tikken

Forumindex Forums Modellen Tigra tikken

  • Dit onderwerp is leeg.
5 berichten aan het bekijken - 1 tot 5 (van in totaal 5)
  • Auteur
    Berichten
  • #17242765
    lavita
      Lid sinds:
      24 September 2009

      Beste mensen van dit forum ik hoop dat jullie mijn kunnen en willen helpen.
      Ik rij met mijn tigra op de autobaan en ineens begind het olie lampje te branden.
      Begon een beetje te stoten dus heb ik hem aan de kant gezet.
      Naar gekeken of er olie in zat maar dat was bijna niks meer.
      Gelijk naar de benzinepomp gegaan om olie te halen dat erin gedaan begon die te tikken bij het starten en dat ging er ook niet weg.
      Anwb gebeld die kwamen kijken en kostarteerde dat er te veel olie in zat.
      Dat afgetapt tot die normaal weer op peil stond starten en bleef tikken dat wat die nog nooit gedaan heeft.
      anwb na gekeken en vertelde mij dat of de oliepomp stuk was of een sensor(oliesnsor).
      Heeft de oliedop eraf gehaald en vertelde dat het blokje niet kapot was want er pruterde gewoon olie.
      Heb hen nu op de parkeerplaats staan maar wat moet ik doen.
      Klopt dat wat de anwb verteld of is het wat anders.
      Ik bedoel kleppen klepstoters of wat kan het zijn
      Mocht het zo zijn wat zijn dan de kosten om zoiets te laten maken?
      Ik ben zelf ook heel handig en wil het dan het liefst zelf maken.
      Wie wil en kan mij helpen wat moet ik doen want zit met mijn handen is het haar.
      Hoop hier heel snel iets van te horen HELP AUB

      #17934061
      DeMeistah
      Deelnemer
        Lid sinds:
        4 December 2010

        ben bang dat je olie gewoon op is geraakt en daarna je blok en stuk droog heeft gelopen, gevolg flinke schade aan de klepstoters etc, als dat zo is zal het tikken ook niet meer weg gaan en is een motor revisie nodig wat hoog in de kosten kan lopen.
        sensor lijkt me sterk dat die kapot is, aangezien het lampje netjes ging branden (ookal is het dan meestal al te laat)
        oliepomp kan kapot zijn gegaan omdat hij niks meer rond heeft kunnen pompen.
        zou even wachten op een reactie van wat betere monteurs dan ik ;)

        #17934062
        wim-v6
        Deelnemer
          Lid sinds:
          12 August 2005

          >> Ik heb wel de Drukplunjer van de oliepomp klem gehad, dan heb je ook een te lage of geen oliedruk.
          hierdoor kan motorschade ontstaan.

          >> Schade door te weinig oliedruk
          Te weinig motoroliedruk zal niet de klepstoters als eerste beschgadigen helaas…
          Meestal is er dan schade aan de glijlagers van de krukas en/of drijfstangen

          We hebben een Kapotte Opel V6 gehad, deze had zonder oliedruk gedraait, en binnengesleept, en dus klaar voor de sloop.
          nu heeft dat dus een tijd geduurt voor we er aan begonnen, we hebben dat ding gewoon continu verreden, met soms wel en soms geen oliedruk, bij geen oliedruk hoorde je wel stoters tikken, en met oliedruk beperkte het geratel zich tot de drijfstanglagers welke zich in aan het vreten waren in de Krukas lagerkappen, en drijfstang lager kappen.

          Denk de motor zeker wel meerdere kwartieren zonder oliedruk gedraait en gereden heeft.

          ik kan je vertellen, de stoters, nokkenssen, en nokkenas lagers zijn ABSOLUUT schadevrij gebleven…

          de schade heeft zich beperkt tot de drijfstang en krukas lagers en zuigers en cilinderwanden…

          Willem

          #17934063
          Jurgen
          Deelnemer
            Lid sinds:
            6 September 2007

            Je bent zelf heel handig maar gooit wel teveel olie erin? :wtf :jerry Maar denk idd dat je lagers geleden hebben door het te weinig aan olie, maar misschien heeft je oliepomp ook idd wel geleden, door het te kort aan olie. Vaak maar 1 manier om erachter te komen en dat is het blokje loshalen.

            #17934064
            RISL
            Moderator
              Lid sinds:
              24 January 2011

              Hey, mijn blok is bij de vorige eigenaar ook eens ‘droog’ gelopen en bij mij waren de lagers nog goed, maar was er een hydrostoter kapot. En tja, teveel olie is nooit goed, hetzij door een te hoge oliedruk die ontstaat, hetzij doordat het gaat schuimen omdat de krukas dan door de olie gaat draaien. Dat schuim wordt dan rondgepompt, waardoor alles nog te weinig olie krijgt.
              Niet zo handig dus.

              Maar je weet het pas zeker als je je blok openmaakt.

            5 berichten aan het bekijken - 1 tot 5 (van in totaal 5)
            • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.