Forumindex › Forums › Modellen › Corsa › Tikken corsa bij starten
- Dit onderwerp is leeg.
-
AuteurBerichten
-
26 juli 2010 om 16:51 #17223963
Ik weet niet of ik hier goed zit om dit topic te starten…
Vlak voor mijn vakantie (ik ging gelukkig met het vliegtuig) begon mijn corsa uit ’94 opeens een tikkend geluid te maken bij het opstarten, ik dacht eerst aan een uitlaatlekkage maar het is echt een tikkend geluid, echt tik-tik-tik en hoe sneller ik rijd hoe sneller hij tikt totdat ik eenmaal een iets van 35/ 40 rijd, dan houdt het op, het is dus echt het opstarten. Ik heb naar mijn nokkenas gekeken maar die ziet er niet versleten uit naar mijn idee. (ik heb dan ook niet heel veel verstand van auto’s:swear).
Iemand enig idee wat dit kan zijn?Groetjes Emma
26 juli 2010 om 16:52 #17704299Klinkt als een tikkend klepstotertje.
Mischien dat een oliewissel zal helpen.Geniet lekker van je vakantie joh, die auto komt later wel :angel
26 juli 2010 om 17:14 #17704300origineel gepost door Fearless
Klinkt als een tikkend klepstotertje.
Mischien dat een oliewissel zal helpen.Geniet lekker van je vakantie joh, die auto komt later wel :angel
Ja ja, ik houd niet van problemen met mijn corsaatje.
En ik moest toch wachten tot mijn vriendinnetjes klaar waren om te gaan eten en dat kan altijd wel even duren, zullen we maar netjes zeggen.Mijn koppakking is pas geleden wel vervangen maar toen heb ik niet gevraagd of hij de motorolie ook wilde verversen. Hij had het niet gedaan toen ik het bij het ophalen navroeg en ik had nogal haast dus ik had zoiets van… komt nog wel. Maar je, dat is ook niet zo goed natuurlijk. Kan het daardoor komen en zo ja, wat kan ik er dan aan doen? Zoals al eerder gezegd ben ik niet bepaald een auto monteur ;-).
26 juli 2010 om 21:30 #17704301klinkt een beetje als teweinig olie oid.
of klepstoters versleten ofzo.corsageak
26 juli 2010 om 22:26 #17704302te weinig olie.
heb het ook net gehad.
olie bij gevuld,en tikken was weg.
zal idd een klepstoter zijn.29 juli 2010 om 05:14 #17704303Dank jullie wel!
29 juli 2010 om 09:51 #17704304Te weinig olie of een plakkerige klepstoter.
Even olie pijlen en aanvullen. Desnoods totaal vervangen.
Tikt hij nogsteeds, haal dan even een potje klepstoter reiniger. Dat mik je dan bij de olie in en dan zou het tikken weer weg moeten gaan.Flesje Engine Flush in de olie mikken als je wil gaan vervangen is ook een strak plan. Wel zorgen dat je meteen een ander oliefilter plaatst!
29 juli 2010 om 10:53 #17704305die reinigingsmiddelen zou ik lekker achterwege laten , vooral bij motoren die al meerdere kilometers gedraaid hebben . die reinigingsmiddelen lossen ook alle oude olie op wat tussen de lagerschalen e.d zit , waardoor je ruimte krijgt op je lagerschalen welke eerst lekker door de oude olie op hun plek werden gehouden ;)
Ik spreek ( helaas ) uit ervaring en die rommel heeft mij een motorblok gekost omdat ik na het gebruik van die rommel ruimte kreeg op mijn krukas lagers en er 2 drijfstangen het blok uit zijn gekomen , 1 via de voorkant en 1 aan de achterkant .
29 juli 2010 om 11:03 #17704306origineel gepost door crossagek
die reinigingsmiddelen zou ik lekker achterwege laten , vooral bij motoren die al meerdere kilometers gedraaid hebben . die reinigingsmiddelen lossen ook alle oude olie op wat tussen de lagerschalen e.d zit , waardoor je ruimte krijgt op je lagerschalen welke eerst lekker door de oude olie op hun plek werden gehouden ;)Ik spreek ( helaas ) uit ervaring en die rommel heeft mij een motorblok gekost omdat ik na het gebruik van die rommel ruimte kreeg op mijn krukas lagers en er 2 drijfstangen het blok uit zijn gekomen , 1 via de voorkant en 1 aan de achterkant .
Dan was je blok uberhaupt slecht onderhouden.
Als de boel op z’n plek wordt gehouden door troep komt het blok vanzelf ook wel uit elkaar. Het duurt alleen iets langer.Bij een fatsoenlijk onderhouden blok zin de effecten positief. Alles loopt dan soepeler waardoor je verbruik omlaag gaat en het vermogen ietsjes kan toenemen.
Daarbij wordt er dan ook minder rommel verbrand waardoor je uitlaatgassen schoner zijn en je makkelijker door de viergastest bij de APK komt.31 juli 2010 om 08:02 #17704307origineel gepost door crossagek
die reinigingsmiddelen zou ik lekker achterwege laten , vooral bij motoren die al meerdere kilometers gedraaid hebben . die reinigingsmiddelen lossen ook alle oude olie op wat tussen de lagerschalen e.d zit , waardoor je ruimte krijgt op je lagerschalen welke eerst lekker door de oude olie op hun plek werden gehouden ;)Ik spreek ( helaas ) uit ervaring en die rommel heeft mij een motorblok gekost omdat ik na het gebruik van die rommel ruimte kreeg op mijn krukas lagers en er 2 drijfstangen het blok uit zijn gekomen , 1 via de voorkant en 1 aan de achterkant .
ditzelfde heb ik met een mercedes diesel gehad 3.0 6cilinder met turbo
Ook kapot gelopen nadat een garage n motorflush had gedaan.
was eigenlik helemaal niet nodig, motor liep als een zonnetje..
maar deze motor had al 500.000+ km weg, en het vuil lag op de goede plaatsen..
auto was altijd GOED en op tijd onderhouden..
Willem
31 juli 2010 om 12:44 #17704308origineel gepost door McKaamos
origineel gepost door crossagek
die reinigingsmiddelen zou ik lekker achterwege laten , vooral bij motoren die al meerdere kilometers gedraaid hebben . die reinigingsmiddelen lossen ook alle oude olie op wat tussen de lagerschalen e.d zit , waardoor je ruimte krijgt op je lagerschalen welke eerst lekker door de oude olie op hun plek werden gehouden ;)Ik spreek ( helaas ) uit ervaring en die rommel heeft mij een motorblok gekost omdat ik na het gebruik van die rommel ruimte kreeg op mijn krukas lagers en er 2 drijfstangen het blok uit zijn gekomen , 1 via de voorkant en 1 aan de achterkant .
Dan was je blok uberhaupt slecht onderhouden.
Als de boel op z’n plek wordt gehouden door troep komt het blok vanzelf ook wel uit elkaar. Het duurt alleen iets langer.Bij een fatsoenlijk onderhouden blok zin de effecten positief. Alles loopt dan soepeler waardoor je verbruik omlaag gaat en het vermogen ietsjes kan toenemen.
Daarbij wordt er dan ook minder rommel verbrand waardoor je uitlaatgassen schoner zijn en je makkelijker door de viergastest bij de APK komt.blok was goed onderhouden ,spul werd aangeraden door een beunhaas en ik had toen nog niet zo veel verstand van motoren en trapte er in .
maar ik weet niet of je het fonomeen slijtage kent ??
krukaslagers gaan op den duur slijten en die ruimte wordt opgevuld door een oliefilmpje wat op gaat drogen en je hebt er geen last van dat de lagers slijten omdat de ontstane ruimte weer wordt opgevuld . Is een heel gewoon proces bij motoren en gebeurd al jaren en bij elke motor , of jij moet mij een motor noemen die zulke goed lagers heeft dat ze niet slijten , dan wil ik die lagers ook .
Die opgedroogde olie die de lagers op hun plek houden moet juist niet verbranden en hebben dus helemaal geen effect op je co uitstoot .
Ik heb in mijn TR nu een 1.3S blok liggen wat inmiddels 350.000 km gedraaid heeft en geen olie verbruikt en draait als een zonnetje . Blijft toch verbazend dat dit blok met een carb. een co van 0.15 heeft . Dus vuil heeft geen effekt op Co uitstoot .
engine schoonmaak shit moet je gewoon lekker laten staan in de winkel en gewoon lekker op tijd je olie + filter verversen , da houd je blok het veel langer uit .
-
AuteurBerichten
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.