Forumindex › Forums › Modellen › Tigra › tigra strak maken, wat komt er bij kijken?
- Dit onderwerp is leeg.
-
AuteurBerichten
-
11 juni 2010 om 20:07 #17222363
ik ben bezig met mijn tigra en wil hem graag zo strak mogelijk maken,
maar nou heb ik een aantal plannetjes maar ik weet alleen niet of dit uit kan en of het wel mag?*knipperlichtjes aan de zijkant van mijn auto zou ik er graag vanaf halen, dichtlassen en wegwerken voor mooie strakke zijkant.
*achterklep het glas eruit en een 1,5 mm plaat aluminium erin kitten in plaats van het glas, voor een soort pick-up look. als het niet gekit kan worden komt er een 1 mm staalplaat in die gewoon vastgelast word.
*uitlaat met spaghetti spruitstuk, uitlaat word 1 lange strakke pijp met zo weinig mogelijk knikken en met alleen een sport eind demper, word dit te luid komt er natuurlijk ook een middendemper tussen.
is dit legaal, is dit te doen?
zijn er mensen die nog andere goede ideetjes hebben voor mijn mooie trotse tigra?king:11 juni 2010 om 20:15 #17686630pfoe, achterruit er uit en aluminium er in?? zou je dat nou wel doen??? misschien goeie raamfolie ofzo… of als je dan toch de ruit er uit haalt, doe het dan goed en dichtlassen met plaatstaal en helemaal strak maken, vanaf de scharnier tot aan de onderkant??
aluminium is nogal kwetsbaar als t gewoon plaat is, bovendien moeilijk te spuiten, tenzij je iemand kent die weet wat hij doet en er ervaring mee heeft.. en t deukt snel, bovendien krijg je zo’n wobbel geluid als hij er niet even een beetje strak er in gekit is….
de rest klinkt allemaal wel heel cool, alleen hou even rekening met je decibelletjes voor je uitlaat, recht toe recht aan steigerpijp er onder vindt oom agent niet zo leuk hoor… (misschien wat grotere diameter pijp pakken ofzo)
knipperlichtjes wegwerken is wel super strak….
paar mooie rims er onder?
wat voor kleur is je auto?
verlagen?
veerpootbrugje
en je interieur??we horen het wel!
gr. jos!:thumbup
11 juni 2010 om 22:10 #17686631Antwoord staat eronder in >>
*knipperlichtjes aan de zijkant van mijn auto zou ik er graag vanaf halen, dichtlassen en wegwerken voor mooie strakke zijkant.
>> Vanaf 1998 is het apk verplicht dat er vanaf de zijkant knipperlicht zichtbaar is. Maar dit mag natuurlijk ook in de spiegels, en dan mag je em wel dichtlassen :)*achterklep het glas eruit en een 1,5 mm plaat aluminium erin kitten in plaats van het glas, voor een soort pick-up look. als het niet gekit kan worden komt er een 1 mm staalplaat in die gewoon vastgelast word.
>> Waarom niet gewoon plaatwerk ipv alu? Het kan wel, maar vereist wat werk natuurlijk. De plaat vanwege de afmeting goed dempen, zodat het niet gaat resoneren.*uitlaat met spaghetti spruitstuk, uitlaat word 1 lange strakke pijp met zo weinig mogelijk knikken en met alleen een sport eind demper, word dit te luid komt er natuurlijk ook een middendemper tussen.
>> Kan wel natuurlijk, niet geheel apk waardig, maar ach.. Daar valt wel een mouw aan aan te passen (wisselen voor de apk). Politie ontkom je niet aan natuurlijk. Ander idee; vlinderklep gebruiken.. Kost de nodige knaken, maar dan kun je gewoon schakelen onder het rijden. Dus over het algemeen “origineel” en dan op eigen keuze en verantwoording de schakelaar om, en ineens op volledig open pijp knallen..is dit legaal, is dit te doen?
zijn er mensen die nog andere goede ideetjes hebben voor mijn mooie trotse tigra?>> Tja hoe strak wil je je tieg hebben?
Tips;– motorkap doorlassen (wellicht rond ipv schuine booskijkers)
– Voor+achterbumper+sideskirts cleanen
– Alle lijnen uit de motorkap/zijschermen halen.
– Ruitensproeiers uit de motorkap halen, en deze onder in het parafan of bij de wisser zelf maken
– Antenne uit het dak
– Tankdopje cleanen
– Alle logo’s verwijderen van de auto, en mooi glad maken
– Achterruitwisser verwijderen (is geen apk verplichting volgens mij, maar bij mij was er nooit over geklaagd iig)
– Slot aan de achterzijde + lasnaden cleanen
– Originele klinken verwijderen en aangepaste klinken erin
– Eventueel de wielkasten nog uitrollen/verbreden, mocht je em flink gaan verlagen.Duss… wat wil je nog meer? :P
11 juni 2010 om 22:15 #17686632wat is het bouwjaar van de auto/eerste te naamstelling voor een aantal aanpassingen is het bouwjaar van belang
knipperlichten : vanaf 1-1-1998 zijn zijknippers verplicht, ze moeten dan aanwezig zijn wat in jouw geval betekend dat je ze bijv. naar de buitenspiegels moet verplaatsen.
je uitlaat is dan wel een leukplannetje maar vanaf 1-1-1996 zijn een cat en lambdasensor verplicht, dus hoe je je uitlaat ook maakt. deze onderdelen moeten aanwezig zijn.
de rest kun je zonder problemen uitvoereen als dit deugelijk gebeurd
12 juni 2010 om 13:31 #17686633ik had ook het idee om de tankdop weg te werken en dan de tank verlassen naar het bijrijders portier,
daar dan een tankdop inlassen, zo’n klein vliegtuig tankdopje… als ik een foto vind dan zet ik hem hier wel even neer.
ik heb zo’n achterbumper gekocht met 3 van die gaten erin, middelste gaat eruit en kom een motordemper in het zicht te hangen.
middendemper gaat er tussenuit, de cat blijft er voor de keuring nog even in hangen, maar die gaat er uiteindelijk ook onder weg.lamda sensor blijft er ook gewoon in zitten,
over het lijstje:*motorkap doorlassen gaat zeker gebeuren, en sproeiers worden verplaatst.
*bumpers en lampen zijn al gekocht,
*de lijnen op de tigra vind ik juist mooi, geen reden om die eruit te tikken dus.
*de antenne gaan van het dak af, komt zo’n haaienvinnetje op, of een andere oplossing.
*tankdop wil ik verplaatsen naar binnenkant bijrijders portiet,
*alle logo’s zijn er al vanaf,
*achter ruit komt te vervallen en daarmee dus ook gelijk ruitenwisser,
*slot in de achterklep moet ik een oplossing voor vinden om die weg te kunnen halen,
maar die wil ik ook weg hebben….*tsjaaa.. de klinken?? wat moet ik daar aan doen?
*hij word wel lekker verlaagd maar maar moet wel nog normaal kunnen rijden..
iemand nog andere gave ideetjes???
as het aan mij ligt word mijn tigra de dikste van noord nederland, en daar wil ik wel ff wat tijd in steken…
ben net mijn baan kwijt geraakt, dus de komende tijd moet erwel aan het budget gedacht worden, helaas…..greetz
12 juni 2010 om 16:26 #17686634Antenne verwijderen en gat dichtlassen? ;) Geloof me; dat poetst een stuk fijner.. :)
Je kan een plakantenne doen aan de binnenkant van je raam. Dat zie je bijna niet, en werkt goed.Slot in de achterklep kan eruit, en dan een extra kabel trekken om em vanuit de binnenkant te openen.
Qua klink kun je het zelf maken zoals je wilt. Wellicht wat kleiners, wat je amper ziet..
Voorbeeldje;
12 juni 2010 om 20:18 #17686635oke, dus het slot achter kan ook wel weg, maar ik trek hem van het slot af zoals ik nu de knop indruk,
en dan…… dan moet er iemand achter de auto staan die de achterklep omhoog doet? of moet er een veertje tussen ofzo?hoe krijg je in hemelsnaam je klinken zo weg gewerkt dan?
als ik een klein genoege klink kan maken of vinden, of een andere oplossing zou ik de klinken graag verplaatsen naar een gekke plek waar je ze niet verwacht, wat natuurlijk helemaaal te gek is als de deuren de andere kant op open zouden gaan…
en dan de klinken ergens in de spiegel, dat zou wel gaaf zijn, maar dat is zo’n langdurig project, daar heb ik momenteel geen tijd of geld voor… mischien mijn volgende tigra, haha….wat voor velgen zitten er trouwens onder die kanarie piet op de foto, koplampen enzo ken ik opzich al wel.
maar die velgen zijn wel strak….14 juni 2010 om 10:28 #17686636Als ie uit het slot geplopt wordt, dat kan je em zelf omhoog doen als je uit je auto stapt.
Dus eigenlijk wordt ie dan uit het slot geduwd.Je klinken zo wegwerken kost vooral veel tijd. Afhankelijk van wat je wilt natuurlijk..
Onder de spiegel (een knop) heeft Wim (Tuned_Tigra) ook. Wel leuk natuurlijk heheEr zitten Budnik Switchblade wielen onder.
15 juni 2010 om 20:04 #17686637hoe werkt dat knopje dan?
ik weet eigenlijk ook niet eens hoe de deur klink werkt hoor(mechanisch of hetzelfde als de achterklep met kabels?), maar als de klink helemaal weg is hea, hoe krijg je hem dan nog op slot enzo?
morgen zal ik de gehele binnenbekleding van de deur eraf trekken en kijken of ik een leuke oplossing kan vinden, ik moet er toch bij voor de speakers, ik ga morgen gelijk even kijken naar een universele inbouw tankdop, en hoe ik die aan moet sluiten enzo.
ik moet zo langzamerhand ook een keer foto’s maken van mijn autotje, hij zit er aardig brak bij namelijk, heel sneu gezicht… maar hopelijk word het heel snel een stuk beter….mooie velgen trouwens, alleen die gele tigra heeft geen blik, geen uitstraling, kijkt niet egt boos ofzo en dat is een beetje jammer.
ik had die motorkap nog een beetje verlast tot hij lekker kwaad kijkt, dan was die auto echt helemaal af geweest.15 juni 2010 om 20:27 #17686638Met afstandsbediening voor het alarm, en op slot natuurlijk (cv)
Knop werkt electronisch, want als je daar dan op drukt, dan geeft ie een signaal aan de popper, en dan springt ie uit het slot, en kun jij em openen..Die gele is echt uniek.. Als je em een paar keer ziet is het echt van; hmmm das wel heel apart.
Kvind het echt een super dikke waggie geworden, vooral omdat echt alles wel customized is.Ik hou niet zo van die strakke booskijkers. Liever die ronde, net zoals die van G-Style toen… Echt super ver doorgetrokken (mag niet van apk, maar daarvoor heb je een reservekap liggen :P);
En die groene erlangs was de mijne nog van oor de verbouwingen, en voordat ie weg ging :P
16 juni 2010 om 07:22 #17686639hey,
Geven jullie er nou veel aan uit om jullie tigra op te tune?
ik heb namelijk een rode ( al een paar fotos in andere topics ) maar ik zelf heb weinig verstand van auto’s en dat is wel balen.
kennen jullie mischien een adressje die ook tigra’s ( tune ) en wat niet te duur is. ik hoor het graag.16 juni 2010 om 09:00 #17686640Ach wat is veel bassyb… :P
Hobby mag geld kosten zeg ik altijd, en als ik iets zelf niet kan betaal ik liever wat meer als het zeker goed is. Half werk kost half geld, maar dan ben ik ook ontevreden..Het laatste half jaar van mijn tigra heb ik er toch best wel wat geld aan uitgegeven om het wat meer naar me zin te maken. Daarvoor kun je tegenwoordig al een knappe tieg kopen, maar het zag er wel netjes uit. Ik hou zelf meer van cleane wagens met originele bumpers, zo laag mogelijk, maar wel alles super strak en glad laten maken.
Oftewel; goed werk kost geld.. Of je moet heel veel zelf doen. Wat zou jij eraan willen doen bassyb?
16 juni 2010 om 14:49 #17686641precies wat groenetijger zegt, wat vind jij veel, hoeveel werk heb je er voor over etc. etc.
spaghetti spruitstuk: 200 euro
zelfbouw: 30 euro + 6 uur werk(heb je een strak mooi en vooral functioneel ding)uitlaat: 500 euro (op maat uitlaat)
zelfbouw: materiaal: 30 euro(RVS 316)
demper: 75 euro
klein verbruiks materiaal: 10 euro
voor 115 euro euro heb ik een mooie sport uitlaat met kat vervanger, middendemper vervanger en nieuwe demper
ben er ongeveer een uurtje of 3 mee bezig tot nu toe en hij is bijna klaar.motorkap met booskijkers:
laten doen: 100 tot 150 eur
zelf doen: ????(heb alles liggen dus zou et niet weten)alles is aan te leren, dus zeggen dat je geen verstand hebt van auto’s vind ik geen excuus:P
een beetje handig zijn helpt al een hele boel,ik heb er nou ongeveer 400 euro in zitten en dan kun je niet eens zien dat er iets aan gebeurt is,
hele onderkant van de auto is geborsteld, roest omvormer op gesmeerd, opgeschuurd, en overgespoten, onderdelen vervangen(schijfen etc.)
uitlaat, spruitstuk, roestplekken uit de auto geslepen, nieuwe delen in gelast, etc. etc. etc.
ben nu 2 week bezig en begin nu eindelijk vooruitgang te zien en ik moet zeggen….dat is het mooiste wat er is:wors16 juni 2010 om 16:15 #17686642Meestal is het ook een kwestie van doen.. ;)
Natuurlijk wel handig als je ook plaats en/of materiaal hebt, anders doe je nog weinig heheZelf alles doen is ook het mooiste natuurlijk
-
AuteurBerichten
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.