Forumindex › Forums › Modellen › Omega › Tijd voor een nieuwe
- Dit onderwerp is leeg.
-
AuteurBerichten
-
16 februari 2011 om 08:29 #17232855
Hallo. Naar toch een tijd afwezigheid hier heb ik een beetje advies nodig.
Mijn 2.5 uit 95 heeft nu 300.000 op de klok staan dus wordt het tijd voor een andere. Aangezien ik 40-50k per jaar rij ben ik nu aan het kijken naar een 2.5TD uit 2000. De auto heeft al 190k gelopen en ik heb geen ervaring met de diesels.
Hebben jullie tips waar ik op moet letten? En wat kunnen deze auto’s gemiddeld lopen zonder al te veel problemen?
Alvast bedankt. André.
16 februari 2011 om 21:42 #17818535190.000 voor een diesel vind ik persoonlijk erg weinig op 10 jaren tijd,daar ga je normaal geen diesel voor rijden met 140 euro belasting per maand
17 februari 2011 om 07:06 #17818536Duitsland ;) ongeveer 400 euro per jaar.
17 februari 2011 om 19:51 #17818537das nog wel een verschil :o
maar een diesel is alleen goedkoper als je echt veel kms maakt aangezien je 40 tot 50k rijd per jaar is het wel te doen.
17 februari 2011 om 21:07 #17818538maar goed…. Zijn er nog mensen met goede tips waar ik op moet letten?
Morgen ga ik kijken en denk ik beslissen. Anders wordt het volgende week kijken naar een 3.0 benzine uit 2001……
17 februari 2011 om 21:59 #17818539turbo, versnellingsbak, stationair toerental.
Weet niet of het een X of een Y motor is. Anders de wervelkleppen.
Deze diesels kunnen met gemakt 4ton en meer lopen met het juiste onderhoud.
Gr Jack
17 februari 2011 om 22:38 #17818540het is een x volgens mij. de 12 klepper…..
18 februari 2011 om 03:32 #17818541De inspuitpomp is bij sommige rond de twee ton ook een hekel punt.
Typisch kenmerk is een slechte warme start (starten met warme motor na een stilstand van een tiental minuutjes), maar dit kan ook andere oorzaken hebben dus het is op zich moeilijk te kontroleren.18 februari 2011 om 07:39 #17818542Mijn astra G 2.0 16V DI Diesel (x20DTL) heeft inmiddels zonder problemen 280.000KM op de teller staan. Heb mijn astra zelfs bij 185.000KM laten chippen van 82PK en 185NM naar 110PK met 240NM. En nog geen enkel probleem mee gehad. Rijd de diesel altijd rustig warm en laat hem netjes afkoelen zeg maar. Dus de laatste 10KM rustiger rijden. En bij aankomst laat ik de diesel altijd 30seconden ongeveer stationeer lopen. Dus eerst gezin laten uitstappen en eventueel spullen uitladen zoals kinderwagen enzo. Schijnt goed te zijn voor de turbo.
Punten waar je zou op kunnen letten;
1. Diesel brandstofpomp gaan gemiddeld bij 180.000- 200.000KM kapot. Vrij prijzig om te vernieuwen).
2. Check de motor of er niet te veel olie langs loopt.
3. Controleer bij stationeer of hij rustig en constant loopt.
4. Als je de motor uitzet kijk of het blok niet te veel natrilt zeg maar.
5. Maak altijd een test rit. Het liefste met een koude start. Rij stukken binnendoor maak ook een stukje
snelweg . Als het blok warm is tram hem heel even in kijken of er geen rare geluiden aanwezig zijn.Als je kijkt naar een 2.5TD is het volgens mij een BMW blok en die zijn gewoon zeer goed. Als het goed onderhouden is kan hij makkelijk 5 a 6 ton lopen.
Succes ermee.
18 februari 2011 om 09:14 #17818543Bedankt voor alle reacties. Ik ga zo kijken.
André
18 februari 2011 om 21:22 #178185442.5TD gekocht. Maandag als het goed is klaar om opgehaald te worden.
27 februari 2011 om 15:33 #17818545En? heb je al foto’s ?
27 februari 2011 om 21:26 #17818546geduld :p Moet de auto eerst weer wassen ;) Heb de eerste 1000km erop zitten. En met dit weer is dat geen voordeel als je foto’s wilt maken….
-
AuteurBerichten
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.