altijd mee draait.je hebt geen bekrachtiging nodig als je eenmaal rijd.
of denk ik dit nu verkeerd??
18 januari 2011 om 12:47 #17612755:o
20 januari 2011 om 01:17 #17612756De stuurbekrachtiging werkt altijd als hij uit staat stuurt hij zwaarder dan een auto zonder stuurbekrachtiging.
Dus ook al rij je al harder heeft het zeker wel nut dat hij werkt.
maar met de elektrische pomp zal hij minder vermogens/brandstof verlies hebben dan met de normale pomp.30 januari 2011 om 19:07 #17612757Ga je nu onder de twee minuten op Assen? :D
30 januari 2011 om 19:37 #17612758[rquote=1846781&tid=120646&author=Andre Botter]De stuurbekrachtiging werkt altijd als hij uit staat stuurt hij zwaarder dan een auto zonder stuurbekrachtiging.
Dus ook al rij je al harder heeft het zeker wel nut dat hij werkt.
maar met de elektrische pomp zal hij minder vermogens/brandstof verlies hebben dan met de normale pomp.[/rquote]
Dat de auto zwaarder stuurt als de pomp niet draait komt doordat de olie dan wel verplaatst moet worden wat bij een onbekrachtigd stuurhuis niet van toepassing zou zijn…;)
31 januari 2011 om 01:23 #17612759[rquote=1855851&tid=120646&author=Keesjr]Ga je nu onder de twee minuten op Assen? :D
[/rquote]Ik hoop het wel als ik de uitbouw klaar heb en de andere banden er onder dan zeker wel:D4 februari 2011 om 03:01 #17612760Zo we zijn weer even lekker bezig geweest met het inlaat spruitstuk bouwen:D:D:D
4 februari 2011 om 11:43 #17612761Ziet er stoer uit :D
Daar komt dus 1 joekelige gasgklep op?
4 februari 2011 om 13:38 #17612762Nee dat heeft geen nut als je lucht aanvoer pijp rond 55 is heeft het geen nut om er een grote gasklep op te zetten.
Sterker nog het kan zelfs nadelig zijn.:vertag4 februari 2011 om 16:36 #17612763Mooie inlaat hoor weer een stukje vak werk :thumbup
4 februari 2011 om 16:48 #17612764erg nice dit :P
4 februari 2011 om 19:51 #17612765[rquote=1859941&tid=120646&author=Andre Botter]Nee dat heeft geen nut als je lucht aanvoer pijp rond 55 is heeft het geen nut om er een grote gasklep op te zetten.
Sterker nog het kan zelfs nadelig zijn.:vertag[/rquote]:thumbup
Helemaal top deze inlaat. Qua ontwerp en uitvoering zit je wel goed.:afro Toch leuk als je dat zelf kunt maken.:)
4 februari 2011 om 21:15 #17612766blijft toch een mooi iets, een race wagen tevens show wagen.
is toch al jaren lang, een favoriet van mij.
ben er zuinig op.groeten.
4 februari 2011 om 22:42 #17612767[rquote=1859941&tid=120646&author=Andre Botter]Nee dat heeft geen nut als je lucht aanvoer pijp rond 55 is heeft het geen nut om er een grote gasklep op te zetten.
Sterker nog het kan zelfs nadelig zijn.:vertag[/rquote]dus hoe of wat nu dan ?
5 februari 2011 om 10:26 #17612768[rquote=1846781&tid=120646&author=Andre Botter]De stuurbekrachtiging werkt altijd als hij uit staat stuurt hij zwaarder dan een auto zonder stuurbekrachtiging.
Dus ook al rij je al harder heeft het zeker wel nut dat hij werkt.
maar met de elektrische pomp zal hij minder vermogens/brandstof verlies hebben dan met de normale pomp.[/rquote]Zou je hier eens foto’s van willen posten, vind dit wel een zeer interessante oplossing namelijk :hmmz
6 februari 2011 om 20:30 #17612769[rquote=1859941&tid=120646&author=Andre Botter]Nee dat heeft geen nut als je lucht aanvoer pijp rond 55 is heeft het geen nut om er een grote gasklep op te zetten.
Sterker nog het kan zelfs nadelig zijn.:vertag[/rquote]zou je mij willen uitleggen waarom het nadelig is?
en wat voor gasklep ga je hierop zetten dan?7 februari 2011 om 18:38 #17612770Gewoon een 60mm gasklep en pijp 55mm binnen diameter de aan sluiting van de interkoeler zijn ook 55mm binnen.
Als je een dikke 63mm pijp monteert is alleen maar volume wat je weer moet vullen.Ja de 60mm gasklep is kleiner dan de origneel maar dat maakt niet uit de pijp is ook niet groter dus alles blijft gelijk kwa diameter tot na de gasklep:cool:
7 februari 2011 om 19:14 #17612771ja dat is ergens ook wel zo als je het zo bekijkt, was zelf namelijk opzoek naar een grotere gasklep voor me c20let maar nu ik er zo over nadenk is het wel logisch.
maar de meeste intercoolers die je ziet hebben allemaal 60 tot 70mm aansluitingen,
is het dan trouwens ook zo dat je de pijpdiameter niet groter moet maken dan de diameter van de uitgang van de turbo?
in dat geval zou het onzin zijn 60mm pijpen te monteren op een standaard k16 turbo.
7 februari 2011 om 19:16 #17612772maar is een 60mm gasklep dan niet kleiner dan een standaard gasklep? die 2 gaskleppen zijn toch het zelfde als 1 gasklep van 69mm ongv?
7 februari 2011 om 22:50 #17612773[rquote=1859727&tid=120646&author=Andre Botter]
[/rquote]
:wors:wors:wors:wors:wors:wors
Gruwelijk weer!
We zien mekaar binnenkort!
Groet, Ravi
-
AuteurBerichten
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.