Tigra stuur vervangen

Forumindex Forums Modellen Tigra Tigra stuur vervangen

• Dit onderwerp is leeg.
9 berichten aan het bekijken - 1 tot 9 (van in totaal 9)
  • Auteur
    riemie88

Hallo mensen, mijn stuur van de tigra begint lelijk te worden, en nu had ik internet een ander stuurtje gevonden. Heeft iemand ervaring hiermee? Zijn er ook nog dingen zoals de airbag waar ik rekening mee moet houden? Weet iemand ook of er nieuwere modellen opelsturen op passen?

joop1970
      Deelnemer

Welke tigra hebben we het over? Tigra A?

Zoja, alle sturen uit de corsa B passen erin, ook de nieuwere 3 spaaks modellen met airbag. Ook sturen uit de vectra B gaan erin, zitten erg mooie exemplaren met stuurwielbediening tussen.

Sturen uit de Astra G passen niet, stuurnaaf in anders!

TWA
        Deelnemer

Ennehhh…bij Airbag = > wel de accu van te voren losmaken voordat je ineens een zak op schoot hebt en een wit gezicht :jerry

Greetz Emiel

gertjuh1968

ook al haal je de polen van de accu af, blijft er nog stroom in de airbag zitten.
            pas hier heel erg mee op. !

joop1970
            Deelnemer

Polen tegen elkaar houden na een paar minuten. Niet doen als je een audio installatie hebt met een grote condensator.

riemie88

Ja tigra à, bedankt voor de info. Audio systeem even los maken dus ;) daarna accupolen na kwartiertje tegen elkaar houden. Is dit om de spanning wat nog op het circuit staat te ontladen?

joop1970
                Deelnemer

1 seconde volstaat, zo ontlaad je het wat sneller. Grote condensator kan wat spanning opslaan, geeft weer wat vonkjes en dergelijke onprettigheden

riemie88

Ok ik ga ermee aan de slag bedankt voor de info!

Anoniem

dat de airbag klapt valt opzich wel mee, ik had ook niet eens volledig de accu ontladen.. al bleef het lampje wel rood branden.. maar dat was opgelost door via ebay zo’n airbag resetter te kopen.

9 berichten aan het bekijken - 1 tot 9 (van in totaal 9)
                    • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.