Tigra twintop 1.4 uit 2005, klinkt stationair als een diesel

Forumindex Forums Modellen Tigra Tigra twintop 1.4 uit 2005, klinkt stationair als een diesel

• Dit onderwerp is leeg.
3 berichten aan het bekijken - 1 tot 3 (van in totaal 3)
  • Auteur
    yoko2008

Heeft iemand van jullie hier ervaring mee?
      Als de motor warm is en stationair loopt, klinkt die bijna net als een diesel.

Ik heb op het forum gelezen dat dit eventueel aan de kettingspanner kan liggen, waardoor de distributieketting te slap is,
      zou dit kunnen?
      Of misschien de kleppen opnieuw afstellen?

Alvast bedankt voor jullie reacties.

Mvg Ralf

astrastation28

heb dit ook gehad met mijn 1.4 tieg twintop.

krijgen deze motorblokken vaker,vooral als er weinig mee word gereden.zoals een tigra twintop omdat die vaker als 2de auto word gebruikt.

je kettingspanner rekt je ketting tever uit,zodat ie gaat klapperen.als je gaat rijden is het weg,sta je stil komt het geluid weer.

distributie laten vervangen ( setje ) zit kettingspanner enz ook bij als goed is,ook even nieuwe olie erop laten doen want je spanner werkt op oliedruk.dit is dus altijd beter

kost wel ongeveer 700,-euro bij de dealer.

yoko2008

@astrastation28 wrote:

heb dit ook gehad met mijn 1.4 tieg twintop.

krijgen deze motorblokken vaker,vooral als er weinig mee word gereden.zoals een tigra twintop omdat die vaker als 2de auto word gebruikt.

je kettingspanner rekt je ketting tever uit,zodat ie gaat klapperen.als je gaat rijden is het weg,sta je stil komt het geluid weer.

distributie laten vervangen ( setje ) zit kettingspanner enz ook bij als goed is,ook even nieuwe olie erop laten doen want je spanner werkt op oliedruk.dit is dus altijd beter

kost wel ongeveer 700,-euro bij de dealer.

Dank je voor de tip.
          Het is precies zoals je het beschrijft.
          Ik heb de ketting laten vervangen en het diesel geluid is weg.

3 berichten aan het bekijken - 1 tot 3 (van in totaal 3)
        • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.