Sinds kort (1.5maand) ben ik in het bezit van een nieuwe Opel Insignia 1.4 ecoflex sportstourer. Nu heb ik ongeveer na 3000km gemerkt dat er een tik in het sturen zit. Als de auto normaal rijd heb ik nergens last van maar op het moment dat ik bij een kruising of rotonde langzaam aan het stuur draai dan voel ik op een bepaald moment een korte tik. Het vreemde is dat ik de tik de ene keer wel en de andere keer niet voel, dit geld zowel voor naar links als naar rechts sturen. Heeft iemand op dit forum dit fenomeen zelf ook al eens waargenomen?? Wat is er door de dealer aan gedaan om dit probleem op te lossen en was het probleem toen definitief verdwenen?
Ik heb hetzelfde… Heb een tourer, 160pk 4×4, niet verlaagd. Ook dezelfde tik…
Ben nog van plan om in de garantie periode terug te gaan naar de dealer om er naar te laten kijken. Ik krijg het alleen als ik een tijdje rechtuit gereden heb en daarna een bocht neem.
hier exact hetzelfde! Vectra gts 3.0 tik in het stuur met uitparkeren en/of langzaam een weggetje inslaan.
Links rechts maakt niet uit en inderdaad zonder regelmaat, ene keer wel andere keer niet.
Maar wel een luid en heldere tik, alsof tijdens het sturen de stuurkolom ergens in geklikt wordt.