tikkende moter + lekken koelvloeistof!!

Forumindex Forums Techniek Ecotec tikkende moter + lekken koelvloeistof!!

• Dit onderwerp is leeg.
6 berichten aan het bekijken - 1 tot 6 (van in totaal 6)
  • Auteur
    ivartje
    Deelnemer

Hallo

Vroeg me af of jullie me mischien konden helpen met jullie wijsheid

Sinds een paar dagen tikt me moter,als hij tikt dan tikt hij ook harder naarmate ik meer gas geef,soms geef ik 1 x goed gas en is de tik weg

Ook tikt hij soms een halve dag wel en een halve niet of een tijdje weer niet ,,,

Wat zou het tikke kunne veroorzake??

Mijn neef had gezegt mischien eem vastzittende klep?? Zou dit kunnen?

Of niet de goede olie erin ( niet dik genoeg ) ?

Of een krukas lager?? Hoop t niet !! En dan mag ik r ook niet mee doorrije neem t aan??

Tevens blijft hij koelvloeistof lekken,dit doet
      hij alleen als de moter draait (dus ook de waterpomp) maar moet hem contineu bijvulle om de 2 dage ong. ,zou dit allemaal
      kunnen veroorzaakt worde door een kapotte koppakking,dat hij daardoor tikt en kvs lekt?? en hoe zou je de koeivloeistof lekkage goed kunne opspore?? Heb wel is iets gehoord van een lektest met kleurvloeistof? Dat je ziet waar t vandaan komt

Alvast bedankt voor de hulp

Mvg ivar

Haasje17
      Moderator

Tikken wat ophoud na een tijdje is meestal een klepstoter. Meestal doet een olieflush beurtje wonderen.
        Als hij koelvloeistof lekt en je haalt de kap van je distributie los, controleerd de slangen en kijkt of het nat is onder je vloerbedekking zou je moeten kunnen vinden waar hij lekt zonder al te veel moeite.

Het kan veroorzaakt worden door koelvloeistof, bijvoorbeeld als er koelvloeistof word gelekt in een oliekanaal dan gaat je olie slechter smeren. Zeker als je hem bijvuld met water ipv koelvloeistof zullen je lagers hiervan eerder gaan slijten.

Wil je weten of er water in de olie terechtkomt. Tap je olie af doe dit in een glazen fles en wacht een paar dagen als hij water lekt in de olie zul je zien dat onderin de fles water zit en bovenin olie (wel een paar dagen laten staan) anders is het niet te zien.

ivartje
        Deelnemer

oke ! zal is googelen op olieflush! verders is er echt helemaal niks nat in en rondom de auto! echt heel raar,maar iets van een lektest met een kleurtje heb je ook nog nooit van gehoord ??

Mvg Ivar

CarloAstra
          Deelnemer

Ja zou een test kunnen doen in je koelsysteem. Heb je ook druk op je koelsysteem?
            Of peilstok eruit halen daar even aansteker onder houden, als ie knettert dan zit er kvs bij.

ivartje
            Deelnemer

dat is een goeie tip ! dan hoef ik hem niet af te tappen,maar lijkt me wel onwaarschijnlijk hoor want kan de kvs dop eraf halen als de moter loopt en hij borrelt niks ofzo, raak alleen contineu kvs kwijt en weet nog niet waar vandaan

ivartje
              Deelnemer

nou een aansteker eronder gehouden en knettert niet dus koppakking is t in ieder geval niet ! :jerry
                vanmorgen bij de koude start liep hij weer beroerd zodra hij van de choke af was heel de dag weer nergens last van gehad echt raar :hmmz

en btw vandaag me verlichting in de kofferbak gemaakt (Draadbreuk) wat een pokke werk zeg!

vd week maar is informeren over die olieflush

Mvg Ivar

6 berichten aan het bekijken - 1 tot 6 (van in totaal 6)
              • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.