Tikkend geluid bij starten motor..

Forumindex Forums Modellen Astra Tikkend geluid bij starten motor..

• Dit onderwerp is leeg.
3 berichten aan het bekijken - 1 tot 3 (van in totaal 3)
  • Auteur
    Tom-Zwolle

Goede avond,

Ik heb een Opel Astra G 1.6 16v uit 2000 met 222.423 op de teller.

Begin Maart had ik last van een tikkend geluid als de auto koud was en ook als ik gas gaf tikte die,
      als hij warm is was het weg.
      Eind Maart had ik APK en gaf aan dat hij soms tikte maar volgens de garage was het niks en auto werd goedgekeurd.
      Ik hou de olie regelmatig bij en er moest iets bij maar heb per ongeluk 5W30 full syn erin gegooid maar ik dacht ach kan geen kwaad…

Op gegeven moment begon hij harder te tikken en vorige week brande 2x het motormanagement lampje,
      dat lampje was van korte duur en is tot nu nog niet weer aangegaan.

Maar als ik nu de auto start dan tikt hij heel erg hard en zodra ik rij ook maar na 1 min is het getik weer weg.

Verder loopt de auto goed en geen problemen maar ik voel me er niet helemaal prettig bij en misschien weet iemand hier wat
      het probleem kan zijn??

Kan het aan de olie liggen?, zelf dacht ik ook al aan de dynamo omdat het getik daar ongeveer vandaan komt.
      Riem en spanrol (complete set) is vervangen bij 190.000 km dus dat lijkt me sterk.

Ik hoor graag van iemand en tips.

Gr Tom

Tom-Zwolle

Ik hoor het meeste dat er te dunne olie in zit en dat het de kleppen zijn die ik hoor.. dus ga proberen olie te verversen en nieuwe olie erin gooien

xladage
        Deelnemer

Het zijn vernoedelijk je klepstoters die nog geen olie hebben.
          Ze zitten boevenin, en zijn pas als laatste voorzien van (voldoende) olie.
          Dunne olie kan goed helpen (5W40 ipv 10W40) en vooral zorgen dat je olie altijd goed op pijl is.
          heb het met mijn oudere astra ook gehad. 5W40 en goed op pijl, en nooit meer last van gehad

3 berichten aan het bekijken - 1 tot 3 (van in totaal 3)
        • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.