Tikgeluid in stuurhuis

Forumindex Forums Modellen Vectra, Signum Tikgeluid in stuurhuis

• Dit onderwerp bevat 4 reacties, 2 deelnemers, en is laatst geüpdatet op 23 maart 2017om 20:49 door Anoniem.
5 berichten aan het bekijken - 1 tot 5 (van in totaal 5)
  • Auteur
    Anoniem

Als ik het stuur naar links draai, hoor ik een tik geluid in het stuurhuis. Draai ik het stuur weer terug, hoor ik hetzelfde geluid weer.
      Rechts is het geluid niet aanwezig. Heeft iemand een idee waar dit geluid door ontstaat? Mijn Vectra is van 2001, is een 1.6 16v 101 PK,
      en de kilometerstand is 192.000. Ik hoop dat iemand het antwoord op mijn vraag weet.

Groeten,

Jan, Vectra Irmscher 2001

dockedmarc
      Deelnemer

beste Jan,

in het begin toen deze vectra’s op de markt kwamen werden er veel stuurstang kruiskoppelingen vernieuwd vanwege het knakken.
        wellicht kunt u eens luisteren of dat het hier in zit, deze zit namelijk bij de pedalen binnen in de auto.

Anoniem

Hallo ,

Ik zal kijken of het geluid daar vandaan komt. Heb je misschien enig idee wat de reparatiekosten hiervan zijn?
          En kan het kwaad dat ik er mee door rijd? Met de auto rijd ik per week misschien 15 kilometer, naar het werk
          kan ik binnen 10 minuten doen op de fiets…..

Groeten,

Jan

dockedmarc
          Deelnemer

reparatie kosten zijn van te voren niet te zeggen, is afhankelijk van de kosten van het onderdeel en het uurloon van de garage.
            als het de kruis koppeling is die binnen bij de pedalen zit is dit vrij simpel zelf te doen, wat zo een onderdeel kost kan ik u niet zeggen.

Anoniem

Oké, bedankt. Ik ga met vakantie weer naar Polen, ik laat de plaatselijke garage daar ernaar kijken. Twee jaar geleden heb ik daar de distributieriem
              en de waterpomp laten vervangen, koste me €160 omgerekend….In ieder geval bedankt voor je reactie!

Groeten,

Jan

5 berichten aan het bekijken - 1 tot 5 (van in totaal 5)
            • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.