Forumindex › Forums › Modellen › Astra › Tik motor (kleppen)
- Dit onderwerp is leeg.
-
AuteurBerichten
-
16 maart 2011 om 20:46 #17234279
Heb nu een korte tijd een tik in de motor zitten. (astra g x1.6SZR) heeft al iemand naar gekeken en heeft gezegd dat de kleppen opnieuw moeten worden afgesteld? Hoe zit dat bij deze auto?
16 maart 2011 om 21:47 #17836613Kan je niet afstellen.
Opel heeft bij zo goed als elke motor tussen de 1985 en 2007 hydraulische klepstoters.
Meestal is dit tikken te wijten aan een versleten nokkenas op de nok(ken) van cilinder 4
Willem
17 maart 2011 om 10:34 #17836614Hoeveel zal dit ongeveer kosten om te laten repareren? is dit ook goed zelf te doen?
17 maart 2011 om 11:37 #17836615@willem: Bij mijn F TDS (isuzu blok) heeft de garage een keer kleppen gesteld.
Dat blok had toch geen hydraulische stoters 9ander ben ik flink gen@@id ;))17 maart 2011 om 11:42 #17836616[rquote=1893282&tid=144660&author=xladage]@willem: Bij mijn F TDS (isuzu blok) heeft de garage een keer kleppen gesteld.
Dat blok had toch geen hydraulische stoters 9ander ben ik flink gen@@id ;))[/rquote]Die kun je idd wel stellen, maar zoals je ook al aangeeft, dat is een isuzu blok, geen opel blok ;)
17 maart 2011 om 19:30 #17836617[rquote=1893021&tid=144660&author=wim-v6]Kan je niet afstellen.
Opel heeft bij zo goed als elke motor tussen de 1985 en 2007 hydraulische klepstoters.
Meestal is dit tikken te wijten aan een versleten nokkenas op de nok(ken) van cilinder 4
Willem[/rquote]
En hoeveel kost dit ongeveer om te laten repareren, in welke prijsklasse gaat dit liggen?
17 maart 2011 om 19:44 #17836618misschien beledig ik je maar laatst kwam een vriend bij me met dezelfde motor en dezelfde klacht. Na ff peilen bleek er gewoon geen olie meer in te zitten. DUs de vraag zit er nog genoeg olie in?
17 maart 2011 om 22:04 #17836619Je bent niet de eerste Basgsi. Heb ze ook vaak genoeg mee gemaakt….
Ik los ‘t vaak op door effe de motorolie te verwisselen, keertje goedkope rotzooi van de action erin gooien, 500km rijden, en dan weer goede olie erin.
Helpt iig om de tik wat zachter te maken, weg krijgen lukt niet.
18 maart 2011 om 15:19 #17836620De pleilstok geeft voldoende aan… heb wel heel af en toe dat het olielampje gaat branden maar bijna direct ook weer uit. en dit is inderdaad op rotonde’s of als ik hard moet remmen…
18 maart 2011 om 17:16 #17836621Als hij dat doet is hij bij mij aardig leeg aan het raken. Olie staat tussen min en max op de peilstok?
18 maart 2011 om 17:20 #17836622Bekend probleem, heb een keer een vectra gedaan…
Nokken van cilinder 4 waren compleet weggesleten. Vreemde was ook dat iemand in een oliekanaal van de nokkenashuis een doek gestopt had…..
Waarom die er in zat???Nokkenasje van de sloop gehaald en de wagen rijdt nog steeds. Gelijk een nieuwe koppakking met kopbouten gemonteerd want de boel mocht allemaal los.
Je kan hem zonder de kopbouten los halen vervangen, maar dan heb je speciaal gereedschap nodig om de 8 kleppen in te drukken. Dan kan ie er vanaf de onstekingskant uit.
Je zou eens het kleppendeksel er af kunnen halen, dat kan iedereen zonder sleutelervaring. Je kan snel genoeg zijn hoe de nokkenas er uit ziet. Daar heb je geen monteursopleiding voor gevolgt te hebben om dat te kunnen zien ;)21 maart 2011 om 07:28 #17836623Heb er van het weekend de olie bijgevuld, en de tik is zo goed als weg. Als je heel goed luister hoor je het nog heel zacht maar is bijna onhoorbaar. Zal voor de zekerheid nogeven kijken hoe de nokkenas eruit ziet :)
-
AuteurBerichten
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.