Forumindex › Forums › Modellen › Tigra › Tigra slaat af bij remmen,motorlampje brand ervoor. hapert
- Dit onderwerp is leeg.
-
AuteurBerichten
-
24 augustus 2011 om 07:34 #17869413
dat houd in een Dikke kabel van de -pool van de accu naar metaal van de motor (versnellingsbak bout of iets anders van metalen bevestiging van de motor.
willem
24 augustus 2011 om 07:38 #17869414en dan? moeten we ergens op letten of dit gewoon zo laten? ik heb er geen verstand van sorry (als vrouwzijnde ) en wil me er liever niet te veel in verdiepen :)
24 augustus 2011 om 07:39 #17869415haha. dat je de kabel wel vrij ligt.
is er ook niemand dit dit kan doen voor je??
Willem
24 augustus 2011 om 07:43 #17869416nee helaas. teminste mijn broer zal ook wel kijken maar hij haat opels :( tja ik weet nu waarom. maar hefter dus ook niet veel verstand van opels.
maar goed een kabel dus van de -pool naar de motor. en dit zou het misschien moeten oplossen?24 augustus 2011 om 07:52 #17869417@derya wrote:
nee helaas. teminste mijn broer zal ook wel kijken maar hij haat opels :( tja ik weet nu waarom. maar hefter dus ook niet veel verstand van opels.
maar goed een kabel dus van de -pool naar de motor. en dit zou het misschien moeten oplossen?Laat me raden: VW rijder??
Ik heb geen hekel aan VW’s hoor, je kan er meer aan verdienen omdat ze simpelweg storingsgevoeliger zijn dan Opels :wors
Als je je niet verdiept in de materie zal je het meestal ook niet begrijpen…
maar ik neem aan dat hij voor jouw vast wel een mooie massakabel kan aanleggen van de accu naar de motor, en een mooi massa draadje kan trekken naar de motorcomputer.
Willem
24 augustus 2011 om 07:56 #17869418neeee helemaal niet. hij rijdt en klust bmw `s :D oke en dan zal het hopelijk opgelost zijn! en dat moeilijk starten he, is de accu te zwak ofso?
24 augustus 2011 om 08:08 #17869419accu heeft er niks mee te maken.
het heeft meer te maken met slechte massa verbindingen van de accu naar de carroserie en motor.
Wat betreft kabelboom storingen moet je broer wel handig zijn, kabelboom storingen zijn zeker bij de wat oudere BMW modellen (E34 E36 E39 E46) vaker aan de orde als bij een gemiddeld opeltje..
ja wij pakken ook BMW’s aan hoor, geen probleem, alleen hebben we altijd van die brainstorm projecten ala BMW540 4.4i V8 vanos e, BMW 750i V12, en eigenlijk nooit eens een simpele 325i ofzo haha…
Willem
24 augustus 2011 om 08:13 #17869420ja zulke dingen vindt hij dus ook interessant. :D paar maanden terug kwam hij op het idee om een 850 te verbreden. :wtf is hem toch gelukt! haha en een geluid wat daaruit komt. verschrikkelijk :D :D
24 augustus 2011 om 18:27 #17869421Ik heb ff een foto gemaakt bij m,n tig van de aarde kabel.
ik heb het met rood omcirkelt, het is moeilijk te zien maar het is de onderste bout, misschien maakt deze niet goed kontakt.
eigenlijk zou je er wat siliconen spree op moet spuiten nadat je hem schoon hebt gemaakt,
want er kan denk ik soms wel wat regenwater bij komen.
hoe is het met de accupolen zijn die nog wel schoon en zitten deze wel goed vast ?Gert
24 augustus 2011 om 18:33 #17869422pfff wat een gedoe allemaal. tog maar afstand doen van mn tigje :( en dan bumpers gekocht :cry ach ja
ik ga dit laten zien in het weekend (dan gaan we tog bezig zijn met de auto) en dan laat ik het nog weten. dus dat even schoonmaken en polen nakijken dan hopen dat het goedkomt. thnx!!!!25 augustus 2011 om 09:38 #17869423klusje stelt niks voor!!
van de bovengenoemde accuklem moet je eigenlijk een kabel leggen naar een bout welke aan het staal van de motor zit..
zo simpel is het, er word alleen weer veel te moeilijk gedacht.
om voor zowiets een auto weg te doen is ook weer wat overdreven.
Willem
25 augustus 2011 om 10:32 #17869424nee niet om zoiets natuurlijk,maar telkens is het weer iets :( ik ben gek op die autos maar pff dan is het weer afslaan, dan weer plas water in je auto, dan weer andere dingen. maar ja. verkopen kan ik niet :)
25 augustus 2011 om 17:24 #17869425ja, ik heb ook van die momenten gehad met mijn huidige auto.
maar ik ben er nu wel groos mee, er zal mij niet zo snel meer wat gebeuren, helaas heb je zelf niet de kennis die vele hier wel hebben, als je alles zelf kan doen weet je ook daadwerkelijk hoe en wat er allemaal gemaakt is…
ik ken mijn auto nu echt letterlijk van binnen en van buiten.
Willem
26 augustus 2011 om 06:54 #17869426tja had ik dat maar. na 4 keer tigra gereden te hebben en dus 4 keer hele verschillende problemen te hebben gezien weet je gelukkig wel wat. maar ja wat ik zeg dit is dus t 4de probleem :D het zal wel lukken van t weekend laat t hier nog wel weten. gr
13 september 2011 om 12:45 #17869427he heb ooit de zelfde probleem gehad het is de egr klep die de uitlaatgasen regeld is een standaard probleem bij de tigra je hebt 2 opties of je laat het dicht lasse of je zet een nieuwe ik had voor optie 1 gekozen dicht lasse dus probleem opgelost
13 september 2011 om 12:47 #17869428trouwens nog een vraag start hij weer gelijk als hij is uit gevalen is als je de contact om draait om weer te starte
15 september 2011 om 18:35 #17869429tja nu doet de kilometerteller het weer en slaat hij minder af. daarna is het moeilijk maar hij gaat uiteindelijk aan. en geeft vanzelf even goed gas!
24 september 2011 om 17:54 #17869430weet iemand een opl;ossing voor muziek als je autoradio het niet doet?????? :( :swear
24 september 2011 om 18:17 #17869431Die p1640 code, is die verholpen met het massadraadje naar de motorcomputer?
Zoja, van waar heb je een draadje naar waar getrokken :angel
Wij hebben deze code in een tigra ook al sinds het begin, kan verwijderd worden maar komt meteen weer op. We merken, als het goed is, verder niets met het rijden ed.24 september 2011 om 18:22 #17869432nee hij is uitgelezen, daarna brandstofpomp verwisseld, daarna tijdje later deed (opeens zomaar) de kilometerteller het weer en nu slaat hij niet meer af (soms nog wel). ik moet m nogmaals uit laten lezen :) laat het zsm weten maar zal pas na oktober zijn ivm vakantie.
gr25 september 2011 om 08:42 #17869433als de snelheidsmeter niet werkt krijgt ook de motorcomputer geen signaal en gaat ie rot lopen.
meestal de sensor op de bak bij electrische teller, en de kabel bij mechanische teller.
Willem
25 september 2011 om 08:47 #17869434watvoor elektrische teller hebben we het dan over? en welke kabel?
25 september 2011 om 08:48 #17869435ligt eraan of je een mechanische snelheidsmeter hebt of een electrische
25 september 2011 om 08:55 #17869436het een een blauw verlichte snelheidsmeter. blijkbaar is dat een elekt.
25 september 2011 om 09:12 #17869437blauw verlicht is gewoon andere lampjes
electrische teller begint o 0km/u mechanisch op 20km/u
willem
-
AuteurBerichten
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.