Heb een astra g van 98 en wanneer ik mijn contact aanzet hoor ik rechts een tikkend/kloppend geluid om de zoveel sec van het dashboard komen. Als je buiten sta kan je het ook horen wat zou dat kunnen zijn ? En er komen blaadjes uit roostertjes dus interieur filtertje kapot ?
Doet het altijd of alleen als je interieurfan aanzet
Dan moet je even je interieurfilter controleren hierop
en je interieurfan ook natuurlijk.
Zou kunnen zou ook je “checkvalve” cq. ontluchting van je tank kunnen zijn wat je hoort ,
die zit ook aan de pass. zijde achter het luchtfilter deze willen dat geluid nog weleens voortbrengen.
Succes en groet.
het is ook als ik de interieurfan uitzet. Dat van de recirculatie klep zou het toch stil moeten zijn als ik hem op de buiten lucht stand zet ? En die Checkvalve hoe zit da precies ?
Ik zou eerst de recirculatieklep checken… kwaaltje dattie vast loopt.. ff dashboardkastje d’r uit schroeven zie je ‘m zitten.
Je schrijft dat je verwacht dat het ophoudt als je ‘m op buitenlucht zet; maar als de klep tussen de twee standen in blijft hangen zal ‘ie proberen om te openen of te sluiten… Totdat ‘ie daadwerkelijk geopend of gesloten is.. grtz
Auteur
7 berichten aan het bekijken - 1 tot 7 (van in totaal 7)
Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.