Tigra traag bij warme motor

Forumindex Forums Modellen Tigra Tigra traag bij warme motor

• Dit onderwerp is leeg.
9 berichten aan het bekijken - 1 tot 9 (van in totaal 9)
  • Auteur
    Jeremy134

Beste allemaal,
      Ik heb een tigra uit ’95 en deze rijdt verder prima

Nou is er echter 1 probleem. Zodra ik ga rijden ( koude motor ) trekt deze lekker door, dit mede door de Choke, wat ik vermoed ( ben niet zo goed met auto’s dus zal hier en daar wat mis hebben )

Wanneer hij op temperatuur komt, gaat hij minder trekken, en moet ik iedere keer pedaal helemaal indrukken om goed vooruit te kunnen, ik heb ook geen idee wat dit zou kunnen zijn.

Heb er al van alles aan vervangen, ik vermoed dat het gebeurd is nadat ik de EGR heb afgedopt, kan dit?

Als er meer info nodig is hoor k ‘t wel.

Groetjes,
      Jeremy

1985
      Deelnemer

heb je een openlucht filter? (paddenstoel filter?)

bjorn1988

dit heeft niet met een openlucht filter te maken, denk eerst aan jou ontsteking of lambda-sensor. Laat hem eens uitlezen om te kijken welke foutmelding je krijgt

1985
          Deelnemer

[rquote=1901496&tid=145349&author=bjorn1988]dit heeft niet met een openlucht filter te maken, denk eerst aan jou ontsteking of lambda-sensor. Laat hem eens uitlezen om te kijken welke foutmelding je krijgt[/rquote]

haha grappenmaker?

laat jij ff je motor met een paddenstoel filter onder de kap van een tigra warm draaien en trek dan eens weg … Motor zuigt allemaal hete lucht uit het motorruim wat wel degelijk dikke drama oplevert …

En kijk eens op de sloperijen wat voor lucht filters de tigra’s met motorschade hebben ;)

@topicstarter: Beter te veel controleren dan te weinig … Lamdasensor kan je er uit draaien en eventueel schoonmaken, anders vervangen (Bij een dealer niet het goedkoopste)

En als je geen storingslampje hebt = geen foutmelding, dus bespaar je de paar tientjes uitlezen bij de garage.

De ontsteking? Die mag bjorn1988 je uitleggen in details waar je op mag letten …

Waarschijnlijk bedoelde die: vervang de bobine maar … (denk aan de kosten)

pluuske

[rquote=1901476&tid=145349&author=Jeremy134]Beste allemaal,
              Ik heb een tigra uit ’95 en deze rijdt verder prima

Nou is er echter 1 probleem. Zodra ik ga rijden ( koude motor ) trekt deze lekker door, dit mede door de Choke, wat ik vermoed ( ben niet zo goed met auto’s dus zal hier en daar wat mis hebben )

Wanneer hij op temperatuur komt, gaat hij minder trekken, en moet ik iedere keer pedaal helemaal indrukken om goed vooruit te kunnen, ik heb ook geen idee wat dit zou kunnen zijn.

Heb er al van alles aan vervangen, ik vermoed dat het gebeurd is nadat ik de EGR heb afgedopt, kan dit?

Als er meer info nodig is hoor k ‘t wel.

Groetjes,
              Jeremy[/rquote]

ik had van de week precies het zelfde :P.
              bij mij was het de brandstof filter en injectors.
              heb je er al eens ooit een nieuwe op gegooid ?
              en inderdaad een open lucht filter is niks waard .
              een ori filter is egt een hoop waard.

Jeremy134

Bedankt voor de reacties!

Ik heb enige tijd geleden de brandstof filter vervangen en heb er gewoon de originele luchtfilter opzitten. Heb ook al es injectiereiniger geprobeerd, maar dit haalde niet veel uit. Bougiekabels enzo zijn ook al vervangen.

Waar kan ik de lambda sensor vinden? dan kan ik hem ook even schoonmaken.

Alvast bedankt!

pluuske

um die zit op je uitlaat spruitstuk kun je van boven af zien .
                  zie je zo zitten is een soort dikke bout met een draad eraan .

1985
                  Deelnemer

Zie foto :)

Denk bij het los halen goed om je radiator!!! Deze is snel beschadigd met een steek sleutel in de zeer beperkte ruimte.

Spuit hem eerst goed in met WD40 en draai hem eruit, als dit niet lukt overweeg de auto warm te rijden en probeer het opnieuw. (LET OP JE HANDEN EN BRAND ZE NIET!)

Uploaded with ImageShack.us

Jeremy134

heel erg bedankt mensen, ik zal er vanmiddag eens eventjes naar kijken. Hopen dat dit het euvel oplost.

Ik laat het wel weten zodra het gelukt is!

Groetjes,
                      Jeremy.

9 berichten aan het bekijken - 1 tot 9 (van in totaal 9)
                    • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.