Tijdens rijden flikkeren (zo nu en dan) 3 verklikkerlichten

Forumindex Forums Modellen Zafira, Sintra (MPV’s) Tijdens rijden flikkeren (zo nu en dan) 3 verklikkerlichten

• Dit onderwerp is leeg.
5 berichten aan het bekijken - 1 tot 5 (van in totaal 5)
  • Auteur
    Erik73

We hebben sinds gister onze nieuwe (2e hands) Open Zafira, 1.7 CDTI Business-uitvoering, uit 2008 opgehaald.

Toen ik vanmiddag een eindje reed viel mij op dat tijdens het rijden 3 verklikkerlichten zo nu en dan kort oplichten:
      1. dynamo-licht (accuutje)
      2. motoreletronica-licht (auto met sleutel)
      3. ABS-licht
      Deze 3 lichten tegelijkertijd op.

De toerenmeter lijkt ook te reageren hierop.

Iemand suggesties?

Heb uiteraard wel garantie op motor etc. maar zou graag een beetje hulp van jullie krijgen; ben zelf een a-techneut.

Is overigens de derde Zafira die we rijden en deze kende ik nog niet….

Ali V

Als ik dit zo lees, misschien slechte dynamo/ slippende multiriem?
        Voor zover ik weet komt het toerentalsignaal van de dynamo. In combinatie met flikkerend acculampje duidt het op de laadstroom. De andere twee lampjes kan ik niet helemaal verklaren. Weet niet zeker of die reageren op te lage laadstroom cq te lage accuspanning.

Ali V

Trouwens, zie net dat je newbie bent. Dan is het een fijne gewoonte om ons eerst even netjes voor te stellen in het daarvoor bestemde topic in het hoofdmenu.

Ghanz
          Deelnemer

accu wel goed ?

onze liet alle verlichting en dergelijk op het dash branden.. maar geen stuurbekrachtiging meer.

nieuwe accu erin.. en klaar

Erik73

@Ali V wrote:

Trouwens, zie net dat je newbie bent. Dan is het een fijne gewoonte om ons eerst even netjes voor te stellen in het daarvoor bestemde topic in het hoofdmenu.

Thx! Done

5 berichten aan het bekijken - 1 tot 5 (van in totaal 5)
            • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.