Forumindex › Forums › Modellen › Astra › Tikkend astra motor bij koude start HELPP!!!!
- Dit onderwerp is leeg.
-
AuteurBerichten
-
18 januari 2011 om 18:20 #17231304
Beste mensen,
Ik heb al een ongeveer 3 maanden last van een tikkend motor bij een koude start. Het is niet altijd zo maar het is heel irritant en ik weet niet of ik zo nog verder moet rijden met de auto. na ongeveer 5 minuten rijden dan is het wel verdwenen maar ik maak me tog zorger.
iemand ideen wat het kan zijn en hoe ik het kan oplossen ?????:(:(:(:(
18 januari 2011 om 18:23 #17800865Ik heb pas nog olie laten verversen (grote beurt)
18 januari 2011 om 18:28 #17800866Is ie na het olie verversen al gaan tikken dan of deed ie het er voor ook al
18 januari 2011 om 18:28 #17800867Om welke motor gaat het? Motorcode?
18 januari 2011 om 18:31 #17800868heb ik ook, na een aantal km zonder olie te hebben gereden :jerry
tikt nu nog met koude motor, maar lijkt langzaam aan te verdwijnen.
Misschien hebben ze te dikke olie erin gedaan (of jij) en duurt het even voordat die warm is en dus dunner word. kan geen kwaad als dat het is18 januari 2011 om 19:29 #17800869Zijn waarsch je klepstoters..
19 januari 2011 om 09:58 #17800870Sorry ik ben het vergeten bij te melden
ik heb een opel astra G – CC 1.6 SE 2001
1.6 8vProbleem wat voor het grote beurt al
en het is ververst door garage.Ik had ook op google gelezen dat je je kleppen zou moeten bij stellen
werkt dat ook?.19 januari 2011 om 10:21 #17800871Nee, je kleppen worden hydraulisch gesteld
19 januari 2011 om 10:24 #17800872volgens mij zijn die hydraulisch en kun je dat niet stellen,
welke olie zit erin dan nu?Erwin
19 januari 2011 om 15:19 #17800873Ik weet niet wat voor motor olie erin is gedaan. wel stom
kan het zijn dat mijn kleppen dan stuk zijn ofso? (als mijn olie niet het probleem is.)
en kleppen is wel een duuur grap ?????bedankt voor de reacties tot nu toe
19 januari 2011 om 15:27 #17800874Kleppen stuk is duur, maar dat is het waarschijnlijk niet. Het zijn waarschijnlijk je klepstoters die vervuild zijn. Ik heb een halve liter ATF olie erbij gegooit, 500 km mee gereden en daarna olie gewisseld+filter. ATF (automatic transmission fluid) heeft een sterk reinigende werking, waardoor je klepstoters wat beter hun werk gaan doen. Ook ben ik toen naar dunnere vol synthetische olie gegaan, en dat hielp ook. (het hielp trouwens niet met het olieverbruik, dat werd wat hoger)
Oh, voor de duidelijkheid, mijn toenmalige blok was wel een c20xe, dus geen 1.6 SE . Maar ik kan me niet voorstellen dat dit erg anders zou werken.
Je kan er ook mee leren leven, want echt kwaad kan het niet19 januari 2011 om 17:02 #17800875Het komt ook voor dat je een ingesleten nokkenas hebt.
Zeker bij korte ritten auto’s.
Dan is de smering in de kop onvoldoende door teveel vocht in de olie.Er zal dus een nieuwe nokkenas inmoeten.
Laat dat even controleren.19 januari 2011 om 19:17 #17800876zoals laagvlieger schrijft, helaas een kwaaltje bij deze motortype.
Willem
19 januari 2011 om 19:42 #17800877klopt, heb ik ook.
geen probleem trouwens.19 januari 2011 om 22:17 #17800878jeetje
nokkenas vervangen is waarschijnlijk wel heel duur.
heeft iemand een idee wat het kan kosten.
Ik vind trouwens dat opel astra’s wel veel kwalen hebben.ik heb nu wel spijt achteraf
19 januari 2011 om 22:20 #17800879Astra met veel storing: ze zijn dan ook veel verkocht, en dus veel vragen mbt storingen.
19 januari 2011 om 22:35 #17800880oke dat is wel zo. er zijn idd wel heel veel van ze te zien overal.
tog iemand een idee wat zn nokkenas kan kosten.
20 januari 2011 om 01:39 #17800881Het zou ook nog kunnen dat je spruitstukpakking niet helemaal “je van het” meer is, en dat hij dus wat uitlaatgas “lekt”.
Ik heb dit ook eens gehad, was naar het later bleek toen een bout waarmee het spruitstuk vast zat afgebroken. Bij koude motor hoorde je dit “tikken” maar wanneer hij warm was (en het metaal dus uitgezet was waardoor het wel goed afdichtte) had ik er geen last meer van.
Zeg niet dat dit het is maar je zou het even kunnen controleren. En idd, er zijn héél veel Astra’s verkocht en er rijden er nog steeds héél veel, dus logisch dat je op internet veel kwaaltjes leest. Dus geeft een wat vertekend beeld als je ‘t mij vraagt…
20 januari 2011 om 20:31 #17800882Nog andere ideen ?
en wat een nokkenas vervanging kan kosten?20 januari 2011 om 22:46 #17800883Nokkenas kost een hoop (meer dan €500)
Maar als het kapot is zal het toch vervangen moeten worden.
Dus ipv hier te posten zou je ook het na kunnen laten kijken. Dna weet je wat het is.
Over een forum kunnen we geen geluiden beoordelen.
Dus kan echt van alles van zijn…..
En nu loop je prijzen te vragen van (dure) reparaties die misschien helemaal niet aan de orde zijn.Dus eerst de diagnose (laten ) stellen, Dan vragen wat normale prijzen zijn voor een reparatie.
23 januari 2011 om 15:49 #17800884Ik heb zaterdag laten nakijken of de nokkenas nog wel goed zit. monteur zei tegen mij dat ie helemaal goed is. hij zei dat ik waarschijnlijk de kleppel moet laten reinigen. dat ga ik dus over een weekje doen en dan maar hopen dat het beter van word. duim voor me haha
-
AuteurBerichten
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.