Forumindex › Forums › Modellen › Corsa › tikkende klepstoeters na reparatie
- Dit onderwerp is leeg.
-
AuteurBerichten
-
9 juli 2016 om 12:49 #17277288
Hallo beste leden.
Enige tijd geleden heb ik mijn klepstoters laten vervangen, maar vanaf de eerste minuut blijft de auto tikken. Voordat ik de stoters heb vervangen heb ik de motor 2 maal geflushed omdat volgens de garage veel vevuiling in de motor was. De garage zegt dat een olie leiding naar boven dicht zit zodat de stoters niet voldoende olie krijgen en daardoor de auto blijft tikken. Olie druk laten meten en die was normaal. Nieuwe olie in de motor gegoten 5w40 er veranderd niets.Wat moet ik nu Doen.? Waaraan kan ik zien of merken dat een olie leiding dicht zit ?
( de nokkenas krijt genoeg olie anders was deze blauw van de hitte en was de motor allang vastgelopen.)het betreft hier een opel corsa c bj. 2004 km stand 178000
vriendelijke groet Mvc9 juli 2016 om 14:18 #18322640B-merk klepstoters gebruikt toevallig?
Sent from my SM-G935F using Tapatalk
9 juli 2016 om 14:35 #18322641Nee, ik ben bij een erkende garge geweest. Ik zal het merk opvragen .
Welk merk is het meest geschikt?
Wat denk jij van de olie ik heb hier en daar verschillende zaken gelezen.groetjes marco
10 juli 2016 om 08:57 #18322642Oudere opels gebruiken ina stoters, olie is goed voor deze motor. Als het nog steeds tikt is het garantie in mijn ogen
10 juli 2016 om 10:53 #18322643Als eerste wil ik jullie bedanken voor de reacties.!
“ina” is dit een merk ? Sorry hoor maar ik ben een leek op dit gebied.
Ja garantie de garage zegt dat hij niet genoeg olie boven krijgt doordat waarschijnlijk een olie leiding ietwat dicht zit.
Olie druk gemeten en deze is prima. Waar / hoe kan ik zien of controleren als dit verhaal correct is? Als ik denk aan een tuinslang en dicht knijp heb ik een gedeelte met een hele hoge druk en een gedeelte mijn bijna geen druk.
Ook de nokkenas ( die daar toch heel dichtbij zit ziet er keurig uit en word gesmeerd, was het verhaal dat er weinig olie komt waar zou deze toch wel blauw worden van de warmte en de motor op een moment wel vastlopen.De garage weet zich geen raad en zegt dat ik er maar mee door moet rijden er kan niets gebeuren.
groetjes marco
10 juli 2016 om 11:06 #18322644http://www.opel-tuning.nl/?View=page&part_id=101052&hid=&lhid=&lvid=” onclick=”window.open(this.href);return false;
zijn van deze stoters.. groen met wit doosje…
10 juli 2016 om 16:31 #18322645Hallo Bart Gsi
kun je me het verschil vertellen tussen deze en de gewone?
Wat denk jij van het verhaal van een verstopping zodat hij niet genoeg olie omhoog brengt ? denk daarbij de auto is 2 maal geflushed.
Wat zijn de kenmerken van een dichte leiding ( motor is droog )marco
10 juli 2016 om 16:42 #18322646Juist door een motor te flushen die nooit geflushd is kan je verstopte olie kanalen krijgen.
Weet je zeker dat het bij de stoters vandaan komt?
10 juli 2016 om 16:59 #18322647Danje voor je reactie
Ja onder de klepdeksel of de kleppen of de stoters. ( Het is hetzelfde geluid als voorheen toen werd de diagnose klepstoters. ( 8 stuks kapot zelf gezien ) Toen werden er nieuwe ingezet en vanaf de eeste sec was de auto niet stil gehele procedure nagelopen maar is nu nog niet rustig.)
een gelijkmatig getik hoe meer gas hoe meer lawaai.gr. marco
10 juli 2016 om 17:38 #18322648klepstoters lijden veel onder te weinig smering.. zoals verkeerde olie of te weinig oliedruk.. of gewone slijtage want alles kan op den duur kapot door slijtage…
kunnen ze niet een keer een compressiemeting doen om te kijken of je kleppen nog recht zijn en niet door een foutieve reparatie de kleppen tegen de zuigers aan tikken??
10 juli 2016 om 19:13 #18322649Vind het persoonlijk dom van garage om 8 stoters zomaar te vervangen, gaan niet zomaar stuk,alleen door te weinig olie. Dus je kunt je afvragen hoe dat komt. Dscht wel
Dat je stoters het eerste zonder olie staan en daarna nokkenas.10 juli 2016 om 19:14 #183226508 stuks? En je hebt een 16 klepper neem ik aan.
Dan zou ik zelf altijd adviseren om ze alle 16 te doen, kan goed zijn dat het één of een aantal van de andere 8 zijn.
@bart: kleppen tegen de zuiger tikken? Dan is het gauw over.10 juli 2016 om 19:40 #18322651@Opeltje17 wrote:
@bart: kleppen tegen de zuiger tikken? Dan is het gauw over.hoeft niet perse.. ligt eraan hoever je nokkenassen verschoven zijn…
maar goed.. schade is schade… maar daarvan kan je kop ook gaan tikkenidd klepstoters altijd per 16 vervangen… worden ook per 16 geleverd bij bestelling van…
11 juli 2016 om 18:07 #18322652Hallo ,
De garage heeft allle 16 stoters vernieuwd ( ik heb 8 slechte in handen gehad die ik zo kon indrukken )
Zoals ik gelezen heb moet ik toch gaan denken aan een verstopping in het oliekanaal.
Nu komt de vraag hoe kan ik deze oplossen nog een keer een flush ondergaan. Dit word dan de derde!!
Of zijn er nog andere mogelijkheden die de prijs in het normale houden ??groet marco
11 juli 2016 om 18:34 #18322653als flushen niks uithaalt.. waarom een 3e keer doen??
als je motor onvoldoende oliedruk heeft en flushen haalt niks uit dan zou je eerder kunnen kijken bij je oliepomp… althans.. lijkt mij…11 juli 2016 om 19:04 #18322654Klepstoters tikken over het algemeen als ze vastzitten dacht ik?!?
12 juli 2016 om 16:05 #18322655Bart gsi
ik lees van opeltje 17 dat het kan komen door flushen
Ik denk dan dat een deeltje is losgeraakt en mijn olie kanaal verstopt, en misschien door fluschen of powerflusch loskomt?
Het is een gok maar wat moet ik anders!12 juli 2016 om 16:12 #18322656Je kunt dan wel flushen.. Maar daarna eena je oliedruk na de pomp laten meten… Als de druk onvoldoende is na de pomp dan is je pomp niet goed…( of meten zo dicht mogelijk bij de pomp)
-
AuteurBerichten
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.