Tik bij koude motor

Forumindex Forums Modellen Manta Tik bij koude motor

  • Dit onderwerp is leeg.
8 berichten aan het bekijken - 1 tot 8 (van in totaal 8)
  • Auteur
    Berichten
  • #17274076
    Luuk123
    Deelnemer
      Lid sinds:
      1 January 2012

      Hallo,
      Sindskort heb ik bij koude start de eerste 2/3 minuten bij lage toeren een regelmatige/continue tik. Lijkt onder bij de ketting/carterpan in de buurt vandaan te komen. Als ik de carterpan vasthoud voel ik ook iets ‘kloppen’. Iemand enig idee waar dit vandaan zou kunnen komen? Kettingspanner is al nagekeken en dit bleek het probleem niet te zijn. Bij hogere toeren of warme motor is het weg.

      Alvast bedankt.

      #18300824
      jethro
      Deelnemer
        Lid sinds:
        3 February 2008

        Bijgeluiden opsporen is vaak zoeken en luisteren, en je moet technisch aangelegde zijn.
        Maar er is hoop….
        De firma Midlock heeft er gereedschap voor om te luisteren ala een PRO.

        Klikkerdeklik hierronder.

        http://www.midlock.nl/Midlock/Stethoscopen.html” onclick=”window.open(this.href);return false;

        :jerry :thumb

        #18300825
        jethro
        Deelnemer
          Lid sinds:
          3 February 2008

          Als je budget aan de krappe kant is……………
          Gebruik een schroevendraaier om te luisteren, handvat tegen je oor en dan hier en daar op de motorblok drukken.
          Een ieder heeft wel een schroevendraaier in huis, anders de buurvrouw wel. ;) king:

          :jerry :kewlpics :thumb

          #18300826
          pierrekrik
          Deelnemer
            Lid sinds:
            6 November 2010

            Huh, leg jij de buurvrouw tegen je oor????? :hmmz

            #18300827
            Luuk123
            Deelnemer
              Lid sinds:
              1 January 2012

              Ik wil de carterpan onder het blok vandaan halen om o.a. te checken of het geluid bij de oliepomp vandaan komt. Hoe kan ik de carterpan het makkelijkst onder het blok vandaan krijgen? Zijn er verder ideeën waar dit geluid vandaan kan komen? Het lijkt uit de carterpan te komen.

              #18300828
              commo 67
              Deelnemer
                Lid sinds:
                14 December 2013

                carterpan kan het makkelijkst eraf door de motor eruit te halen

                #18300829
                Sylvian
                  Lid sinds:
                  25 February 2008

                  Is het lastafhankelijk? Als het geluid verdwijnt bij (stevig) optrekken.. zijn het meestal je drijfstanglagers.. Heb ik bij mn vorige blok gehad. Toen een ander blok ingebouwd. Wat betreft je carter eronder vandaan halen om je oliepomp te checken… dan zou ik gewoon je oliepomp demonteren. En die oliepomp is als ik me zo kan herinneren niet veel meer dan twee tandwielen die in elkaar draaien aangedreven door je ontsteking. Dus daar hoef je je carter denk ik niet voor te verwijderen..

                  (En zoals commo eigenlijk al zegt… das niet handig met het blok in de auto..)

                  Maar als je je oliepomp wilt checken moet je die zeskantige deksel onder je distributiehuis loshalen.

                  #18300830
                  Luuk123
                  Deelnemer
                    Lid sinds:
                    1 January 2012

                    Blijkt dat m’n starterkrans gebarsten is rondom de bouten. Heeft iemand een starterkrans liggen? Liefst nieuw/weinig gebruikt.

                  8 berichten aan het bekijken - 1 tot 8 (van in totaal 8)
                  • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.