Forumindex › Forums › Modellen › Senator, Monza en Commodore, Rekord, KAD › Tik in kop + filmpje
- Dit onderwerp is leeg.
-
AuteurBerichten
-
14 april 2010 om 18:52 #17220027
Heb een tik boven in de cilinderkop, dit enkel bij koude motor en stationair toerental. De motor zelf ondervind er geen hinder van, maar ik wil het natuurlijk wel herstellen. Een klep is het denk ik niet. Mss andere ideeën wat dit kan zijn? Wagen heeft het al wel sinds dat ik hem aangekocht geb maar ik wil nu van die tik vanaf
slecht GSM filmpje
http://nl.tinypic.com/r/13yj68o/514 april 2010 om 19:23 #17656895distributie ketting
misschien n spanner/geleider gebroken14 april 2010 om 19:25 #17656896Kzou hem wel eens willen open gooien, maar ben op dat gebied niet echt ervaren, dus kijk er een beetje mee uit. Zal van de week het kleppendeksel er eens afnemen.
14 april 2010 om 19:54 #17656897Gewoon een gare klepstoter….
Klepdeksel los halen 8 boutjes m6
Laten lopen met koud blok en horen welke het is,en vervang die ff kwestie van 30 minuten,zet wel even een bakje over de ketting en tandwiel,en dop de carter ontluchting af,anders ligt de motor daar met 1500 toeren wat te brullen en dan hoor je weer niks.
15 april 2010 om 13:12 #17656898slecht filmpje erbij gezet :p
15 april 2010 om 16:10 #17656899Sorry maar het geluid word erg vervormt,door de handy.
Maar trek ff de klepdeksel los en probeer dan vast te stellen wat het is 90% kans op een hydro stoter.
15 april 2010 om 17:35 #17656900Anoniem
1 January 1970een pittige tik of klop-klop, Bjorn :hmmz
hopenlijk valt de schade mee, en is het, wat Ben zegt, met een ‘handomdraai’ te herstellen :thumbup
succes ermee :wors
22 april 2010 om 19:21 #17656901Ik heb net het kleppendeksel eens verwijderd en heb de motor laten draaien. Onder het kleppendeksel lijkt echter alles doodnormaal, ook lijkt het of de tik uit het motorblok komt :o:cry. Als je hem koud start, heb je een harde luide tik in het blok, ook valt hij terug in toeren als je gas geeft en deze weer loslaat (valt héél soms stil). Eén keer het blok op bedrijfstemperatuur is, word de tik véél minder hard en draait het blok zéér mooi zoals het hoort, hij valt dan ook niet meer terug in zen toeren. De tik die is er dan nog maar héél stilletjes en soms weer een paar seconden iets harder. Zouden dit krukaslagers kunnen zijn? Ik ben er echt kapot van :cry. Helaas ben ik ook niet zo goed thuis op motorisch gebied en zie ik het echt niet zitten om de motor te gaan open lepelen. Mss iemand in de buurt van Weelde waar ik eens naartoe kan rijden die me wat verder kan helpen?
22 april 2010 om 20:24 #17656902Heb je teminste een mooie rede om van die 30E af te komen :D,end er een C30NE voor in de plaats te hangen.
23 april 2010 om 02:09 #17656903kijk je bougies eens na, een kapotte bougie kan ook venijnige tikken geven…..
23 april 2010 om 06:07 #17656904Nou ben ik ook geen expert op motoren wat dat betreft, maar volgens mij maken kapotte krukaslagers geen tikkende geluiden. Maar misschien is het wel een olieschraapveer of zoiets.
Laat eens een goede garage/monteur naar het geluid luisteren. Dan weet je meer, ipv van giswerk van onze kant uit. Bij mijn garage luisteren ze met een soort sthetoscoop (zoals de huisarts), als ze een vreemd geluid in een blok willen opsporen en analyseren.
23 april 2010 om 06:52 #17656905Anoniem
Heb je teminste een mooie rede om van die 30E af te komen :D,end er een C30NE voor in de plaats te hangen.Met die tik loopt ie nog wel een paar jaar mee,
Bjorn heeft de Monza al een tijdje, gekocht met tik, en hij rijdt er nog steeds mee. :thumbupEn als het ernstig was, had ie al lang stil gestaan,
wil niet zeggen dat er geen schade aan het blok is,
daar moet ie ff een monteur voor inschakelen,
ast niet ernstig is, en met warme motor lekker stil is, karren maar. :thumbupgrtz :wors
23 april 2010 om 08:22 #17656906Anoniem
1 January 1970ik verdenk eerder 1 of meerdere drijfstanglagers
maar t blijft n beetje giswerk zo
kunnen meerdere dingen zijn;):hmmz23 april 2010 om 15:12 #17656907had overlaatst ook een tik in mijn rekord, dacht ook al aan de ergste scenario’s…
na een grondige luistertest vond ik toch dat het geluid had hardste klonk thv de koppelomvormer, 2 van de drie bouten waren losgekomen en één raakte het blok…
viel dus al bij al nog mee.
23 april 2010 om 17:39 #17656908Ermee gaan blijven rijden doe ik niet, want daar gaat het echt niet beter door worden en kheb geen zin om een takelwagen te betalen. Heb gisteren nog eens een (slecht) geluidsfragmentje gemaakt met men GSM. heb de gsm tegen het blok gehouden zodat je de tik na enkele seconden duidelijk hoort opkomen. Hier staat het blok warm, dus als hij koud is hoor je die tik bijna héél de tijd.
23 april 2010 om 19:42 #17656909Hallo als het een drijfstang lager is wat eruit ligt is dat iets waar je niet mee moet doorrijden,probeer de tik te localiseren en kijk wat der niet goed aan is.
Een hydrostoter hoor je duidelijk,deze zit boven in de kop,en als je weet hoe het klinkt dan herken je het gelijk.
Maar als het uit het onderblok komt dan word de zaak anders…
25 april 2010 om 10:12 #17656910als een drijfstanglager kapot is dan stop je heus , want dat geeft meer herrie als alleen een tikje , tevens gaat dat gepaard met een iets lagere oliedruk …
meestal gaat het om de laatste zuiger [ 6 ] , omdat die als laatste voorzien word van olie ..Laat er eens een proff naar kijken bij je in de buurt ..
En die 3.0 is een prima blokje hoor , laat je de kop niet gekmaken door die GSE hahahahgrt …
25 april 2010 om 18:16 #1765691130E een prima blok?????
Als je van verbruik en problemen houd wel ja,schei toch uit,het vermogen en fatsoenlijk verbruik (met motronic) maken de 30E maar een achterhaal stuk zuipend geen vermogen leverend stuk oud ijzer..Variant ik nodig je eens uit om zelf eens in een gewone C30NE te komen rijden en dan te vergelijken met je 30E….
Iedereen maar dan ook iedereen die of een C30NE kop of compleet neemt zegt dat het verschil echt goed te merken is…En dit ervaar ik zelf ook zo en dan ga jij zeggen een 30E is een sterke goede motor hahaha
26 april 2010 om 06:11 #17656912Och och GSE ,, Heb je je pilletje niet gehad ??
Doe eens rustig aan zeg , met je gezever over die 3.0 E.
Ik ken dr zat die tevreden zijn met hun ouwe trouwe 3.0 E , CIH +CIH = CIH …!!
26 april 2010 om 07:50 #17656913Anoniem
1 January 1970Daar hoort die A1 van mij ook bij, prima blokje, zonder probs :D
Heel af en toe motorkapje los, olie checken en evt bijvullen, klaar:D
Hoe je het ook wendt of keert, GSE, as ik me niet vergis,
is die onderbouw van jou A1 ook van een 3.0E :P — ;)Tuurlijk zijn er andere opties, misschien wel betere of zuinige,
maar om de 3.0E af te gaan schilderen als een k*t blok,
een gegeven dat overal door jou hier vastgespijkert staat in het forum,
en dat tegenover andere users, waaronder ook mij,
vind ik wel een beetje respectloos en Opel-onwaardig te noemen in dit forum :pukeadviezen zijn zeker welkom, behandel elke user, ongeacht motortype blok, met respect. ;)
Wat Variant ook zegt, er zijn nog genoeg users/gebruikers met een 3.0E,
en die zonder probs al jaren plezier hebben van hun 3.0E :thumbupgrtz ;)
26 april 2010 om 08:23 #17656914Jongens, laten we hier nou eens mee ophouden. Ieder heeft z’n voorkeuren qua blokjes.
By the way, ik heb ook alleen maar k*tblokjes in mijn auto’s liggen. Een 2.5, een 1.9 en een 1.2 Alle drie geen vermogen, traag en relatieve zuipers.:hmmz Maar het gekke is, ze snorren als naaimachientjes en ze brengen me overal…:D:D:D
Trouwens, in de Mercedes 200 lag ook een traag blok, die diesel. Maar ik ken vele verhalen, dat tie de miljoen km’s haalden, zonder panne.
De meeste motoren uit die tijd waren niet echt zuinig of bezaten veel vermogen. Maar voor die tijd, was het (meer dan) zat. en je komt er ook nu nog goed mee weg in het hedendaagse verkeer.
En bij normaal gebruik, zijn de CIH’s haast onverslijtbaar. Ik heb er in ieder geval in meer dan 20 jaar tijd nog nooit eentje aan brokken gehad. Het zijn geen race motoren. Opel heeft nog nooit een echte sportwagen gemaakt (op de i400 series, de Speedster, de huidige GT en de Calibra 4×4 Turbo na misschien). Opel is en blijft een merk voor de “gewone man”, en de auto’s zijn daarom ook in die gedachte geconstrueerd. De meeste sportievere niche modellen van Opel zijn ook never nooit een commercieel succes geworden.
26 april 2010 om 10:06 #17656915…
Precies ,,, Het word een beetje eentonig dat gemekker over die zogenaamde erg slechte 3.0 e motoren .
Een eigen mening is prima , die mag geuit worden , maar overdrijven zoals meneer GSE doet is ronduit IRRITANT !!!:puke.Dus kappe GSE !! en vanaf nu alleen opbouwende en positieve postings !!
grt …
26 april 2010 om 11:28 #17656916Ik zal toch wel weten waar ik het over heb,neem ik aan.
En als je toch een blok moet vervangen neem je toch een betere als je die hebt als je die kunt vinden…
Variant kom zelf eens een keer kijken of vergelijken…
Dan mag je de 30 vergelijken met een 24V en een echte C30NE,met mijn C30NE met automaat kon ik mijn broer voorblijven op de de autobaan en hij had precies dezelfde Monza maar dat met een handbak…Dat zegt toch zat,en de C30NE was ook nog eens stukke zuiniger.Ik heb al veel blokken gehad:
1.9N 1.8S 2500E 30S 30E C30NE C30SE en zo in verschillende autos met bv C24NE of 2.2E mee gereden.Mijn kritiek is alleen maar goed bedoelt,en als je een blok wilt vervangen,neem niet de 30E,ik heb der al veels te veel ellende mee gehad:
oliedruk-nokkenas-hydro,s-olievebruik-veeeel benzine verbruik-koppakking enz enz…Maar vooral voor het extra vermogen moet je zo,n C30NE ding al nemen,dat die blokken betere nokkenassen hebben,harde klepzittingen en 12 klepsteel rubbertjes is mooi meegenomen..
Vraag Obelix hier op het forum maar,vraag maar Monza Ron of een 24V zuiniger als de 30E (hebben dezelfde injectie systeem in grote lijnen en verbuik is van een C30NE en C30SE gelijk zo,n beetje)
26 april 2010 om 12:27 #17656917Anoniem
1 January 1970We begrijpen je wel, maar schijnbaar begrijp je ons niet :hmmz
Dat de c30ne en de 24V zuiniger zijn is een feit,
dat betwijfelt ook niemand. :worsDaar gaat het hier helaas niet om, Ben ;)
Maar dat je de 3.0E hier, en ook die van mij,
notabene in een Opel-forum afschilderd als k*t blokken,
gaat er hier niet in als zoete koek :thumbdownEr zijn users die de bolide hebben voor de power,
maar er zijn MEER users die daar NIETS mee doen,
blij als ze zijn met die bolide die ze aangeschaft hebben,
waaronder ik.Ik wil er niet mee racen, planken of hoe jij het ook noemt :D
Daar zijn deze blokken niet voor gemaakt,
===============================
Heb zelf het gevoel als ik ermee rijd, met de A1 of de A2 ,
Het zijn grootse Sedans/ Coupé’s, met veel spektakel onder de kap :Den dat is voor mij en velen VOLDOENDE bij het hebben van zo’n heerlijke bolide :wors
===================================================En nogmaals, bij normaal gebruik valt het verbruik redelijk mee,
niet echt zuinig, maar dat hoor je weten voordat je zo’n bolide aanschaft :thumbupEen beetje respect, Ben, daar gaat het hier om,
respect voor elk blok/user is toch niet teveel gevraagd ?:hmmzLaat elke user met hun blokkie in hun waarde, that’s all :thumbup
lang niet iedereen wil ombouwen, tenzij het niet anders kan.Drom ook….on topic zou ik zeggen, we hadden het hier over een tik[je] in de kop :D
daar waar de user al heel lang en nog probleemloos mee rond rijdt.
hoe is het daarmee gesteld ?grtz :wors
26 april 2010 om 13:12 #17656918Dat wil ik ook wel weten. Wat gaat Bjorn nou doen?
-
AuteurBerichten
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.