Tikkend geluid bij gasgeven.

Forumindex Forums Modellen Astra Tikkend geluid bij gasgeven.

• Dit onderwerp is leeg.
4 berichten aan het bekijken - 26 tot 29 (van in totaal 29)
  • Auteur
    wim-v6
    Deelnemer

Dat is heel vaak bij dit soort geluiden, sta je bij het blok zelf, hoor je niks..

heb je de klep dicht valt het geluid op.

Dat hebben VEEL V6 rijders met het nagelen van de klepstoters, in de motorruimte nouwelijks waarneembaar, sta je langs de auto is het duidelijk hoorbaar… (kan overigens geenszins kwaad, dat nagelen van de V6en, hoort er een beetje bij).

Willem

Spacejam
      Deelnemer

Ik moet zeggen dat het er mij meer om gaat om bijvoorbeeld de injectors uit te sluiten zodat ik dadelijk niet ineens met motorschade sta of iets. Maar om die dingen uit voorzorg te laten reinigen wordt ook een duur geintje, als het wat tikkende klep stoters zijn dan maakt het me niet zo veel uit, al blijft het dan vreemd dat het met name is bij gas geven maar ook een beetje bij koud stationair lopen.

Ik zie overigens ook dat er altijd wat drab hangt links onder het gasklephuis/schuin onder de oliedop, kan dat er soms nog iets mee te maken hebben?

wim-v6
        Deelnemer

1.7 diesel is met zelf te stellen kleppen, zouden dan geen klepstoters kunnen zijn.

Dit echter wel bij de 1.9 diesel, die heeft hydrostoters..

Willem

Spacejam
          Deelnemer

Het tikken is weg, het waren de injectors (vermoedelijk 3 en 4). Er zitten nu 4 nieuwe in, de motor loopt aanzienlijk stiller en rustiger nou.

4 berichten aan het bekijken - 26 tot 29 (van in totaal 29)
          • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.