Forumindex › Forums › Modellen › Vectra, Signum › tik bij distributie 3.0 v6
- Dit onderwerp is leeg.
-
AuteurBerichten
-
24 december 2012 om 17:56 #17253870
Dag Heren,
het lijkt wel of de D er mee speelt
wilde de vec inruilen voor eentje op lpg en zegt de verkoper dat er een raar tikje in de motor zit
ik luisteren maar ja ik ben een leek
even naar Jaap Pul en die vond dat er ook een rare tik inzat en wel bij de distributie kant
nu staat er wel een wissel daarvoor gepland maar als het wat anders is??
als ik s’morgens wegrijd loopt er iets aan, lijkt net een remblok tegen de schijf ,maar een keer gas los en het is verdwenen.
ik vermoed zomaar dat een en ander met elkaar verband houd
wie herkent/ervaring mee met dit tikje/schuren??24 december 2012 om 22:53 #18087757Helaas geen ervaring mee.
Maar je hebt recentelijk toch nog distri vervangen?
24 december 2012 om 23:31 #18087758@kimmiej666 wrote:
Helaas geen ervaring mee.
Maar je hebt recentelijk toch nog distri vervangen?
nee, was wel de bedoeling maar door dure apk van mijn vrouw haar auto verschoven naar de volgende beurt
ik ga hem donderdag loshalen bij Jaap als er ruimte is
ik hoop dat het een slecht rollager is oid24 december 2012 om 23:33 #18087759heb jij een overzicht van wat er aan die kant nog meer zit
25 december 2012 om 07:53 #18087760Zit nog al wat. Volgens mij is de distributie zelf in twee gedeelte. Van krukas naar pomp zijn tandwielen (hier zit ook waterpomp) en van pomp naar nokkenassen is een riem.
Dus ik zou eerst de multieriem eens controleren, dus dynamo, stuurpomp, airco en bijhorende omkeerrollen en spanrol.
Dan distributiedeksel los en de tandriem controleren, ook weer met bijhorende omkeerrollen en spanrollen.Fluitend geluid kan duiden op een foute tandriemspanning.
Als dat gedaan hebt en niks hebt gevonden, zou ik motor laten zakken om de rest ook los te halen.
Maar je moet het wel vaker gedaan hebben, anders zit je met je handen in het haar.25 december 2012 om 08:33 #18087761ga ik doen, houd jullie op de hoogte
28 december 2012 om 18:32 #18087762vandaag aan de klus geweest bij Jaap Pul, machtige vent met altijd fijne oplossingen :jerry
vanmorgen alles losgehaald , motor aan een balk gehangen en kappen eraf.
na de demontage van de multiriem kwam de boosdoener aan het licht, een omkeerrol was kapot en hoorde je gewoon ratelen. :fy1
alles nieuw er op met een complete spanrol met demper(170 euro maar!)de zaak even laten draaien en helemaal okidoki :thumbup
toen de distributie de- en gemonteerd, daar was alles nog goed maar voor de zekerheid vernieuwd, ik heb al eens een motor toto gehad!
nog even een lekkend filterhuis gerepareerd en toen waren we 6 uren verder
bijna alles zelf gedaan met wat extra handen voor het omleggen van de riemen :thumb
ik heb nog even naar de steeds weerkerende storing van het voorgloeirelais gekeken, er blijkt een gloeistift het niet te doen en dat geeft dus de code P 0380-00 in de opcom aan
net de middelste achterin natuurlijk , lekker handig gemaakt van izusu :thumbdown
ga denk ik de computer maar misleiden met een leuke weerstand ofzo, het apparaat start altijd vlekkeloos28 december 2012 om 18:37 #18087763Die gloeiweerstand is bijna standaard bij de 3.0
Heb ik zelf ook en ook al van de nodige andere 3.0 rijders gelezen.
28 december 2012 om 18:47 #18087764@kimmiej666 wrote:
Die gloeiweerstand is bijna standaard bij de 3.0
Heb ik zelf ook en ook al van de nodige andere 3.0 rijders gelezen.
ook als alle bougies oke zijn?
28 december 2012 om 18:59 #18087765Jep, mijne is niks mee aan de hand, puur storing op relais. (overigens zal ik eens checken, want sinds motor er helemaal uit is geweest en daarna weer terug gehangen en alles opnieuw aangesloten heb k em geloof ik niet in de uitleeslijst meer gezien)
Altijd starten en lopen geweest met dat bakkie van me.
Met uitlezen zie je em, maar zo verder krijg ik er geen foutmelding van op scherm.
28 december 2012 om 19:19 #18087766kan dit relais ook uitgezet worden , en waar zit dit apparaat eigenlijk??
als de motor warm is dan flikkert het lampje even , doet volgens mij niets
ik krijg wel een foutmelding en de opcom meld dat de storing actief is en dus het bacotje in het scherm!28 december 2012 om 19:46 #18087767Ik krijg geen bahco in het scherm, enkel met uitlezen komt ie naar voor.
Het relais is heel makkelijk te vinden, achter je radiator zit een zwart elektronica blok van circa 10 cm breed en 2 cm dik, zit net onder het koplamp frame gedeelte, kan je niet missen, dat is voorgloei relais.
Hier zie je em net onderaan de foto zitten, parallel aan de aanzuigbuis:
28 december 2012 om 19:51 #18087768@kimmiej666 wrote:
Ik krijg geen bahco in het scherm, enkel met uitlezen komt ie naar voor.
Het relais is heel makkelijk te vinden, achter je radiator zit een zwart elektronica blok van circa 10 cm breed en 2 cm dik, zit net onder het koplamp fram gedeelte, kan je niet missen, dat is voorgloei relais.
en die is uit te zetten?
middels opcom?28 december 2012 om 19:57 #18087769Weet niet of je die zomaar los kan klikken, be er beetje bang voor dat je daar niet mee zal kunnen rijden.
Heb nog ff foto geplaatst hierboven, zie je het relais zitten, is dat blok net onder de olie peilstok.
Uitzetten lukt niet volgens mij, niks van in opcom gezien dat ik die uit kon schakelen.
28 december 2012 om 20:03 #18087770ga morgen even kijken, trek gewoon de zaak los en kijkt of hij starten en rijden wil en …of de fout melding weggaat of dat er teveel in komen te staan
dank voor de foto, het is volgens mij een paar uur sleutelen om die stift eruit te krijgen ( viezigheid onderin natuurlijk) en wat jij al zei, dan heb je nog kans dat hij de fout melding toont29 december 2012 om 11:24 #18087771dat blok die Kimmiej66 beschrijf geeft foutcodes op koelvinnen 12 en 3 ,geeft spanning te laag aan en aanwezig , doe ik de connector er weer op geeft hij nog wel de foutcode maar niet meer aanwezig
ik twijfel ook sterk of dit de juiste moduul is, er komen maar 4 dikke polen in de kast uit en wat kleintjes.
iedere vin een plus en min maakt 4 dikke draden !
onderin wel twee dikke rode kabels voor de stroom en idem zwart, maar dat kon ik niet zo zien
de code van het voorgloei relais blijft er gewoon instaan als aanwezig en verandert ook niet bij los halen van bovengenoemde connector
dusss???29 december 2012 om 13:26 #18087772Duss dan ff in tis kijken..
Of gewoon draden van je gloeistiften volgen.
Met loshalen gaf tis die connector aan als voorgloeirelais, dus dan zal je zelf anders ff moeten zoeken.
29 december 2012 om 18:25 #18087773hoi
volgens Taner zit het relais bij de stuurpomp , waar precies weet ik niet , ga donderdag eentje bij hem halen en een extra stift , hij weet waar dat apparaat zit.
ga toch eens kijken of ik hem kan vervangen7 januari 2013 om 18:20 #18087774hoi allen
ben bij Taner geweest en we hebben diverse modulen verwisseld, hij had ook een 3.0 staan
idd het voorgloeirelais zit rechts voor onder de koplamp naast de oliepomp
de zaak losgeklikt en verwisseld, geen resultaat!
voor de accu zit ook nog een apparaat ,die hebben we ook gewisseld, nada nix resultaat
rest alleen nog de computer te foppen, extra gloeistift gemonteerd, er is er een stuk .
ook geen resultaat, de baco verschijnt gewoon in het scherm
wat het nu dan zou kunnen zijn weet ik niet
meevallertje, ik kreeg de kofferbak bekleding mee, die van mij was smerig en niet schoon te krijgen
ook een deur maar meegenomen voor de raamgeleiding -
AuteurBerichten
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.