Tikkend geluid bij aanzetten verwarming

Forumindex Forums Modellen Zafira, Sintra (MPV’s) Tikkend geluid bij aanzetten verwarming

  • Dit onderwerp is leeg.
4 berichten aan het bekijken - 1 tot 4 (van in totaal 4)
  • Auteur
    Berichten
  • #17256051
    Zeewoldehub
      Lid sinds:
      6 October 2010

      Ik heb een Zafira A. Sinds vandaag als ik de verwarming aanzet klinkt er een tikkend geluid. Dit is constant aanwezig tenzij ik de verwarmingsknop helemaal naar koud draai. Nu heb ik even rondgezocht op internet en daar kwam uit dat het wel eens de kachelkraan zou kunnen zijn. Is dit een optie? Nu had iemand de tip om dan de stekker van de kachelkraan los te trekken en niet meer vast te maken. Dit dient dan wel te gebeuren als hij warme lucht blaast. Probleem zou dan op een goedkope manier verholpen zijn. Klopt dit of ontstaan zo nieuwe problemen? Aan welke kant zit deze stekker (bestuurders kant of passagiers)? Heeft iemand misschien een foto van dit onderdeel om te zien waar deze precies zit?

      Alvast bedankt :wors

      #18114612
      Astra H OPC-Line
      Deelnemer
        Lid sinds:
        26 December 2011

        Hoi klopt.
        Is goedkope manier van maken.
        De stekker zit aan de kant van bijrijderskant.
        Uiteraard kijken dat hij warme lucht blaast voordat stekker eraf haalt.

        #18114613
        Zeewoldehub
          Lid sinds:
          6 October 2010

          Heel erg bedankt. Ik neem aan dat je de stekker lostrekt met de motor draaiende, anders hoor ik het graag. Zitten er meerdere stekkers of is deze makkelijk te vinden?

          #18114614
          Zeewoldehub
            Lid sinds:
            6 October 2010

            Even een update die ik zojuist telefonisch doorkrijg van mijn vriendin die nu in een koude auto rondrijdt. Vanmorgen na aanzetten verwarming tikte hij nog. Na een 10 min hield hij hier mee op. Nu staat de stand gewoon op warm maar hij tikt niet meer en de auto blijft dus ook koud. Iemand een idee om dit op te lossen? Stekkertje zit nog vast want was hier nog niet aan toe gekomen.

          4 berichten aan het bekijken - 1 tot 4 (van in totaal 4)
          • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.