Forumindex › Forums › Modellen › Astra › Tikken Z1.4XEP astra H
- Dit onderwerp is leeg.
-
AuteurBerichten
-
16 april 2013 om 19:43 #18054880
ik zelf zou dit NOOIT doen dit i.v.m met loskomende vuiltjes waardoor het tikken juist erger ”kan” worden.
Dit omdat ik al meerdere motoren gehoord heb die slechter zijn gaan lopen door dit spul, natuurlijk zijn er ook wel een aantal die wat minder zijn gaan tikken.
Dus is het de vraag wil je het risico lopen.
16 april 2013 om 19:49 #18054881Maar.. is het zelf te doen de distributieketting te vervangen?
Ik kan niet echt een filmpje vinden op youtube :hmmz16 april 2013 om 19:55 #18054882[youtube:1635mw2f]http://www.youtube.com/watch?v=w39GHIFmVaQ[/youtube:1635mw2f]
Dit filmpje is van een Z12XEP maar is gelijk aan de 1.4 en ja is wel zelf te doen maar je moet wel weten wat je doet en afstel/timing gereedschap is een must
16 april 2013 om 20:50 #18054883@ opelje..
ik zelf zou dit NOOIT doen dit i.v.m met loskomende vuiltjes waardoor het tikken juist erger ”kan” worden.daar is het filter voor,
-vraag.. ervaring met de valve..eerst proberen..
bb
king:16 april 2013 om 21:35 #18054884Hoor verschillende verhalen over zulke toevoegingen,
Mijn corsa tikt ook wel eens(met koude motor) misschien toch eens een blikje proberen.17 april 2013 om 08:20 #18054885het maakt je stoters inwendig schoon..waarddoor hij stopt met tikken.
ook goed voor je kettingspanner.
en je motor weer als nieuw klinkt.ik heb het zeker al in zo´n 25 auto´s gedaan..en ze rijden nog steeds.
en na zo´n 800 km of zo..ff een nieuw oliefilter plaatsen.
bb
king:17 april 2013 om 08:24 #18054886Heb geen ketting,maar ga het volgende beurt wel eens proberen,(zit net nieuwe olie enzo in dus, doe ik het wel over 14k:)
17 april 2013 om 16:05 #18054887@ CORSA BB :
Ja ik heb ervaring met dit soort ”middeltjes” niet alleen van wynns maar ook van andere merken, en zoals ik al zei ik zelf ben er geen fan van eigenlijk moet je dit soort middeltjes alleen gebruiken met nieuwe motoren om deze schoon te houden.
Bij oudere ”vervuilde” motoren kan het juist veel schade veroorzaken.
17 april 2013 om 16:11 #18054888en na zo´n 800 km of zo..ff een nieuw oliefilter plaatsen.
olie filter vervangen en olie verversen neem ik aan.?
17 april 2013 om 16:19 #18054889@chieltjuh wrote:
en na zo´n 800 km of zo..ff een nieuw oliefilter plaatsen.
olie filter vervangen en olie verversen neem ik aan.?
Ja olie+filter verversen
17 april 2013 om 16:40 #18054890nee hoor..geen olie vervangen dat hoeft niet.
olie filter ook niet.quote..
In het mei-nummer werd aandacht besteed aan tikkende hydraulische klepstoters. Graag maken wij u attent op ons product ‘Hydraulic Valve Lifter Concentrate’, kortweg HVLC, waarmee dit probleem effectief kan worden bestreden. Het bevat reinigende bestanddelen in de juiste verhouding en werkt beter dan het toevoegen van ATF. Wynn’s HVLC bevat bovendien antislijtage componenten voor extra bescherming. Na toevoeging van het product is olieverversen niet nodig. De reinigende oplosmiddelen verlaten na hun werking via de carterventilatie het oliesysteem. Deze resten verbranden vervolgens ‘asloos’. De overige bestanddelen worden door de olie opgenomen. Het gebruik van HVLC is niet schadelijk voor de katalysator en lambdasensoren…
*maar ik vervang wel het filter.
-kost 9 euro.. want die van mij zit bovenop de motor
en kan ik dus makkelijk vervangen,zonder dat er olie uit loopt.daarom vervang ik hem gewoon.
maar het is NIET nodig.
gewoon erin gooien en rustig rijden.koop je bij brezan.
bb
king:17 april 2013 om 18:38 #18054891Ik had het vandaag in mijn handen, en las idd niks over op de gebruiksaanwijzing.
Veel van de cleaners moet je juist wel VOOR het verversen er bij gooien.
Olie filter zit bij mij te laag..Vooral stationair tikt het blokje ietsjes,(al ben ik wel erg critisch voor een blokje met 160K).
Volgende keer neem ik wel een busje mee -
AuteurBerichten
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.