Forumindex › Forums › Techniek › C20ne/seh (2.0 8v) › Tikkende motor..
- Dit onderwerp is leeg.
-
AuteurBerichten
-
15 februari 2009 om 12:49 #17208890
Hallo allemaal,
Ik heb een Astra F 2.0 (c20ne).
Ik heb hem van een collega overgenomen voor ‘fietsengeld’ omdat er een tik in de motor zit (en het olielampje staat aan). Maar die ‘tik’ is er niet altijd, soms bij het starten tikt ie even en daarna gaat het weg. Soms begint hij ook juist te tikken als hij al even draait. Het is dus niet echt duidelijk te zeggen wanneer hij nou eigenlijk tikt.Maar ik heb het eea aan topics hier doorgelezen en nou zag ik dat de aanzuigbuis nog wel eens verstopt wil zitten? Zou dat mijn probleem kunnen zijn?
Ook heb gelezen over een overdrukventiel dat vast zou kunnen zitten. Zou dit misschien mijn probleem kunnen veroorzaken?
Of is het echt einde motorblok :P
Bij voorbaat dank allemaal king:
15 februari 2009 om 15:36 #17466848als het olielampje brand heb je al een probleem.
deze gaat branden als er geen oliedruk is.Geen oliedruk betekent al vrij snel motorschade…
zou de motor zelf ff los halen en alles ff opfrissen en driedubbel controleren.15 februari 2009 om 15:50 #17466849Ben ik me van bewust ja ;)
Maar ik had onder andere dit topic gelezen:
http://www.opel-forum.nl/viewthread.php?tid=97020Ik hoopte dus min of meer ook op zo’n wonderbaarlijk genezen..
Ik wacht nog even rustig af wat andere te zeggen hebben, de astra
staat toch alleen maar te staan.. als er motorschade is zal het er in
ieder geval niet erger op worden :D15 februari 2009 om 19:08 #17466850Tikkende moter ligt vaak aan de klepstoters.
Kan als het goed is geen kwaad.
Idd dit is bij mij het geval.Mensen die meer verstand ervan hebben geef even hun mening.
Kan ik ook weer van leren.
gr roy15 februari 2009 om 23:01 #17466851origineel gepost door Desperado
Tikkende moter ligt vaak aan de klepstoters.
Kan als het goed is geen kwaadIn combinatie met het olielampje dat dan aangaat, kan je klepstoters uitsluiten neem ik aan. Ook het feit dat het tikken niet constant is, doet mij vermoeden dat het wat anders is dan klepstoters.
Groeten, Ricardo
16 februari 2009 om 11:11 #17466852okeej.. inderdaad een brandent olielampje is nooit goed
16 februari 2009 om 18:56 #17466853Gaat het lampje branden als de motor tikt.
16 februari 2009 om 20:41 #17466854Ja, zo gauw het tikken begint gaat het olielampje aan.
Ik starte de auto net weer na een maand of 2/3. Hij begon gelijk te tikken.. maar nadat ik ongeveer een halve minuut had gewacht ging het lampje uit en de motor begon hoorbaar frisser te lopen. (weg tik :P)
Vervolgens heb ik hem nog een minuut of 5 laten draaien, maar het lampje ging niet meer aan.Dus het lijkt mij nog een oplosbaar probleem, anders zou ik het constant moeten hebben.
Groeten,
18 februari 2009 om 04:04 #17466855Het tikken zou de oliepomp kunnen zijn (zo’n zware raketakketakketak van onderin) heeft mijn blok ook.
maar denk dat de klepstoters gaan tikken omdat je op dat moment geen olie krijgt van onderin en te weinig druk hebt
waardoor het lampje ook gaat branden. hetzelfde effect bij het starten met een koude motor en dat je klepstoters ff kort tikken
een oliedrukprobleem zegmaarGroeten
Astra GT C20NE19 februari 2009 om 12:51 #17466856domme vraag misschien maar heb je het olie pijl al gecheckt:jerry
19 februari 2009 om 13:15 #17466857Haha, zo’n ei ben ik nou ook weer niet hoor :D;)
19 februari 2009 om 13:48 #17466858je oliepomp doet het, of niet, gaat niet ratelen, want dan slaat ie namelijk vast.
Het tikken zal van de klepstoters komen in jouw geval, omdat het pas begint als je lampje aangaat.
Het lijkt dus op een verstopping.
Kapotte lagers, is echt een flink geram, en dan hoor je wel dat dat niet gezond kan zijn.
dus beter eerst gaan checken, voordat je vaker start en laat lopen, en wel motorschade oploopt.
Zeker als het olielampje aangaat, zou ik niet de motor niet meer laten lopen.
22 februari 2009 om 22:45 #17466859Slechte smering misschien? Maar dat verklaard niet waarom het lampje gaat branden.
Zou ik toch effe mee naar de garage gaan, dan kan je nog beslissen of je het laat herstellen of niet, maar dan weet je toch al wat het is.6 april 2009 om 18:52 #17466860Check je oliezeef/aanzuigpijp….
ook heb je in je oliepomp een plunjer met een veer ervoor
Check die ook maar gelijk…
Heb het zelf ervaren
(bleek dat m’n oliepomp plunjer vast zat)7 april 2009 om 13:55 #17466861Bedankt Rens, zoiets als jij zegt hoopte ik/ging ik van uit.
De Astra staat voorlopig nog stil, in Mei of Juni komt hij weer in beweging denk ik.
Ik zal de resultaten hier posten :D -
AuteurBerichten
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.