Forumindex › Forums › Modellen › Manta › tikken en slecht lopen
- Dit onderwerp is leeg.
-
AuteurBerichten
-
24 februari 2010 om 20:34 #17580891
Doe die compressietest dan eerst koud en daarna warm.
Wie weet blijft er een klepsteel klemmen op het moment dat hij warm is.
Dan gaat deze klep niet meer volledig dicht en is er onvoldoende compressie. :hmmz24 februari 2010 om 20:42 #17580892ff vraagje tussen door,wil iets meer power onder in,welke nokkenas en waar te bestellen?
24 februari 2010 om 20:50 #17580893dit is injectie neem ik aan?? ik denk dat je thermotijdschakelaar misschien blijft hangen is ,ik meen, de sensor aan de zijkant van je thermostaathuis, even loshalen als ie warm is en kijken wat ie dan doet. Kan ook zijn dat de luchtklep voor koudstart blijft hangen, is de klep waarvan slangtje vanaf luchtaanzuigbuis via luchtklep naar inlaat gaat, deze klep moet koud open zijn en warm dicht, wordt verwarmd door thermoelement (stekker) of door warme motor. Zoals ik lees denk ik dat er iets met de koudstart/loop systemen is, dan lijkt t ook dattie op 3 pitten loopt…
24 februari 2010 om 21:04 #17580894precies, zou zomaar kunnen
heb eht meegemaakt emt 2.4 emt 2.0 systeem e rop test rijden met losse sensors,zodra hij warm wordt meot hij minder benzine geven enz dit was de ecu even allemaal kwijt en ging lmm bedienen enz,resultaat onstuimig en op 3 poten lopen,even wachten en dan ging die weer.
lijkt mij idd zo iets als tom al aan geeftheb het idee dat je een stekker verkeerd om hebt zitten.
25 februari 2010 om 11:15 #17580895hey bedankt voor de reacties jongens!
heb gelijk even het 1 en ander geprobeerd,
maar dat met die stekkers gaat bij mij niet op.
ik trok de stekker aan de zijkant van m’n thermostaathuis los (de oranje) en de motor viel vrijwel meteen stil (warme motor)toen wat met de injectorstekker van de 1e cilinder aan het kloten geweest, en dat leek heel even te helpen, maar jammer genoeg liep hij vrijwel meteen weer op 3 cilinders :(
even voor de goede orde:
de bruine stekker hoord vertikaal op het thermostaathuis te zitten,
de zwarte stekker horizontaal boven de oranje stekker, aan de zijkant van het thermostaathuis te zitten. zo heb ik het goed toch?en de stekkers van de injectors had ik gemerkt, dus daar is niets fout aan.
gelijk even een compressiemeter aangeschaft,
vanmiddag is die binnen, dus dan eventjes ophalen, en maar weer iets gaan proberen :)26 februari 2010 om 08:45 #17580896ik heb het dan toch eindelijk gevonden denk ik zo..
vandaag de compressiemeter er aan gehad,
nu vind ik de uitslagen niet fantastisch, maar het kan er mee door.. hing tussen de 9 & 10 bar.dat zou dus al in orde moeten zijn,
koelsysteem gewoon afgeperst, maar na een kwartier nog amper lekverliezen (ja wat langs de slang maar kom)toen ik me toch maar weer over de injectoren heb gebogen.
heb voor de grap de injectiestekker van de 2e cilinder er eens af getrokken, en gemeten waar deze nu spanning kreeg.
dat bleek zowel op pen 1 als 2 zo te zijn.
toen de stekker van de 1e cilinder los gehad, en daar had ik maar op 1 pen spanning.toen voor de zekerheid de stekker van de 2e cilinder op de 1e gehad, en die draaide weer mooi mee.
stekker van de 1e op de 2e gehad, niets daar.dus dan kan het nog maar 1 ding zijn.. een draadbreuk in m’n injectieboom dacht ik zo?
26 februari 2010 om 19:09 #17580897Bij een CIH spuiten steeds twee injectoren tegelijk in.
De twee buitenste cilinders en de twee middelste cilinders.De injectoren zijn massa-geschakeld.
Dat wil zeggen dat je op 1 pin spanning moet kunnen meten.
Bij de L-jetronic (grijze injectoren) meet je 9 volt.
Bij de LE-jetronic meet je 12 volt.De L-jetronic werkt met voorschakelweerstanden (kan defect zijn als je geen 9 volt meet).
De ander pin is dus heel kortstondig massa als de injector wordt aangestuurd. Dit heeft met de positie van je krukas te maken.
Hoe heb je de spanning gemeten? Met losgenomen stekker?
Anders meet je namelijk door de injector heen.27 februari 2010 om 11:30 #17580898die heb ik gemeten met losgenomen stekker.
ik meette 12 volt.
heb oranje injectors.maar ik heb het dan ook gevonden.
ben de draadboom gaan strippen op plaatsen waar ik het niet zo vertrouwde,
en ja hoor, ik kwam een draadbreuk tegen.kabeltjes opnieuwd gesoldeert, dicht geseald en rijden maar.
eindelijk kan ik weer gebruik maken van m’n schatje :P
ze loopt als een zonnetje! :thumbupbedankt wederom voor al jullie antwoorden,
hoop knappe koppen hier die me er altijd weer uit laten komen! :wors27 februari 2010 om 13:15 #17580899Kijk………….dat horen we graag.
Je hebt het zelf gedaan hoor!!!
Leuk om te horen dat hij het weer doet. :thumbup :thumbup
-
AuteurBerichten
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.