tigra stuurt wat traag

Forumindex Forums Modellen Tigra tigra stuurt wat traag

  • Dit onderwerp is leeg.
8 berichten aan het bekijken - 1 tot 8 (van in totaal 8)
  • Auteur
    Berichten
  • #17240816
    LindaTigra
      Lid sinds:
      1 November 2010

      Hoi mede forummers,

      Ik had wat last van het vervelende gevoel dat als ik wilde sturen dit met enige vertraging, zogenaamde stuurslag of stuurvertraging, werd doorgegeven aan de wielen.
      Wat wezen snuffelen op fora van andere merken en toen bedacht wat een mogelijke oorzaak was voor de tigra.
      Er bleek wat speling in het stuk tussen het stuur en het stuurhuis te zitten.
      Het stuk tussen de 2 kniestukken.
      Zie foto:

      Als hier een speling die amper te voelen is, doet dit op het stuur voelen als een stuk vrije slag van 5 to 15 mm. Toch best lastig op de snelweg, zeker bij wegwerkzaamheden waar de rijbanen toch best smal zijn. Je blijft zo corrigeren.
      Hopelijk hebben jullie wat aan deze tip.

      #17912121
      Dominic
        Lid sinds:
        17 December 2009

        was het ook zo dat je auto wat ging trekken op spoorvorming?

        #17912122
        Fearless
        Deelnemer
          Lid sinds:
          9 January 2005

          Die speling die kan je altijd goed zien/voelen als je korte stukjes aan je stuur trekt.

          Meestal is heb je geluk en kan je de boel weer vastdraaien…

          #17912123
          Dominic
            Lid sinds:
            17 December 2009

            ik heb de laatste tijd dat me stuur wat trekt bij spoorvorming op de weg en bij de
            120kmpu trekt ie lichtjes naar links.. iemand enig idee?

            de stuurkogels en fusseekogels zijn 3 maanden geleden allemaal vervangen
            inclusief uitlijnen..

            wel heb ik ook gezien dat met stabi-stang op 1 ophanging wat speling heeft van
            2mm..

            #17912124
            remco panhuizen
              Lid sinds:
              29 August 2011

              controleer anders je bandenspanning is ;)

              #17912125
              Fearless
              Deelnemer
                Lid sinds:
                9 January 2005

                Das het eerste wat je controleerd. Daarna speling op fussee en stuur kogels
                Trekt ie dan nog dan vraag ik me af of de uitlijning wel goed gedaan is…..

                #17912126
                Dominic
                  Lid sinds:
                  17 December 2009

                  uitlijning daar dacht ik ook al aan.. alleen merk je dat zo goed dan?
                  de kogels zijn stuk voor stuk allemaal nieuwe dus waarschijnlijk zal
                  dat m niet zijn..

                  en de bandenspanning…….. duh.. natuurlijk staat die goed king:

                  #17912127
                  LindaTigra
                    Lid sinds:
                    1 November 2010

                    Wat ik bedoelde lijkt op wat Fearless omschreef, als je met korte tikjes tegen het stuur geen reactie krijgt. Echt een stuk loze slag van het stuur.
                    De speling zat op het deel waar je die 2 kunststof pinnen ziet zitten, daar is een minimale speling in te voelen.
                    Dit kan je eigenlijk niet netjes oplossen, of je vervangt het onderdeel zoals ik gedaan heb, €20 (sloop) en 15 minuten tijd op je kop in de auto (en 5 minuten in de donorauto) en het is opgelost.
                    Ik had andere voorstellen gelezen op andere fora, zoals het vastlassen of de kunststof pinnen vervangen door boutjes, maar dat kan zeer gevaarlijk zijn in geval van een crash, de pinnen zijn bedoelt om te breken zodat de stuurkolom ineen schuift en je geen stuur tegen je borstkas krijgt.

                  8 berichten aan het bekijken - 1 tot 8 (van in totaal 8)
                  • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.