tijd telkens opnieuw instellen.

Forumindex Forums Modellen Corsa tijd telkens opnieuw instellen.

• Dit onderwerp is leeg.
11 berichten aan het bekijken - 1 tot 11 (van in totaal 11)
  • Auteur
    frank_swing

Zins 2 weken in bezit van een corsa swing.
      De dashboard unit waar tijd/datum/temperatuur in zit opgehaald van de sloop.
      Deze was namelijk niet aanwezig bij de aankoop.

Nu heb ik na netjes demonteren van de verwarmings deel de orginele stekker gevonden. Deze was namelijk in de tijd weg gevallen. Alleen nu alles weer netjes op zijn plek zit valt mij het volgende op.

Overdag bij geen lampen aan hebben zie ik niks op de unit. Dit veranderd wel zodra ik de lampen aanzet.
      Dan is het volledig af te lezen. Alleen telkens als ik de auto start, moet ik datum/tijd opnieuw instellen.
      Dit is erg vervelens natuurlijk, maar ik heb wel de orginele stekker gebruikt waardoor ik mag aannemen dat het toch opgeslagen hoort te worden in het gehuigen.

Wie heegt ervaring cq oplossing voor de 2 problemen.

gose91
      Deelnemer

Ken je iemand die ook een TID heeft? Probeer de jouwe dan in diegene zijn auto. In- en uitbouwen is zo gebeurd. Dan kun je in ieder geval zeggen of het aan de TID of aan jouw auto ligt.
        Ik zou je verder niet kunnen helpen, want ik weet niet precies welke draadjes er allemaal op zo’n ding zitten en hoe de TID ze gebruikt

Dennis Corsa V6

bij je knop om je koplampen aan te doen zit ook een draaischijfje waar je je dashboard verlichting feller mee kan maken, misschien staat die op z’n zachts waardoor je weinig ziet op je TID :thumbup

gose91
          Deelnemer

Ja, maar dat is juist als je je verlichting aan hebt staan. TS ziet niks als de lampen uit staan…
            Ik gooi maar wat op, maar als je de rode en de zwarte draad op de TID stekker doormeet? Op rood-bruin moet altijd 12v staan, op zwart-bruin moet 12v staan als je sleutel op stand 2 staat

frank_swing

Idd bij lichten uit geen tijd enz…
              Bij lichten aan dan wel tijd enz….
              Maar bij elke keer weg rijden moet tijd opnieuw ingesteld worden.

Vanmiddag ben ik er achter gekomen dat er op een bepaald punt in de licht dimmer de TID uitgaat.
              Ik beschik even niet over een multiemeter maar ga ik snel regelen en de draden door meten.

Tevens moet ik maandag toch nog even wat ophalen van sloop en kijk ik gelijk na andere dim unit.

Thnx voor de reacties

frank_swing

Heb even wat door gemeten en het volgende vernomenn.
                Contact uit en lampen uit: nergens geen 12v
                Contact aan en lampen uit: op verschillende draden 12v gemeten
                Contact aan en lampen aan: op nog meer draden 12v gemeten

Ben bang dat ik zonder schema of foto met waar 12v op moet komen en wanneer niet er niet uit kom.
                Kan iemand mij verder begeleiden?

bandido
                Deelnemer

Ik hoop dat ik de goeie gescand heb.

frank_swing

Dhammm dat us een puzzel zeg, toch bedankt.
                    Hier moet ik echt dan even voor gaan zitten heb geen electro achtergrond.

gose91
                    Deelnemer

Kan je iets specifieker zijn over op welke kleur draad je wat meet in welke situatie?
                      Op de rode draad moet 12V staan. Altijd. Dat is de constante plus en die komt (bijna) regelrecht van de accu af

frank_swing

Ik ga even fatsoenlijke meter scoren en dan kom ik op terug. Deze heeft kuren merk ik.

frank_swing

Gose bedankt voor mee denken en aanrijken van mogelijke oplossingen.
                          Het problerm is gevonden en verholpen. Er zat een kleine breuk in de rood/grijze draad. Waardoor ene keer wel andere maal niks gaf en dus meestal niks.

Op de sloop stuk rood/grijs opgehaald en tussen gesoldeerd. Tevens nieuwe lampjes gestoken nu draait het tip top.

Had ook een teller unit gescoord ivm die corsa de pers in ging mocht ik uithalen wat ik wou voor nop.
                          Ik dacht corso ego en corsa swing die tellers zijn zo uittewisselen en toeren teller voorbereid zal zitten.

Maar de swing heeft km teller kabel en de ego niet.
                          Gaat dit als nog gewoon werken of?

11 berichten aan het bekijken - 1 tot 11 (van in totaal 11)
                        • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.