Tigra snel warm bekende kwaal?

Forumindex Forums Modellen Tigra Tigra snel warm bekende kwaal?

  • Dit onderwerp is leeg.
12 berichten aan het bekijken - 1 tot 12 (van in totaal 12)
  • Auteur
    Berichten
  • #17236074
    Kimmes B.
      Lid sinds:
      14 March 2011

      Mijn Tigra wordt altijd snel warm, zeker met dit weer en veel wachten voor het stoplicht. Nu hoorde ik dat dit wel een bekende kwaal is.

      Die van mij word echt 100 graden en dan gaat hij koelen, soms al eerder. Als hij zo warm is gaat hij ook hard stationair lopen, teminste de ene keer gewoon rustig en de andere keer hard, gister stond hij zelfs met de tourenteller op 2 toen ik stil stond.. Is dit normaal?

      Groetjes

      #17862095
      Kimmes B.
        Lid sinds:
        14 March 2011

        Iemand die misschien verstand heeft van gaskleppenhuis schoonmaken?

        #17862096
        gertjuh1968
          Lid sinds:
          20 February 2011

          ik denk niet dat dat een kwaal is, mijn astra van 1995 heeft er ook last van dat hij zo snel warm word met dit weer.
          maar ja het is ook niet zo verwondelijk dat de motor zo snel warm word. het is zomer……..

          #17862097
          pluuske
            Lid sinds:
            11 December 2010

            dit is volkomen normaal . geen kwaal :P
            dit is een systeem van opel wat op een hogere druk en temperatuur werkt waardoor hij minder uitstoot heeft .
            daarom de naam ecotec

            gasklep schoonmaken is simpel .
            bovenste spruitstuk eraf gasklep los halen schoon maken en alles weer terug bouwen met nieuwe pakkingen .

            #17862098
            Dominic
              Lid sinds:
              17 December 2009

              Elke tigra wordt snel warm..
              Wil je dit wegkrijgen (wat niet nodig)
              Dan kun je de ventilator continu laten
              Draaien.. ;)

              Gasklep moet ik ook nog is een keer schoonmaken…. :p

              #17862099
              Andreas.Berger
                Lid sinds:
                29 June 2004

                [rquote=1920115&tid=146967&author=Dominic]Elke tigra wordt snel warm..
                Wil je dit wegkrijgen (wat niet nodig)
                Dan kun je de ventilator continu laten
                Draaien.. ;)

                Gasklep moet ik ook nog is een keer schoonma:)ken…. :p[/rquote]

                niet echt verstandig om je koelvan door te verbinden, als die continu blijft draaien kan je zekeringskast zomaar beginnen te smeulen, ik heb dat ene keer gehad omdat ik ook te lui was om het even te maken. Dus niet doen.

                #17862100
                1985
                Deelnemer
                  Lid sinds:
                  3 January 2006

                  Ja niets aan de hand … (110 behoord tot de mogelijkheden, maar dan gaat de ventilator draaien (stand 3!) op de radiator en dat moet klikken of er een helicopter op stijgt onder de motor kap)

                  doorlopen maar!

                  #17862101
                  dabok
                  Deelnemer
                    Lid sinds:
                    10 May 2009

                    Inderdaad, temp. kan hoog oplopen met dit weer, heb ik ook wel gemerkt, maar nog geen gesprongen kvs leidingen of iets dergelijks haha!

                    #17862102
                    2e-c14nz
                      Lid sinds:
                      5 June 2009

                      Klopt, bij onze corsa hebben we er ook last van. Zelfs in de winter met file rijden springt hij aan. De motorruimte van een corsa / tigra is nu eenmaal erg klein.

                      #17862103
                      DeMeistah
                      Deelnemer
                        Lid sinds:
                        4 December 2010

                        en een tigra heeft geen grill.. alleen de lucht die door de bumper komt en van onder :(

                        #17862104
                        Kimmes B.
                          Lid sinds:
                          14 March 2011

                          Okee het is me duidelijk dat het warm worden geen kwaad kan, de ven springt gewoon aan inderdaad. :)

                          Maar dat hij zo hoog in touren loopt ook niet, of is dat ook een of andere beveiliging?

                          #17862105
                          2e-c14nz
                            Lid sinds:
                            5 June 2009

                            Het hoge toerental komt door de versnellingsbak en zijn overbrengingen. Is nu eenmaal even wennen

                          12 berichten aan het bekijken - 1 tot 12 (van in totaal 12)
                          • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.