Tikkend geluid Corsa C 1.3 CDTI (bj 2005)

Forumindex Forums Modellen Corsa Tikkend geluid Corsa C 1.3 CDTI (bj 2005)

• Dit onderwerp is leeg.
12 berichten aan het bekijken - 1 tot 12 (van in totaal 12)
  • Auteur
    Slopel013
    Deelnemer

Beste Opel liefhebbers,

Ik heb een Opel Corsa 1.3 CDTI uit 2005. Bij het starten van de motor hoor ik (in stationaire toestand) een tikkend geluid uit de motor komen. Dit geluid lijkt in de motor zelf te zitten in de buurt van de common rail aan de linkerkant. Als ik gas geef dan lijkt het geluid te verdwijnen. Dit kan liggen aan bv het motorgeluid dat het getik overstemt of het echt verdwijnen van het geluid bij hoge toeren. De motor draait verder perfect en trekt nog goed. De auto heeft er 205.000 km op zitten.

Enig idee wat hier aan de hand is?

Slopel013
      Deelnemer

Ah ja, wat ik ook heb opgemerkt is dat ik hetzelfde geluid niet hoor als de auto net gestart is en de motor dus koud is. Pas als de motor is opgewarmd begint het geluid.

Anoniem

Dieselklop door defecte verstuiver wellicht? Dan snel mee aan de gang gaan voordat je een ander blok kunt zoeken!

Slopel013
          Deelnemer

Ik zou het niet weten. Heb recentelijk de waterpomp vervangen door een nieuwe. Sindsdien is het geluid aanwezig.

Is het aan te raden om de auto uit te lezen? Kom ik daarmee verder?

ivartje
            Deelnemer

Als je moterstoring hebt wel

Slopel013
              Deelnemer

Hallo mensen. Inmiddels heb ik de auto naar de garage gebracht. Er werd me verteld dat de kettingspanner van de distributieketting op was waardoor de ketting dus is uitgerekt. Dat verklaart dus ook het stoppen van het tikken bij een hoger toerental.

Ik laat dus de distributieketting en spanners in 1 keer vervangen als de motor toch open moet.

DennisOpel
                Deelnemer

Hoeveel heeft je dit gekost? Ik ben bang dat ik er ook aan moet gaan geloven..

Slopel013
                  Deelnemer

Hallo Dennis. Ik breng de auto morgen en heb m zaterdag weer terug. Ik zal het je dan laten weten.

P.s. Geluid is erger geworden sindsdien.

DennisOpel
                    Deelnemer

Okee is goed! Hoop voor je dat het straks over is:)

Slopel013
                      Deelnemer

@DennisOpel wrote:

Hallo Dennis. Dankjewel! Het is helemaal over nu. Eindelijk geen getik. De spanner was zoals gedacht gewoon erg slap. De hele distributiekettingset werd gelijk vervangen. Dit kwam neer op zo’n 200-250 euro incl materialen. Weet niet de exacte prijs omdat er ook andere dingen zijn vervangen.

DennisOpel
                        Deelnemer

@Slopel013 wrote:

@DennisOpel wrote:

Hallo Dennis. Dankjewel! Het is helemaal over nu. Eindelijk geen getik. De spanner was zoals gedacht gewoon erg slap. De hele distributiekettingset werd gelijk vervangen. Dit kwam neer op zo’n 200-250 euro incl materialen. Weet niet de exacte prijs omdat er ook andere dingen zijn vervangen.

Fijn om te horen dat het over is! Dus de ketting en de spanner zijn vervangen? Ik heb maandag de 28ste afspraak bij de garage. Laat hem daar een nachtje staan en ze gaan hem bij koude start aanhoren. Als hij op temperatuur is hoor je hem eigenlijk bijna niet tikken, alleen als je er met je oor een centimeter er vandaan bent. Ik vraag me af of het bij mij dan vervangen moet worden…

Gelukkig is het bij jou in ieder geval klaar!:)

Slopel013
                          Deelnemer

Ik heb gelijk alles laten vervangen. Als de motor toch open is… Dus ketting,spanner en geleiders. Bij mij hoorde je het bij warme en koude motor. Alleen als ik wat gas gaf hoorde je het niet. Dit komt dus door het aanspannen van de ketting.

Dankjewel! Ik hoop voor je dat je ook van het probleem afkomt. Want daarna kun je er weer heel wat kilometers mee maken. Succes en hou me op de hoogte aub!

12 berichten aan het bekijken - 1 tot 12 (van in totaal 12)
                          • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.