Forumindex › Forums › Techniek › Ecotec › Tikkend geluid Corsa C 12i-16v 2001 Elegance
- Dit onderwerp is leeg.
-
AuteurBerichten
-
28 februari 2012 om 21:15 #17247209
Heb vanmiddag deze corsa die hier boven vermeld staat bereden, en de corsa reed goed, maar als ie stationair draaid komt er een tikkengeluid uit boven in de motor zeg maar aan de linker kant als je er voor staat.
Als ik wat gas geef gaat het weg, maar zodra hij weer stationair draaid komt het meteen weer terug, net een dieselje zeg maar.
Nu heb ik het zelf op tikkende klepstoters en ook de verkoper zou dat mischien kunnen beamen, maar als de distributie ketting dat lawaai maakt of de klepstoters, kunnen die klepstoters makkelijk worden vervangen zonder de nokkenas te verwijderen, en kan een distributieketting op gespant worden.Heb de auto nog niet gekocht, maar dat moest eerst worden verholpen, dat heb ik onder voorbehoud, maar denk dat de handel wordt afgebroken door de autodealer omdat het hem te veel gaat kosten.
Wat kan zoiets gaan kosten, want dan hoef ik niet meer op hun te rekenen, want dan weet ik genoeg, en kan om een andere kijkenCorsa heeft 172000km gedraaid maar ziet er uit als nieuw, alleen dat ja wat ik hier boven vermeld heb
28 februari 2012 om 22:28 #18001366Ketting maakt lawaai!!!! kettingspanner gaar…..
die zit links in de motor…
Willem
29 februari 2012 om 07:52 #18001367@wim-v6 wrote:
Ketting maakt lawaai!!!! kettingspanner gaar…..
die zit links in de motor…
Willem
Weet je ook ongeveer wat dat kost?
29 februari 2012 om 17:47 #18001368Zal best wel wat wezen, maar hoveel drf ik niet te zeggen, is een flinke klus..
Willem
5 maart 2012 om 20:49 #18001369Komt het echt weg van de motor?
Kan ook dat tankontluchtingsklepje zijn.
Die zit aan de linkerkant achterop je luchtfilterbak vast en die tikt ook hoorbaar bij mij als die stationair loopt.20 juni 2012 om 16:12 #18001370Ik heb net hetzelfde probleem bij mijn Opel Corsa c van het bouwjaar 2004 heeft nu 89.000km gelopen
en ik hoor ook een verschrikkelijk getik in de moter. Het is de distributie ketting die los ligt nu heb ik naar
een Opel verdeler geweest en die raamt de kosten op 950 euro. Ik ga eens proberen of ik het niet kan regelen
met mijn rechtsbijstand via mijn verzekering want naar mijn mening kan de distributie ketting zomaar niet defect geraken.
Ik weet nu niet wat jullie mening daar over is ??? de wagen is steeds bij een Opel verdeler op onderhoud geweest.
maar ze hebben er wel amper dE voorschriften nageleefd van de olie kwaliteit.30 oktober 2012 om 21:04 #18001371@opel astra 17cdti wrote:
Ik heb net hetzelfde probleem bij mijn Opel Corsa c van het bouwjaar 2004 heeft nu 89.000km gelopen
en ik hoor ook een verschrikkelijk getik in de moter. Het is de distributie ketting die los ligt nu heb ik naar
een Opel verdeler geweest en die raamt de kosten op 950 euro. Ik ga eens proberen of ik het niet kan regelen
met mijn rechtsbijstand via mijn verzekering want naar mijn mening kan de distributie ketting zomaar niet defect geraken.
Ik weet nu niet wat jullie mening daar over is ??? de wagen is steeds bij een Opel verdeler op onderhoud geweest.
maar ze hebben er wel amper dE voorschriften nageleefd van de olie kwaliteit.En,ben je er al achteraangeweest via de rechtsbijstand?
Of heb je het probleem al opgelost en hoe heb je dat gedaan?
Ik zit met hetzelfde probleem bij mijn astra H 14xepGraag hoor ik je reactie
31 oktober 2012 om 22:16 #18001372Ketting gaat meestal kapot door te weinig onderhoud, de dealer termijnen zijn voor het mooie te lang voor deze motoren, zeker als ze veel kortere stukken rijden..
Willem
8 december 2012 om 16:33 #18001373zit idd in de ketting spanner
ketting rekt dan ook iets dus zou een complete set worden -
AuteurBerichten
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.