Forumindex › Forums › Modellen › Vectra, Signum › tik bij distributie 3.0 v6
- Dit onderwerp is leeg.
-
AuteurBerichten
-
24 december 2012 om 17:56 #17253870
Dag Heren,
het lijkt wel of de D er mee speelt
wilde de vec inruilen voor eentje op lpg en zegt de verkoper dat er een raar tikje in de motor zit
ik luisteren maar ja ik ben een leek
even naar Jaap Pul en die vond dat er ook een rare tik inzat en wel bij de distributie kant
nu staat er wel een wissel daarvoor gepland maar als het wat anders is??
als ik s’morgens wegrijd loopt er iets aan, lijkt net een remblok tegen de schijf ,maar een keer gas los en het is verdwenen.
ik vermoed zomaar dat een en ander met elkaar verband houd
wie herkent/ervaring mee met dit tikje/schuren??24 december 2012 om 22:53 #18087757Helaas geen ervaring mee.
Maar je hebt recentelijk toch nog distri vervangen?
24 december 2012 om 23:31 #18087758@kimmiej666 wrote:
Helaas geen ervaring mee.
Maar je hebt recentelijk toch nog distri vervangen?
nee, was wel de bedoeling maar door dure apk van mijn vrouw haar auto verschoven naar de volgende beurt
ik ga hem donderdag loshalen bij Jaap als er ruimte is
ik hoop dat het een slecht rollager is oid24 december 2012 om 23:33 #18087759heb jij een overzicht van wat er aan die kant nog meer zit
25 december 2012 om 07:53 #18087760Zit nog al wat. Volgens mij is de distributie zelf in twee gedeelte. Van krukas naar pomp zijn tandwielen (hier zit ook waterpomp) en van pomp naar nokkenassen is een riem.
Dus ik zou eerst de multieriem eens controleren, dus dynamo, stuurpomp, airco en bijhorende omkeerrollen en spanrol.
Dan distributiedeksel los en de tandriem controleren, ook weer met bijhorende omkeerrollen en spanrollen.Fluitend geluid kan duiden op een foute tandriemspanning.
Als dat gedaan hebt en niks hebt gevonden, zou ik motor laten zakken om de rest ook los te halen.