Forumindex › Forums › Modellen › Corsa › Tikken bij intrappen koppeling
- Dit onderwerp is leeg.
-
AuteurBerichten
-
14 april 2010 om 07:14 #17219996
Goeiemorge,
heb weer iets raars hoor, toen ik vanmorgen in me Corsa B stapte om naar het werk te gaan viel het me op dat er een tik uit de motor kwam (geen klepstoters, denk ik… dat klinkt toch echt anders)..
Op het moment dat ik de koppeling op laat komen gaat het getik weg.. Iemand een idee wat dit kan zijn?
14 april 2010 om 20:14 #17656547Druklager??
Willem
15 april 2010 om 07:35 #17656548Hmm klote..
Is het dan ook normaal dat het na een tijdje weg gaat? Ook bij intrappen van de koppeling?
thx!
17 april 2010 om 12:33 #17656549Is me opgevallen dat het getik weg is zodra de motor warm is…
17 april 2010 om 18:30 #17656550ik heb dat probleem ook mijn auto staat nu bij de garage.. mij is verteld dat het een aandrijf as lager is ofzoiets..
de mijne tikte ook als ik reed maar geen gas bij gaf. )op een zelfde snelheid blijven rijden)
als ik gas bij gaf deed ie t niet meer….
heb je het ook als tie start dat ie het het ergst doet ??
ik hoop dat je er iets aan hebt
gr benno
19 april 2010 om 16:25 #17656551dit zou heel goed je druk lager kunnen zijn. Bij warm worden zal ook het druk lager heel iets uitzetten. waardoor de speling weg kan gaan.
groeten Robert
20 april 2010 om 17:10 #17656552Inderdaad met starten het ergste en eind van de dag (als het buiten ook warmer is??) is het eigenlijk weg!!
Hebben jullie _een_ indicatie van wat dit zou moeten kosten? Of gaat dit meer in ‘t uurloon zitten??
20 april 2010 om 20:24 #17656553het werk is het niet (als het hetzelfde is als bij mij)
alleen je carterpan eraf en dan kan je er zo bij .. ik heb vanmiddag mijn carter los gehaald en toen weer ff met 2 boutjes vastgezet omdat morgen de lagers binnen komen..
was zo gedaan zei die.. dus dat ga ik morgen doen.. ik post het morgen avond dan weet ik hoeveel tijd/ geld het kost om dit te vervangen ..
2 mei 2010 om 18:34 #17656554Heb je al een idee hoeveel tijd en werk het gekost heeft? :)
thanks!!
3 mei 2010 om 10:40 #17656555origineel gepost door lambo452
het werk is het niet (als het hetzelfde is als bij mij)alleen je carterpan eraf en dan kan je er zo bij .. ik heb vanmiddag mijn carter los gehaald en toen weer ff met 2 boutjes vastgezet omdat morgen de lagers binnen komen..
was zo gedaan zei die.. dus dat ga ik morgen doen.. ik post het morgen avond dan weet ik hoeveel tijd/ geld het kost om dit te vervangen ..
Ben wij niet in de war met krukas lagerschalen?? Druk lager zit in je koppelings huis. Hoeft het carter er niet onder heen hoor.
3 mei 2010 om 13:59 #17656556carter er onder uit terwijl het druk lager in het vliegwiel huis
zit:o:o:ovolgens mij is hier toch iets wat door elkaar loopt:sleeping:sleeping
wat de vraag betreft effe de bak er onder van daan kanje gelijk
naar je koppelingsplaatje kijken dun en versleten gelijk vervangen
gaat dan in ene moeite door.
vgr tonsr3 mei 2010 om 15:05 #17656557het lukte me niet om ingelogt te blijven als ik ergens op klikte was ik weer uitgelogt..
nu op een andere computer lukt t wel..
maar @ darknl08 ik had gemaild via marktplaats als jij dat was.. stond wel jouw foto bij. ging over gsi velgen
@ peter_89 ik had het ook over de krukaslagerschalen.. die waren bij mij versleten en ik heb ze vervangen
en toen was het tikken weg..@ ton sr het loopt inderdaad even door elkaar heen..
maargoed foutje is menselijk..
gaat dus om de krukaslagerschalen.. is met een uurtje of 2 tot 4 wel makkelijk te doen.. (was voor mij makkelijk te doen voor een eerste keer.) ben er een ochtendje mee bezig geweest ook omdat ik steeds moest vragen van hoe en wat..
kosten zijn nog niet bekend. de garage is van een vriend van mijn vader en mijn vader zou het verder regelen dus ik heb nog niks gehoord over een prijs…. lijkt mij niet de wereld te kosten.
succes nog
3 mei 2010 om 16:01 #17656558het zijn drijfstanglagers waar je het over hebt.
niet de krukaslagers.
dan moet je hele krukas eruit namelijk
3 mei 2010 om 17:53 #17656559@lambo452: bedankt voor je mailtje ;) was de goede persoon :)
Maare mensen, nu ben ik wel ff de weg kwijt?? ‘t gaat mij dus waarschijnlijk om de druklager, kan iemand dat voor zo ver mogelijk beoordelen?
4 mei 2010 om 16:23 #17656560die bedoel ik ook..
gaat dus om de dijfstang lagers.. NIET de krukaslagerschalen.. ik was gister helemaal in de war :D
maargoed.. ik hoop dat je al iets verder bent met het tikken..
bij mij is het nu weg nu ik die DRIJFSTANG lagers vervangen hebt..
succes ermee nog..
4 mei 2010 om 17:47 #17656561voor een koppeling reparatie van zo,n ding zonder hydrolisch druklager dus een normale vraagt men bij de Vak garage hier 420 inkl btw en onderdelen.
komplete koppeling set met druk lager zit zo rond de €160 euro een uurtje of 3-4 werk bij de vak gar van €42 en beetje btw is die €420 te begrijpen.
de set kost je zelf ook zo inkoop 160€
zou het wel kompleet doen niet alleen druklager je slaat je voor je kop als hij met een maand of wat gaat muiten .
Bert
-
AuteurBerichten
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.