tikkend geluid

Forumindex Forums Modellen Astra tikkend geluid

• Dit onderwerp is leeg.
6 berichten aan het bekijken - 1 tot 6 (van in totaal 6)
  • Auteur
    Paul.nl

Hoi Opel liefhebbers

Ik heb een Astra G diesel uit 2001. Nu hoor ik sinds kort tijdens het rijden een tikkend geluid aan de rechterzijde van mijn auto. Als ik goed luister dan komt het van rechtsvoor. Ik heb de banden al bekeken, maar kan geen steentje of iets dergelijks vinden. Het lijkt wel op het geluid van een steentje. Op de snelweg hoor ik het niet, maar dit kan ook door de snelheid komen denk ik. Als ik in de bebouwde kom rij dan hoor ik dit het best. Ik hoor het in alle versnellingen.

Wie o wie kan mij helpen. Alvast bedankt.

Astra JP

Hoor je dit geluid altijd ? (wanneer je gas geeft/ gas los laat / koppeling in gedrukt houd)
        En heb je toevallig een openfilter ?

Want dan kan het zijn dat het je tankontluchtingsklep is. Deze zit achter je luchtfilter en kan tegen de carosserie stuiteren en dat hoor je vervolgens door je hele auto. Wel tikt het dan alleen wanneer je gas geeft.

Groet JP

Paul.nl

Hoi

Alvast bedankt voor je reactie. Ik hoor dit geluid niet altijd. Als je langs een muur rijd of iets dergelijks dan hoor je het goed door de weerkaatsing. Ik hoor dit geluid zowel als ik gekoppeld rij of ontkoppeld. Als ik stil sta dan hoor je het niet. Ik moet rijden om het te horen. Veel of weing gas maakt niet uit. Nee ik heb geen open filter.

OscaR-16v
          Deelnemer

origineel gepost door Paul.nl
            Hoi

Alvast bedankt voor je reactie. Ik hoor dit geluid niet altijd. Als je langs een muur rijd of iets dergelijks dan hoor je het goed door de weerkaatsing. Ik hoor dit geluid zowel als ik gekoppeld rij of ontkoppeld. Als ik stil sta dan hoor je het niet. Ik moet rijden om het te horen. Veel of weing gas maakt niet uit. Nee ik heb geen open filter.

loopt er ook niks aan?

Paul.nl

Het probleem is opgelost. !!! gelukkig. Ik haalde mijn voorwiel eraf en bij toeval hoorde ik een tik. Bleek dat het ging om een loodje die op de velg zit. Deze zat los en dit veroorzaakte het tikkend geluid. Maar even opnieuw laten balanceren. Bedankt voor de reacties.

Astra JP

Mooi om te horen dat het opgelost is :thumbup

6 berichten aan het bekijken - 1 tot 6 (van in totaal 6)
              • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.