Forumindex › Forums › Modellen › Astra › Tijd en datum display
- Dit onderwerp is leeg.
-
AuteurBerichten
-
7 januari 2014 om 16:25 #17263165
Ik heb een astra G met climate control bedieningspaneel en de plek waar normaal het klokje zit is nu een zwart vlak , dit lijkt origineel.
Kan hierin een display geplaatst worden ( welk type moet ik dan aan denken ? ) en is de bekabeling wel aanwezig in het dashboard ?Het gaat me alleen maar om de tijd en datum .
Karel
7 januari 2014 om 16:33 #18205813Als het om een TID gaat (tijd en datum), kijk eens op marktplaats. Staan er heel veel op voor niet zoveel geld.
7 januari 2014 om 17:54 #18205814@Casa wrote:
Ik heb een astra G met climate control bedieningspaneel en de plek waar normaal het klokje zit is nu een zwart vlak , dit lijkt origineel.
Kan hierin een display geplaatst worden ( welk type moet ik dan aan denken ? ) en is de bekabeling wel aanwezig in het dashboard ?Het gaat me alleen maar om de tijd en datum .
Karel
even een vraag: zit er een aftermarket radio in?
als je de radio uitzet, dan zou je wss ook de tijd en datum weer kunnen zien.. :thumb
want dan kan het betekenen dat je een ISO stekker moet kopen, om dit werkend te krijgen.als het een aftermarket radio betreft, maar je tijd en datum waren wel zichtbaar, dan is het display (TID?) kapot.
als er een standaard radio inzit, dan niet. dan moet je de tip van Firezi even gebruiken. heb er ook 1 liggen wss, even ter info.
en over het display:
heb je 1 met een boordcomputer functie, of alleen tijd, datum en temperatuur?
eerste is een MID (Multi Info display), ander een TID (Triple Info Display)
als je dit niet weet, dan kan je dat ook aan de hand van de ruitenwisserhendel zien. als hier een knopje aan de zijkant zit, dan is het een MID, anders heb je een TID.7 januari 2014 om 18:38 #18205815Zijn de lampjes niet kapot, dan word het ook 1 zwart vlak.
Een astra g zonder tijd datum of zelf een boardcomputer heb ik nog niet gezien.
Sent from my GT-I8190 using Tapatalk
7 januari 2014 om 19:18 #18205816@Casa wrote:
Karel
Je hebt het toch niet over het display van de climate control? De TID of MID waar ze het hier over hebben zit helemaal bovenin het dashboard boven de middelste luchtroosters, het scherm van de climate geeft geen tijd weer.
7 januari 2014 om 19:21 #18205817optie 1 of 2 om het even duidelijk te maken?
1 is TID
2 is MID (boardcomputer)7 januari 2014 om 20:21 #18205818Als de lampjes kapot zouden zijn of wat anders dan zou ik zeker de instelknoppen moeten zien maar er zit gewoon niks , ik zal morgen eens een foto maken om te laten zien wat er wel zit , 1 groot zwart vlak zonder knoppen of wat dan maar ook.
En ja ik bedoel het vlak boven de roosters :D , lijkt mij ook sterk dat hier niets zit , tenzij men de boel eruit gesloopt heeft en er een plaatje voorgezet .7 januari 2014 om 20:31 #18205819@Casa wrote:
En ja ik bedoel het vlak boven de roosters :D , lijkt mij ook sterk dat hier niets zit , tenzij men de boel eruit gesloopt heeft en er een plaatje voorgezet .
Daar begint het aardig op te lijken anders! Een astra zonder TID of MID af-fabriek bestaat niet echt volgens mij
Sent from Xperia SP with Tapatalk
7 januari 2014 om 20:35 #18205820Kijk maar eens , de witte vlek is het licht van een zaklamp.
Er zitten 2 kleine knoppen aan de zijkant van de ruitenwisserhendel , wat ik zo kan zien staat daar R en een S bij.
7 januari 2014 om 20:47 #18205812Dan hoort er dus een uitgebreide Board Computer in thuis, die heeft er in gezeten dus.
Willem
7 januari 2014 om 20:49 #18205811@gose91 wrote:
@Casa wrote:
En ja ik bedoel het vlak boven de roosters :D , lijkt mij ook sterk dat hier niets zit , tenzij men de boel eruit gesloopt heeft en er een plaatje voorgezet .
Daar begint het aardig op te lijken anders! Een astra zonder TID of MID af-fabriek bestaat niet echt volgens mij
Sent from Xperia SP with Tapatalk
De astra-G is in duitsland geleverd met enkelt een klokje
7 januari 2014 om 20:51 #18205810Ik heb al beetje rondgesnuffeld op het web en een goede MID is duur , met een goede TID ben ik ook al tevreden als ik maar een klokje heb voor de tijd , de rest boeit me niet zo.
Ik zal dus alleen moeten kijken welke aansluitstekker er zit en die dan ook compatibel is met een TID.7 januari 2014 om 21:08 #18205809De MID is origineel 32pins en een TID 12 of 16 dacht ik.
Dus is zo niet 1 op 1 om te bouwen.
Alleen is er wel een alternatief voor je MID heb hem zelf ook kost ongeveer 88,- met verzenden zie hier:
8 januari 2014 om 01:42 #18205808Waarschijnlijk heb je er zelf ook al aan gedacht, maar een digitaal klokje op batterijen? Dit als het echt alleen om de tijd en de prijs gaat.
Wil je iets origineels en esthetisch moet je een origineel klokje nemen. Vanzelfsprekend.8 januari 2014 om 17:30 #18205821@Opeltje17 wrote:
De MID is origineel 32pins en een TID 12 of 16 dacht ik.
Dus is zo niet 1 op 1 om te bouwen.
Alleen is er wel een alternatief voor je MID heb hem zelf ook kost ongeveer 88,- met verzenden zie hier:
http://www.opel-forum.nl/viewtopic.php?f=5&t=178945&hilit=mid+alternatief” onclick=”window.open(this.href);return false;
die is wel heel strak.
Blue-Dragon heeft hem er ook inzitten (of een afgeleide ervan), en die ziet er gelikt uit.
ik ben van plan om van TID naar MID te gaan (met ombouw van alle kabels… wordt een werk ja.), maar dan eigenlijk deze optie daarna nog in te bouwen.
eerst de MID erin zetten.@ CAsa: je hebt nu alle antwoorden.
alleen vraag ik mij af: hoe zit de plaat verder? is het echt strak afgewerkt? lijkt het namelijk wel op.
zou dus betekenen dat iemand deze idd weg heeft gewerkt, omdat hij dat niet nodig vond.8 januari 2014 om 18:56 #18205822Ik haal hem van de week ofzo ff los en kijk wat er achter zit ,kan dan altijd nog die display vanuit CZ bestellen , wil eerst ff weten welke stekker in het dashboard ligt.
Heb handschoenenvak al eruit gehaald ivm interieurfilter die smerig is , kan dan bijna erachter kijken .Karel
8 januari 2014 om 19:10 #18205823Zal een 32 polige zijn, dit omdat je ruitenwisser hendel knopjes bevat.
12 januari 2014 om 12:31 #18205824Ik heb voorzichtig het plaatje ervoor weggehaald , bleek een papieren stripje te zijn die zelfde kleur en profiel hadden als de rand eromheen ( erop gelijmd) , dus leek dat het zo hoorde.
Achter het stripje zat dus gewoon een MID waarvan , zoals verwacht, meeste pixels niet meer zichtbaar te zijn .
Ik zie wel dat er reactie is als ik de knopjes bedien op de ruitenwisserhendel , ik denk dat ik dus toch in de toekomst het display vanuit CZ bestel.
In ieder geval bedankt voor alle info :)Karel
15 februari 2014 om 14:56 #18205825Stoute schoenen maar aangetrokken en een display besteld in CZ , had ze eerst niet op voorraad maar week of 2 later mailde hij dat ze op voorraad waren.Gelijk geld overgemaakt en binnen een week had ik het display binnen , vandaag erin gezet.Console m.b.v. how to losgehaald en alles geplaatst ( was binnen 30 minuten klaar).Op contact gezet en het zag er prima uit , kan alles weer uitlezen en alles in het NL.Ik was 84,50 euro kwijt incl. verzendkosten , raad het anderen ook aan die geen goede MID meer hebben.
-
AuteurBerichten
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.